Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku edukacja bezpieczeństwa dla nauczycieli to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1,5 roku. Studia możesz podjąć w formie online.
Studia w Lublinie na tym kierunku powstały z myślą o osobach pracujących w sektorze edukacji, które pragną zdobyć lub pogłębić wiedzę z zakresu bezpieczeństwa oraz przygotować się do prowadzenia zajęć z tego przedmiotu w szkołach podstawowych i średnich. Program studiów koncentruje się na dostarczeniu uczestnikom niezbędnych umiejętności i kompetencji w zakresie szeroko pojętego bezpieczeństwa, ochrony ludności oraz reagowania na sytuacje kryzysowe. Celem kształcenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa.
Studia te przygotowują uczestników do pracy w roli nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa w szkołach podstawowych i średnich. Poza tym mają kwalifikacje do pracy w instytucjach zajmujących się edukacją w zakresie bezpieczeństwa oraz organizacjach pozarządowych prowadzących działania edukacyjne w tym obszarze.
Studia podyplomowe w Lublinie na tym kierunku przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych, którzy mają przygotowanie pedagogiczne.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kształcenie na tym kierunku studiów jest zaprojektowane w taki sposób, aby dostarczyć nauczycielom praktycznej wiedzy i umiejętności potrzebnych do nauczania przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, seminariów, ćwiczeń oraz warsztatów praktycznych. Duży nacisk kładziony jest na interaktywne metody nauczania, w tym symulacje i ćwiczenia praktyczne z zakresu pierwszej pomocy oraz reagowania na sytuacje kryzysowe.
Wykładowcy wykorzystują nowoczesne materiały dydaktyczne, w tym prezentacje multimedialne, filmy instruktażowe oraz platformy e-learningowe. Uczestnicy mają dostęp do materiałów online oraz biblioteki cyfrowej.
Studenci poznają teoretyczne aspekty bezpieczeństwa, w tym kwestie związane z ochroną ludności i obronnością. Omawiane są systemy ochrony ludności w Polsce i na świecie. Poza tym uczą się analizy zagrożeń naturalnych i cywilizacyjnych, ich charakterystyki czy metod przeciwdziałania.
Studia na kierunku edukacja bezpieczeństwa dla nauczycieli, możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Absolwenci potrafią tworzyć scenariusze lekcji, które efektywnie przekazują wiedzę z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa. Wykorzystują nowoczesne techniki dydaktyczne, takie jak praca w grupach, dyskusje i symulacje.
Stosują różne metody oceny, które pozwalają na bieżąco monitorować i wspierać rozwój uczniów. Skutecznie udzielają pierwszej pomocy i nauczają tych umiejętności innych. Poza tym wyróżnia ich zdolność do jasnego i skutecznego komunikowania się z uczniami, rodzicami oraz współpracownikami.
Potrafią opracowywać i wdrażać plany ewakuacyjne w placówkach oświaty. Koordynują także działania z lokalnymi służbami ratunkowymi i organizacjami zajmującymi się bezpieczeństwem publicznym.
Studia na kierunku edukacja bezpieczeństwa dla nauczycieli trwają 1,5 roku (studia podyplomowe).
Absolwenci mogą pracować w roli nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa w szkołach podstawowych i średnich. Będą prowadzić zajęcia w tym zakresie, przygotowywać uczniów do radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, nauczać pierwszej pomocy itd.
Jako koordynatorzy do spraw bezpieczeństwa w placówkach edukacyjnych zajmą się opracowywaniem i wdrażaniem planów ewakuacji, organizowaniem szkoleń z zakresu bezpieczeństwa dla uczniów i kadry nauczycielskiej.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku edukacja bezpieczeństwa dla nauczycieli
Kształcenie to nie tylko przygotowuje do pracy w szkołach, ale też otwiera wiele drzwi do różnych sektorach, gdzie edukacji i bezpieczeństwo są kluczowe. Absolwenci mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa społecznego i indywidualnego.