Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 na Politechnice Rzeszowskiej. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2023.
UCHWAŁA N r 4 9 / 2 0 2 2 SENATU POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ im. IGNACEGO ŁUKASIEWICZA z dnia 30 czerwca 2022 r.w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024.
Na podstawie art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) Senat Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, uchwala co następuje:
§ 1
Senat Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza ustala warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2023/2024 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Rektor PRz: prof. dr hab. inż. Piotr Koszelnik
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
§ 6
Cudzoziemcy mogą podejmować i odbywać studia pierwszego i drugiego stopnia zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej uchwale tj. w drodze wpisu na listę studentów.
§ 7
Osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania.
§ 8
a) dokonuje wyboru kierunku podstawowego i ewentualnie kierunku
równoległego,
b) wskazuje poziom i wynik uzyskany na egzaminie maturalnym lub egzaminie dojrzałości z przedmiotów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na określony kierunek studiów;
Rozdział 2
Studia pierwszego stopnia
§ 9
świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów oraz dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika, o których mowa w przepisach o systemie oświaty.
§ 10
Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w tych państwach;
Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10).
§ 11
Kierunek studiów |
|
Poziom, profil i forma studiów |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
architektura |
|
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
automatyka i robotyka |
|
profil ogólnoakademicki |
|
|
|
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (licencjackie) |
|
|
profil praktyczny |
|
bezpieczeństwo wewnętrzne |
studia stacjonarne |
|
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
biotechnologia |
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
||
|
||
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
budownictwo |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
elektromobilność |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
elektronika i telekomunikacja |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
elektrotechnika |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
energetyka |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (licencjackie) |
|
finanse i rachunkowość |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
geodezja i planowanie |
profil praktyczny |
|
przestrzenne |
studia stacjonarne |
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
informatyka |
studia stacjonarne |
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria chemiczna i procesowa |
profil ogólnoakademicki |
|
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria farmaceutyczna |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria i analiza danych |
profil praktyczny |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria materiałowa |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
inżynieria środowiska |
studia stacjonarne |
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria środków transportu |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria w medycynie |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
inżynieria wzornictwa |
profil ogólnoakademicki |
|
|
przemysłowego |
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
logistyka |
studia stacjonarne |
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
lotnictwo i kosmonautyka |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (licencjackie) |
matematyka |
profil ogólnoakademicki |
|
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
mechanika i budowa maszyn |
studia stacjonarne |
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
mechatronika |
profil ogólnoakademicki |
|
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
technologia chemiczna |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
transport |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (licencjackie) |
zarządzanie |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
|
profil ogólnoakademicki |
zarządzanie i inżynieria produkcji |
studia stacjonarne |
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
zarządzanie i inżynieria produkcji |
profil praktyczny |
studia prowadzone w Stalowej Woli |
studia stacjonarne |
|
studia niestacjonarne |
|
|
§ 12
– według zasad określonych w załączniku nr 1 do załącznika do niniejszej uchwały;
– według zasad określonych w załączniku nr 2 do załącznika do niniejszej uchwały;
Europejską zgodnie z Konwencją o statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10),
– według zasad określonych w załączniku nr 3 do załącznika do niniejszej uchwały.
§ 13
§ 14
Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
Rozdział 3
Studia drugiego stopnia
§ 15
§ 16
Kierunek studiów |
|
Poziom, profil i forma studiów |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
architektura |
|
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
automatyka i robotyka |
|
profil praktyczny |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
bezpieczeństwo wewnętrzne |
|
profil praktyczny |
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
biotechnologia |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
budownictwo |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
elektronika i telekomunikacja |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
elektrotechnika |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
energetyka |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
finanse i rachunkowość |
profil praktyczny |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
geodezja i planowanie przestrzenne |
profil praktyczny |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
informatyka |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
inżynieria i analiza danych |
profil praktyczny |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
inżynieria materiałowa |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
inżynieria środowiska |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
inżynieria środków transportu |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
inżynieria w medycynie |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
logistyka |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
lotnictwo i kosmonautyka |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
matematyka |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
mechanika i budowa maszyn |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
mechanika i budowa maszyn |
profil praktyczny |
|
studia prowadzone w Stalowej Woli |
studia stacjonarne |
|
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
mechatronika |
profil ogólnoakademicki |
|
|
studia stacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
technologia chemiczna |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
zarządzanie |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
|
|
studia drugiego stopnia (magisterskie) |
|
zarządzanie i inżynieria produkcji |
profil ogólnoakademicki |
|
studia stacjonarne |
||
|
||
|
studia niestacjonarne |
|
|
|
§ 17
§ 18
R=D+S+2E
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące: D – ocena na dyplomie ukończonych studiów wyższych; S – średnia ocen ze studiów;
E – pozytywna ocena z egzaminu wstępnego, w przypadku rekrutacji na kierunek architektura pozytywna ocena portfolio.
− gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena |
5 |
– waga |
1,0; |
||||||
− |
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena |
5,5 |
– |
waga |
5 |
|
; |
||
5,5 |
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||
− |
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena |
6 |
– |
waga |
|
5 |
. |
|
|
6 |
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Egzamin wstępny
§ 19
§ 20
§ 21
§ 22
– spełniające wymagania określone odrębnymi przepisami.
§ 23
Rozdział 4
Przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się
§ 24
§ 25
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2023/2024 dla kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „nowej matury”
§ 1
Mechaniczno - Technologicznym w Stalowej Woli do liczby punktów stanowiącej wartość wskaźnika rekrutacyjnego dodaje się:
|
|
|
|
|
|
|
Wagi stosowane do wyników |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
uzyskanych w części |
|
|
|
|
Wykaz przedmiotów |
|
|
|
pisemnej (zewnętrznej) |
|
||
|
|
|
|
|
egzaminu maturalnego |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Kierunek studiów |
|
uwzględnianych w postępowaniu |
|
|
|
|
|
||
|
|
rekrutacyjnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
podstawowy |
rozszerzony |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
architektura |
|
egzamin wstępny z uzdolnień |
|
|
wynik końcowy egzaminu z |
||||
|
|
artystycznych*) |
|
|
|
rysunku x 5 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
||
|
|
2. matematyka lub |
historia |
lub |
|
x 1 |
x 2 |
||
|
|
historia |
sztuki lub |
fizyka |
i |
|
|
|
|
|
|
astronomia/fizyka lub geografia |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
automatyka i |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
robotyka |
2. fizyka i astronomia/fizyka |
x 1 |
x 2 |
||
|
lub informatyka lub język obcy |
|
|
||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
bezpieczeństwo |
1. matematyka lub historia |
x 1 |
x 3 |
||
wewnętrzne |
2. historia lub geografia lub wiedza |
x 1 |
x 3 |
||
|
o społeczeństwie lub język obcy |
|
|
||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biotechnologia |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|
2. biologia lub chemia lub fizyka |
x 1 |
x 2 |
||
|
i astronomia/fizyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
budownictwo |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|
2. matematyka |
lub |
fizyka |
x 1 |
x 2 |
|
i astronomia/fizyka lub informatyka |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
elektromobilność |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|
2. fizyka i astronomia/fizyka |
x 1 |
x 2 |
||
|
lub informatyka lub język obcy |
|
|
||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elektronika |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
i telekomunikacja |
2. fizyka i astronomia/fizyka |
x 1 |
x 2 |
||
|
lub informatyka lub język obcy |
|
|
||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
elektrotechnika |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|
2. fizyka i astronomia/fizyka |
x 1 |
x 2 |
||
|
lub informatyka lub język obcy |
|
|
||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
energetyka |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|
2. matematyka lub fizyka i |
x 1 |
x 2 |
||
|
astronomia/fizyka |
lub |
chemia lub |
|
|
|
geografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
finanse i |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
rachunkowość |
2. matematyka lub fizyka i |
x 1 |
x 3 |
||
|
astronomia/fizyka lub geografia lub |
|
|
||
|
język obcy nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geodezja |
i |
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
|
planowanie |
|
2. fizyka |
i |
astronomia/fizyka, |
x 1 |
x 2 |
||
przestrzenne |
|
geografia lub język obcy |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
informatyka |
|
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
|
|
|
2. fizyka i astronomia/fizyka |
|
x 1 |
x 2 |
|||
|
|
lub informatyka lub język obcy |
|
|
|
|||
|
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
inżynieria chemiczna |
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
||
i procesowa |
|
2. chemia lub fizyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
||
|
|
i astronomia/fizyka lub informatyka |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inżynieria |
|
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
|
farmaceutyczna |
2. biologia lub chemia lub fizyka |
|
x 1 |
x 2 |
||||
|
|
i astronomia/fizyka |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inżynieria i |
analiza |
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 3 |
|
danych |
|
2. informatyka lub fizyka i |
|
x 1 |
x 3 |
|||
|
|
astronomia/fizyka lub język obcy |
|
