Akademia Sztuki w Szczecinie rekrutacja 2023/2024
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 na Akademii Sztuki w Szczecinie. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2023.
Uchwała nr 87/2022 Senatu Akademii Sztuki w Szczecinie w sprawie warunków, trybu, sposobu oraz terminów przeprowadzenia rekrutacji na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024 oraz warunków przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego uzdolnienia artystyczne kandydatów na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024.
podjęta na posiedzeniu w dniu 27 czerwca 2022 r.
na podstawie:
Art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. — Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2018.1668 z zm.) uchwala się, co następuje:
§1
Senat Akademii Sztuki w Szczecinie ustala:
Warunki, tryb, sposób oraz terminy rekrutacji na 1 rok studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024 stanowiące Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały;
Warunki przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego uzdolnienia artystyczne kandydatów na 1 rok studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024 stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§2
Senat Akademii Sztuki w Szczecinie określi w drodze uchwały limity przyjęć na poszczególne kierunki.
§3
Uchwała wchodzi w życie w dniu podjęcia.
Rektor
dr hab. Mirosława Jarmołowicz, prof. AS
WARUNKI, TRYB, SPOSÓB ORAZ TERMINY PRZEPROWADZENIA REKRUTACJI NA I ROK STUDIÓW PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
1. Na I rok studiów w roku akademickim 2023/2024 Akademia Sztuki w Szczecinie (zwana dalej: Uczelnią) przyjmuje kandydatów na studia pierwszego i drugiego stopnia, na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, obejmującego egzamin sprawdzający uzdolnienia artystyczne kandydatów (zwany dalej: egzaminem), w ramach limitu miejsc, na podstawie złożonego kompletu wymaganych dokumentów.
2. Uczelnia uwzględnia możliwość przeprowadzania rekrutacji uzupełniającej dla osób, które ubiegały się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja, oraz których wynik egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku weryfikacji sumy punktów lub odwołania, o których mowa w art. 44 zzz ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
3. Uczelnia podejmuje decyzję o rezygnacji z naboru na dany kierunek/specjalność, jeśli przez okres ostatnich dwóch lat na dany kierunek/specjalność nie zgłosiła się określona w uchwale dotyczącej limitów, liczba kandydatów.
4. Kandydat, który uczestniczył w postępowaniu rekrutacyjnym w latach poprzednich, lecz nie został przyjęty na studia, podlega takiej samej procedurze rekrutacyjnej, jak kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia po raz pierwszy.
5. Pozytywny wynik z egzaminu zachowuje ważność do zakończenia postępowania rekrutacyjnego na dany rok akademicki, tj. do drugiej rekrutacji na tym samym kierunku studiów i specjalności.
-
Kandydat podchodzący do drugiej rekrutacji, na tym samym kierunku studiów i specjalności, nie ma obowiązku ponownego zdawania egzaminu oraz uiszczania opłaty rekrutacyjnej (o ile została ona uiszczona przy poprzedniej rekrutacji).
-
W przypadku, gdy kandydat zdecyduje się zdawać ponownie egzamin, pod uwagę brany jest lepszy wynik egzaminu.
-
Kandydat, w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia drugiej rekrutacji, pod rygorem nieuwzględnienia jego wniosku, zobowiązany jest do poinformowania Uczelni o decyzji dotyczącej ponownego przystąpienia do egzaminu, przesyłając informację na adres mailowy bos@akademiasztuki.eu.
6. Student lub absolwent, który ubiega się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów, przystępuje do postępowania rekrutacyjnego na warunkach określonych w niniejszej uchwale.
7. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia na więcej niż jednym kierunku studiów/specjalności przystępuje do odrębnego postępowania rekrutacyjnego na każdym z wybranych kierunków/specjalności.
ROZDZIAŁ II
OPŁATY
§ 1
-
Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia zobowiązana jest do wniesienia opłaty rekrutacyjnej określonej w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U.2021, poz. 661 t. j.).
