Diagnoza pedagogiczna

Diagnoza pedagogiczna

Diagnoza pedagogiczna

30.11.-0001

Diagnoza pedagogiczna

Diagnoza pedagogiczna, mówiąc najprościej, polega na rozpoznaniu stanu rzeczy. Diagnoza ta zajmuje się ustaleniem przyczyn niepowodzeń szkolnych dziecka, ale i pozwala na sprawdzenie, czy dane dziecko zasługuje na miano ucznia zdolnego, z którym również należy pracować nieco inaczej. A zatem, diagnozie pedagogicznej poddawane są już dzieci w wieku przedszkolnym, zazwyczaj po to, aby sprawić czy gotowe są do pójścia do szkoły.

Przedmiot Diagnoza pedagogiczna, z którym spotykają się studenci Pedagogiki zakłada zapoznanie ich z teorią z zakresu diagnozy pedagogicznej, a także z metodami, technikami i narzędziami stosowanymi w diagnozie jednostek i ich środowisk wychowawczych. W toku zajęć omawiane są teoretyczne podstawy diagnozy pedagogicznej i procesu diagnostycznego, jak również narzędzia i techniki diagnostyczne oraz błędy diagnostyczne.

Efektem kształcenia w ramach Diagnostyki pedagogicznej są liczne umiejętności. Jakie są to umiejętności? Między innymi w zakresie dobierania adekwatnych metod, technik i narzędzi diagnostycznych, rozpoznawania i opisu interesujących stanów rzeczy, oceny, interpretacji.

idź do kierunku PEDAGOGIKA STUDIA POZNAŃ

Komentarze (0)