Edukacja włączająca - studia podyplomowe w Lublinie
Studia na kierunku edukacja włączająca to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1,5 roku. Studia możesz podjąć w formie online.
Edukacja włączająca to studia podyplomowe w Lublinie, które kładą nacisk na przekazywanie wiedzy z zakresu pedagogiki, diagnostyki i wprowadzania terapii pedagogicznych. Plan zajęć oscyluje głównie wokół przedmiotów o tematyce pedagogicznej.
Studia przygotowują absolwentów do objęcia stanowisk pedagogika w placówkach ogólnodostępnych lub integracyjnych. Mają niezbędną wiedzę, która pozwala organizować edukację, resocjalizację i socjoterapię ucznia z SPE i SPR.
JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?
Studia w Lublinie na kierunku edukacja włączająca to program przeznaczony dla absolwentów uczelni wyższych. W procesie rekrutacji należy okazać dyplom ukończenia studiów na dowolnym poziomie kształcenia – I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. Wymagany jest także dokument poświadczający przygotowanie pedagogiczne.
Studia mogą jednak wiązać z dodatkowymi opłatami, a liczba miejsc jest z góry określona i ograniczona. Kandydaci przyjmowani się na podstawie kolejności wysłanych zgłoszeń.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA?
Studia na kierunku edukacja włączająca przekazują studentom informacje z zakresu specyfiki pracy nauczyciela wspomagającego. Ważny element kształcenia stanowi doskonalenie zdolności z zakresu diagnostyki i wprowadzenia terapii pedagogicznej.
Plan zajęć obejmuje przede wszystkim zajęcia o tematyce pedagogicznej. Znajdują się w nim takie pozycje, jak dydaktyka i pedagogika specjalna, psychologia i teoria edukacji integracyjnej i włączającej, warsztaty z diagnostyki oraz metodyki nauczania dzieci o specjalnych potrzebach.
Studia przeznaczone są dla osób, które chcą podnieść swoje kompetencje i kwalifikacje zawodowe związane z pomocą, opieką i wsparciem osób o specjalnych potrzebach w systemie edukacji oraz wychowania. To też idealny wybór dla dyrektorów przedszkoli i szkół, a także kadry pedagogicznej pracujących w grupach integracyjnych.
Kierunek jest też propozycją dla pedagogów specjalnych, którzy chcą pracować na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne uczniów z niepełnosprawnościami.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku edukacja włączająca możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Celem studiów na kierunku edukacja włączająca jest przekazanie słuchaczom wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, które mogą wykorzystać do pracy w placówce ogólnodostępnej lub integracyjnej. Studia uzupełniają i aktualizują wiedzę z zakresu organizowania pracy z uczniami z SPE.
Absolwenci mają dodatkowe umiejętności pozwalające na zarządzanie i realizację procesu edukacji włączającej w placówkach.
Studia na kierunku edukacja włączająca pozwalają uzyskać kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego w takich placówkach, jak:
-
przedszkola integracyjne,
-
przedszkola realizujące program edukacji włączającej,
-
szkolne oddziały integracyjne,
-
szkoły ogólnodostępne realizujące program edukacji włączającej.
ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA?
Studia na kierunku edukacja włączająca trwają 1,5 roku (studia podyplomowe).
JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
Absolwenci kierunku edukacja włączająca, są przygotowani do organizacji edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji i socjoterapii uczniów z SPE i SPR. Absolwent ma szansę stać się szkolnym lub przedszkolnym specjalistom – pedagogiem specjalnym edukacji włączającej na wszystkich etapach edukacji.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku edukacja włączająca
-
pedagog specjalny edukacji włączającej realizujące program edukacji włączającej,
-
przedszkola realizujące program edukacji włączającej,
-
szkoły podstawowe i ponadpodstawowe realizujące program edukacji włączającej,
Studia podyplomowe na kierunku edukacja włączająca pozwalają zdobyć cenne kompetencje w przyszłej pracy zawodowej związanej ze wspomaganiem rozwoju i edukacji dzieci z SPE i SPR.