-
W przypadku nieuiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 1, kandydat nie zostanie dopuszczony do egzaminu.
-
Wpłaty dokonane po określonych w harmonogramie rekrutacji terminach nie będą brane pod uwagę.
-
Kandydat wnosi odrębną opłatę rekrutacyjną za postępowanie związane z przyjęciem na każdy z wybranych przez niego kierunek studiów.
-
Zwrot opłaty rekrutacyjnej następuje jedynie w przypadku zakończenia przez Uczelnię postępowania rekrutacyjnego z uwagi na rezygnację Uczelni z naboru na danym kierunku (w ramach danej specjalności) studiów lub w przypadku błędnie dokonanej wpłaty przez kandydata (kandydat opłacił inny niż wybrany podczas rejestracji elektronicznej kierunek studiów).
-
Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej, w związku z zaistnieniem sytuacji opisanych w pkt. 5, kandydat składa nie później niż na jeden dzień przed terminem egzaminu wstępnego, o którym mowa w § 5 pkt. 2. Zwrot wpłaty zatwierdza każdorazowo kierownik Działu Spraw Studenckich.
ROZDZIAŁ III
POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
§ 3.
REJESTRACJA ELEKTRONICZNA
1. Kandydaci na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia dokonują obowiązkowo rejestracji elektronicznej według następujących zasad:
-
System Elektronicznej Rejestracji Kandydatów działa pod adresem www.rekrutacia.akademiasztuki.eu
-
Kandydaci korzystają z dostępu do Internetu we własnym zakresie.
-
W celu rejestracji kandydat postępuje zgodnie ze wskazówkami wynikającymi z Elektronicznej Rejestracji Kandydatów oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, wybiera kierunek i - jeśli to konieczne - również specjalność.
-
W trakcie rejestracji kandydat wskazuje adres poczty elektronicznej, który będzie wykorzystywany w celu kontaktowania się z kandydatem w toku postępowania rekrutacyjnego.
-
W trakcie rejestracji kandydat umieszcza swoje zdjęcie w formie cyfrowej, które wykorzystane będzie do wydania studentowi Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS).
-
Określa się następujące wymagania dotyczące zdjęć cyfrowych:
-
rozdzielczość 300 x 375 pikseli; rzeczywisty rozmiar wydruku 35 x 45 mm,
-
pod względem wizerunku zdjęcie cyfrowe musi być odpowiednikiem zdjęcia tradycyjnego dostarczonego w komplecie dokumentów,
-
zdjęcia cyfrowe należy oznaczać wg schematu: <Nazwisko><imię>.[jpg I tif I bmpj Przykłady: Nowak Jan.jpg; Nowak Jan.tif; Nowak Jan.bmp. Zdjęcia cyfrowe w innych formatach nie będą akceptowane.
-
Rejestrację elektroniczną uznaje się za wiążącą po wprowadzeniu przez kandydata wszystkich niezbędnych danych. Kandydat ponosi konsekwencje błędnego wypełnienia pól formularzy internetowych, ich niewypełnienia lub podania nieprawdziwych informacji.
-
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za niemożność rejestracji spowodowaną awariami
sieci internetowej lub okresowymi przeciążeniami serwerów. W takich przypadkach
kandydat kontaktuje się mailowo z Działem Informatycznym: it@akademiasztuki.eu.
2. Wydrukowane podanie o przyjęcie na studia (własnoręcznie podpisane), kandydat składa (przesyła) wraz z wymaganymi dokumentami (patrz § 4 „Wymagane dokumenty"), w Dziale Spraw Studenckich Akademii Sztuki w Szczecinie (w godzinach urzędowania), w wyznaczonym w uchwale rekrutacyjnej terminie.