|
|
|||
|
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inżynieria |
|
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
|
materiałowa |
|
2. fizyka i astronomia/fizyka lub |
x 1 |
x 2 |
||||
|
|
chemia lub informatyka lub język |
|
|
||||
|
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inżynieria |
|
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
|
środowiska |
|
2. matematyka |
lub |
fizyka |
i |
x 1 |
x 2 |
|
|
|
astronomia/fizyka |
lub |
chemia |
lub |
|
|
|
|
|
biologia lub geografia |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
inżynieria środków |
1. matematyka |
|
|
|
x 1 |
x 2 |
||
transportu |
|
2. fizyka i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
||
|
|
chemia lub informatyka lub język |
|
|
||||
|
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inżynieria w |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
|||
medycynie |
2. informatyka lub fizyka i |
|
x 1 |
x 3 |
||||
|
astronomia/fizyka lub język obcy |
|
|
|
||||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
inżynieria |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
|||
wzornictwa |
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 3 |
|
przemysłowego |
chemia lub informatyka lub język |
|
|
|||||
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
logistyka |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
|||
|
2. |
matematyka |
lub fizyka |
i |
x 1 |
x 3 |
||
|
astronomia/fizyka |
lub geografia |
lub |
|
|
|||
|
język obcy nowożytny |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||
lotnictwo |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
i kosmonautyka |
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
|
chemia lub informatyka lub język |
|
|
|||||
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
matematyka |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
|||
|
2. informatyka lub fizyka i |
|
x 1 |
x 3 |
||||
|
astronomia/fizyka lub język obcy |
|
|
|
||||
|
nowożytny |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
mechanika |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
i budowa maszyn |
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
|
chemia lub informatyka lub język |
|
|
|||||
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
mechatronika |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
|
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
|
chemia lub informatyka lub język |
|
|
|||||
|
obcy nowożytny |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
technologia |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
chemiczna |
2. chemia lub fizyka i |
|
x 1 |
x 2 |
||||
|
astronomia/fizyka |
|
|
|
|
|||
|
lub biologia lub informatyka |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||
transport |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
|
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
|
geografia lub język obcy nowożytny |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
zarządzanie |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 3 |
|||
|
2. matematyka lub fizyka i |
|
x 1 |
x 3 |
||||
|
astronomia/fizyka lub geografia lub |
|
|
|||||
|
język obcy nowożytny |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||
zarządzanie i |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
inżynieria produkcji |
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
|
chemia |
lub |
informatyka |
lub |
|
|
||
|
geografia lub język obcy nowożytny |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
zarządzanie i |
1. matematyka |
|
|
x 1 |
x 2 |
|||
inżynieria produkcji |
2. |
fizyka |
i |
astronomia/fizyka |
lub |
x 1 |
x 2 |
|
studia prowadzone |
informatyka |
|
|
|
|
|
||
w Stalowej Woli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) szczegółowe warunki i tryb postępowania rekrutacyjnego na kierunek architektura zostały określone w § 2 niniejszego załącznika
§ 2
ocena |
5,0 |
4,5 |
4,0 |
3,5 |
3,0 |
2,0 |
|
|
|
|
|
|
|
punkty |
100 |
82 |
64 |
46 |
28 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2023/2024 dla kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „starej matury”
§ 1
Ocena z egzaminu |
Wynik wyrażony |
Ocena z egzaminu |
Wynik wyrażony |
dojrzałości wyrażona w |
w procentach w |
dojrzałości |
w procentach |
sześciostopniowej |
systemie „nowej |
wyrażona w |
wsystemie |
skali ocen |
matury” |
czterostopniowej |
„nowej matury” |
|
|
skali ocen |
|
|
|
|
|
celujący |
100 |
bardzo dobry |
100 |
|
|
|
|
bardzo dobry |
85 |
dobry |
70 |
|
|
|
|
dobry |
70 |
dostateczny |
30 |
|
|
|
|
dostateczny |
50 |
|
|
|
|
|
|
dopuszczający |
30 |
|
|
(mierny) |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2
Szczegółowe warunki i tryb rekrutacji na kierunek architektura określa § 2 załącznika nr 1 do załącznika do uchwały.