Wymagane dokumenty można przesłać na adres:
Akademia Sztuki w Szczecinie
Dział Spraw Studenckich (pok. 001)
pl. Orła Białego 2
70-562 Szczecin
3. Uczelnia nie ma obowiązku wzywania kandydata do uzupełnienia braków w dokumentacji.
§ 4.
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Kandydaci na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia składają obowiązkowo następujące dokumenty:
-
Podanie, wydrukowane z systemu elektronicznej rekrutacji i podpisane osobiście. Konsekwencje błędnego wypełnienia podania-ankiety lub podania nieprawdziwych informacji ponosi kandydat;
-
W przypadku kandydata na studia pierwszego stopnia — dokument stanowiący podstawę ubiegania się o przyjęcie na studia, o którym mowa w art. 69 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022r., poz. 574 t.j.);
-
W przypadku kandydata na studia drugiego stopnia — dyplom ukończenia studiów (do momentu otrzymania dyplomu wystarczy złożyć zaświadczenie o ukończeniu studiów).
-
Oświadczenie o kontynuowaniu lub ukończeniu studiów na innych kierunkach studiów stacjonarnych w uczelni publicznej;
-
W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek wokalistyka —zaświadczenie od lekarza foniatry określające stan głosu i dróg oddechowych oraz stwierdzające brak przeciwskazań do podjęcia studiów na tym kierunku. Uczelnia nie wydaje skierowań na badania lekarskie na ww kierunku. Zaświadczenie należy złożyć podczas egzaminu ze śpiewu solowego.
-
W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunki: architektura wnętrz i przestrzeń wirtualna, grafika, instrumentalistyka, sztuka mediów, wzornictwo —zaświadczenie od lekarza specjalisty medycyny pracy o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku. Druki skierowań wydawane są w Dziale Spraw Studenckich (parter budynku Akademii Sztuki w Szczecinie przy ul. Plac Orła Białego 2) wyłącznie kandydatom wpisanym na listę studentów. Osoby, które otrzymały druki skierowań zobowiązane są do dostarczenia zaświadczeń lekarskich do Działu Spraw Studenckich w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 października roku naboru.
-
Trzy tradycyjne fotografie o wymiarach 35x45 mm zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem kandydata;
-
Oryginał dowodu opłaty za egzamin lub komputerowy wydruk dokonanej opłaty.
-
Akademia Sztuki w Szczecinie zobowiązuje kandydata do przedłożenia dokumentacji, o której mowa w ust.1 lit. b i c, § 8 ust. 1 i 2 oraz § 9 ust. 1 i 2, przetłumaczonej na język polski przez tłumacza przysięgłego, o ile dokumentacja ta występuje w języku obcym.
-
W przypadku gdy kandydat posługuje się dokumentem uprawniającym do przyjęcia na studia, który będzie podlegał weryfikacji przez kuratora oświaty na podstawie art. 93b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Akademia Sztuki w Szczecinie ma możliwość zobowiązania kandydata do przedłożenia decyzji administracyjnej, o której mowa w art. 93 ust.3 ww. ustawy w terminie do 20 grudnia.
§ 5.
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW ORAZ EGZAMINÓW
-
Elektroniczna rejestracja na studia pierwszego i drugiego stopnia odbywa się w terminie od 11 maja 2023 r. godz. 10.00 do 07 czerwca 2023 r. godz. 16.00. Istnieje możliwość przedłużenia elektronicznej rekrutacji. Decyzję o terminie przedłużenia podejmuje Rektor/Rektora.
-
Egzaminy odbędą się w terminie od 12 czerwca 2023 r. do 07 lipca 2023 r. Do egzaminu dopuszczane są osoby, które zarejestrowały się we właściwych terminach i potwierdzą swoją tożsamość odpowiednim dokumentem w sposób określony przez komisje rekrutacyjne oraz uiszczą opłatę rekrutacyjną. Informacja o dokładnym terminie i miejscu przeprowadzania egzaminu wstępnego jest przekazywana kandydatom drogą elektroniczną oraz ogłaszana na stronie internetowej Akademii Sztuki w Szczecinie.
-
Termin złożenia kompletu dokumentów na studia pierwszego i drugiego stopnia upływa z dniem 14 lipca 2023 r. do godz. 15.00 (liczy się data wpływu dokumentów do Uczelni). Istnieje możliwość przesunięcie terminu złożenia kompletu dokumentów, z uwagi na planowany termin rozdania świadectw maturalnych. Dokumenty składają kandydaci, którzy uzyskali pozytywny wynik egzaminu wstępnego oraz skompletowali wszystkie wymagane dokumenty. Uczelnia nie ma obowiązku wzywania kandydata do uzupełnienia braków w dokumentacji.
-
W przypadku ogłoszenia drugiej rekrutacji, zostanie ona przeprowadzona w terminie od 24 lipca 2023r. do 22 września 2023 r.
-
Listy rezerwowe kandydatów, którzy nie zostali przyjęci na studia, tworzone są każdorazowo w terminie 7 dni po ogłoszeniu wyników pierwszej oraz drugiej rekrutacji (w przypadku jej ogłoszenia).
§ 6.
KRYTERIA KWALIFIKACJI
-
Postępowanie kwalifikacyjne na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia przeprowadza się systemem punktowym i ma charakter konkursowy.
-
O przyjęciu kandydata na studia pierwszego i drugiego stopnia decydują: łączna liczba punktów z egzaminu, złożenie kompletu dokumentów w terminie określonym w § 5 ust. 3 oraz obowiązujące na poszczególnych kierunkach studiów limity miejsc, które zostaną określone do dnia 30 marca 2023 r. w Uchwale Senatu Akademii Sztuki w Szczecinie w sprawie liczby miejsc na poszczególne kierunki i stopnie studiów stacjonarnych w roku akademickim 2023/2024.
-
Warunki egzaminu obowiązujące kandydatów na studia pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Sztuki w Szczecinie w roku akademickim 2023/2024 określone zostały w załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały Senatu Akademii Sztuki w Szczecinie.
-
Uczelnia nie udziela telefonicznej informacji na temat wyników egzaminu.
-
Informacja o wpisaniu na listę studentów, którą w imieniu Kierunkowej Komisji Rekrutacyjnej podpisuje Przewodniczący, przekazywana jest kandydatowi za pośrednictwem operatora publicznego świadczącego usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2022 poz. 896 t.j.) lub w szczególnych okolicznościach za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez kandydata w toku Rejestracji Elektronicznej, o której mowa w § 3.
-
Odmowa przyjęcia na studia następuje w drodze decyzji administracyjnej, którą w imieniu Kierunkowej Komisji Rekrutacyjnej podpisuje Przewodniczący. Decyzja doręczana jest kandydatowi za pośrednictwem operatora publicznego świadczącego usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
6a. Kandydatom niezakwalifikowanym do wpisania na listę studentów oraz kandydatom zakwalifikowanym do wpisania na listę studentów, którzy nie złożyli w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, Przewodniczący w imieniu Kierunkowej Komisji Rekrutacyjnej po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego wydaje decyzję administracyjną o odmowie przyjęcia na studia. Decyzja doręczana jest kandydatom za pośrednictwem operatora publicznego świadczącego usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
ROZDZIAŁ IV
OSOBY NIEBĘDĄCE OBYWATELAMI POLSKIMI
-
1. Osoby niebędące obywatelami polskimi, zwane dalej „cudzoziemcami", mogą podejmować i odbywać studia, o których mowa w § 1 ust. 1 niniejszej uchwały na podstawie:
-
umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach;
-
umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez uczelnie, na zasadach określonych w tych umowach;
-
decyzji ministra;
-
decyzji dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów;
-
decyzji dyrektora NCN o przyznaniu środków finansowych na realizację badań podstawowych w formie projektu badawczego, stażu lub stypendium, zakwalifikowanych do finansowania w drodze konkursu;
-
decyzji administracyjnej Rektora, dyrektora instytutu PAN, dyrektora instytutu badawczego lub dyrektora instytutu międzynarodowego.
2. Uczelnia prowadzi studia tylko w języku polskim.
3. Opłat za studia stacjonarne prowadzone w języku polskim nie pobiera się od:
a) cudzoziemca — obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
-
cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. 2021 poz. 2354 t.j.);
-
cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
cudzoziemca — posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. ojęzyku polskim (Dz.U. 2021 poz. 672 t.j.), co najmniej na poziomie biegłości językowej Cl;
-
posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
-
cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 8.
1. Na studia pierwszego stopnia mogą być przyjmowani cudzoziemcy, którzy:
-
wykażą wymagane w uczelni przyjmującej szczególne predyspozycje do podjęcia studiów na kierunkach wymagających takich predyspozycji;
-
legitymują się jednym z następujących dokumentów:
-
świadectwem dojrzałości albo świadectwem dojrzałości i zaświadczeniem o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
-
świadectwem lub innym dokumentem uznanym w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2021 poz. 1915 t.j.);
-
świadectwem i innym dokumentem lub dyplomem, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, o której mowa w pkt b;
-
świadectwem lub dyplomem uznanym w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z umową bilateralną o wzajemnym uznawaniu wykształcenia;
-
świadectwem lub innym dokumentem uznanym za równorzędny polskiemu świadectwu dojrzałości na podstawie przepisów obowiązujących do 31 marca 2015 r.
-
Na studia drugiego stopnia mogą być przyjmowani cudzoziemcy, którzy legitymują się dyplomem ukończenia studiów (w Polsce lub za granicą) uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia.
-
Z uwagi na fakt, iż Uczelnia prowadzi studia wyłącznie w języku polskim, kandydat -cudzoziemiec, ubiegający się o przyjęcie na studia zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu (certyfikatu, dyplomu, świadectwa, zaświadczenia, itp.) potwierdzającego znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej Bl.
-
Uczelnia nie organizuje i nie przeprowadza egzaminów z języka polskiego.
-
Pozostałe dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia wymienione zostały w 5 4 niniejszej uchwały.
6. Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia, jeżeli posiadają polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub przystąpią do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia.
ROZDZIAŁ V
OBYWATELE POLSCY — ABSOLWENCI SZKÓŁ ZAGRANICZNYCH
§ 9.
1. Na studia pierwszego stopnia mog
ą być przyjmowani obywatele polscy — absolwenci
zagranicznych szkół średnich, którzy legitymują się jednym z następujących dokumentów:
-
świadectwem lub innym dokumentem uznanym w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2021 poz. 1915 t.j.);
-
świadectwem i innym dokumentem lub dyplomem, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, o której mowa w pkt a;
-
świadectwem lub dyplomem uznanym w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia zgodnie z umową bilateralną o wzajemnym uznawaniu wykształcenia;
-
świadectwem lub innym dokumentem uznanym za równorzędny polskiemu świadectwu dojrzałości na podstawie przepisów obowiązujących do 31 marca 2015 r.
2. Na studia drugiego stopnia mogą być przyjmowani obywatele polscy — absolwenci zagranicznych szkół wyższych, którzy legitymują się dyplomem ukończenia studiów uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia.
3. Pozostałe dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia wymienione zostały w § 4 niniejszej uchwały.
ROZDZIAŁ VI
KOMISJE REKRUTACYJNE i KOMISJE EGZAMINACYJNE
§ 10.
1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzają:
1) Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powołana przez Rektora, w której skład wchodzą:
-
Przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z prawem głosu — Prorektor ds. studentów, rozwoju kadry i struktury organizacyjnej lub inna wyznaczona przez Rektora osoba;
-
członkowie Komisji z prawem głosu — Dziekani lub Prodziekani Wydziałów, lub kierownicy jednostek organizacyjnych oraz przedstawiciel Samorządu Studenckiego;
-
jeden sekretarz bez prawa głosu — pracownik Działu Spraw Studenckich.
2) Kierunkowe Komisie Rekrutacyjne powołane przez Rektora, w których skład wchodzą:
-
Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej z prawem głosu — Dziekan lub Prodziekan Wydziału, lub kierownik jednostki organizacyjnej będący członkiem Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej;
-
członkowie Komisji z prawem głosu — co najmniej dwaj nauczyciele akademiccy;
-
jeden sekretarz bez prawa głosu — pracownik Działu Spraw Studenckich.
3) Komisje ERzaminacvjne, w skład których wchodzą wyznaczeni przez Przewodniczącego Kierunkowej Komisji Rekrutacyjnej nauczyciele akademiccy oraz wyznaczony przez niego sekretarz bez prawa głosu.
§ 11.
1. Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy:
-
Koordynowanie i nadzór nad pracą komisji rekrutacyjnyc
-
Podejmowanie decyzji o zakończeniu postępowania z naboru na danym kierunku studiów.
-
Podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kolejnej niewyczerpania limitu miejsc.
§ 12.
1. Do zadań Kierunkowych Komisji Rekrutacyjnych należy:
-
Sporządzenie listy kandydatów w zakresie niezbędnym dla prawidłowego przebiegu postępowania rekrutacyjnego;
-
Powiadamianie kandydatów o wynikach kolejnych etapów rekrutacji;
-
Sporządzenie protokołu (w porządku alfabetycznym), w którym wpisuje się: imię i nazwisko kandydata, liczbę uzyskanych punktów z poszczególnych elementów postępowania rekrutacyjnego, uzyskany wynik końcowy w punktach;
-
Sporządzenie listy osób wpisanych na listę studentów (według kolejności uzyskanych punktów), zawierającej imię, nazwisko kandydata i uzyskany wynik końcowy w punktach;
-
Sporządzenie listy kandydatów nieprzyjętych na studia (według kolejności uzyskanych punktów), zawierającej imię, nazwisko kandydata i uzyskany wynik końcowy w punktach;
-
Sporządzenie listy kandydatów rezerwowych (według kolejności uzyskanych punktów), zawierającej imię, nazwisko kandydata i uzyskany wynik końcowy w punktach;
-
Wpisywanie na listę studentów kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki z egzaminu wstępnego, złożyli komplet wymaganych dokumentów i zostali ujęci w ramach limitu miejsc;
-
Tworzenie list rezerwowych z kandydatów, którzy w terminie dostarczą pisemne oświadczenie o gotowości podjęcia studiów w Akademii Sztuki w Szczecinie;
-
Wpisywanie na listę studentów kandydatów, którzy złożyli podanie o przyjęcie z list rezerwowych na zwalniane miejsca na kierunku i specjalności, na który zdawali egzamin (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia złożonego podania);
W) Wysyłanie do kandydatów informacji o przyjęciu na studia oraz decyzji w sprawie odmowy przyjęcia na studia;
11) Sporządzenie kart kandydatów na I rok studiów.
2. Decyzje podejmowane przez Kierunkową Komisję Rekrutacyjną zapadają zwykłą większością głosów, a w razie równej ich liczby decyduje głos Przewodniczącego.
3. Informacje o przyjęciu na studia oraz decyzje odmowy przyjęcia na studia podpisuje Przewodniczący, natomiast protokół oraz listy kandydatów podpisują Przewodniczący oraz wszystkie osoby wchodzące w skład Kierunkowej Komisji Rekrutacyjnej. Wszelkie skreślenia i zmiany w protokole muszą być potwierdzone podpisem Przewodniczącego. Przewodniczący podpisuje również wszystkie strony protokołu.