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2023/2024 dla kandydatów posiadających dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) lub dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate)
§ 1
„Matura Międzynarodowa” – IB |
Wynik wyrażony w procentach w systemie „nowej |
|||||||
(International Baccalaureate ) |
matury” |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wynik na |
podstawowy |
rozszerzony z |
rozszerzony |
|
|
|
|
|
dyplomie IB |
SL |
wyłączeniem |
dla przedmiotu |
|
|
|
|
|
|
|
|
przedmiotu |
matematyka |
|
|
|
|
|
|
|
matematyka |
|
|
|
|
|
|
|
|
HL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
100% |
100% |
100% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
86% |
86% |
100% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
72% |
72% |
100% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
58% |
58% |
100% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
44% |
44% |
75% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
30% |
30% |
50% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Granica |
|
|
1 |
|
- |
15% |
25% |
|
zdawalności |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
- |
0% |
0% |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ 2
Przyporządkowanie poziomów Matury |
Wynik na |
Wynik wyrażony w |
|||
Europejskiej EB do poziomów egzaminu |
dyplomie |
procentach w systemie |
|||
maturalnego w systemie „nowej matury” |
Matury |
„nowej matury” |
|||
|
|
|
Europejskiej |
|
|
Przedmiot |
Liczba |
Poziom |
EB* |
Poziom |
Poziom |
|
|||||
egzaminacy |
godzin |
nauczania |
|
podstawowy |
rozszerzony |
jny |
tygodniowo |
i egzaminu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Język |
4 |
podstawowy |
9,51-10,00 |
100% |
100% |
ojczysty L1 |
|
|
|
|
|
Język |
4+3 |
rozszerzony |
|
|
|
|
|
|
|||
ojczysty L1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Język obcy |
3+3 |
dwujęzyczny |
L2 |
|
|
Język obcy |
3 |
rozszerzony |
L2 |
(przez 7 |
|
|
lat) |
|
Język obcy |
4 |
rozszerzony |
L3 |
(przez 5 |
|
|
lat) |
|
9,01-9,50 |
90% |
90% |
8,51-9,00 |
80% |
80% |
8,01-8,50 |
70% |
70% |
Język obcy |
4 |
podstawowy |
L4 |
(przez 2 |
|
|
lata) |
|
Język obcy |
2 |
elementarny** |
L5 |
(przez 2 |
|
|
lata) |
|
Matematyka |
5+3 |
zaawansowany |
Pozostałe |
od 4 do 5 |
rozszerzony |
przedmioty |
|
|
Pozostałe |
od 2 do 3 |
podstawowy |
przedmioty |
|
|
7,51-8,00 |
60% |
60% |
|
|
|
7,01-7,50 |
50% |
50% |
|
|
|
6,51-7,00 |
40% |
40% |
|
|
|
6,00-6,50 |
30% |
30% |
|
|
|
0,00-5,99 |
0% |
0% |
|
|
|
Egzaminy Matury Europejskiej są oceniane w skali 1-100, a następnie wynik jest
§ 3
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza