Matematyka stosowana/Applied Mathematics

Matematyka stosowana / Applied Mathematics – Politechnika Wrocławska 2021

Studia na kierunku matematyka stosowana / Applied Mathematics na Politechnice Wrocławskiej to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1,5 roku (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym (dziennym)Studia gwarantują zdobycie niezbędnych umiejętności, które będą przydatne w przyszłej pracy zawodowej.

Program studiów i przedmioty

W programie studiów na kierunku matematyka stosowana / Applied Mathematics znajdziesz takie przedmioty jak np.:

• mechanika i termodynamika
  • analiza matematyczna
  • algebra
  • statystyka stosowana
  • technologie informacyjne
  • bazy danych
  • metody numeryczne
  • pakiety matematyczne

Politechnika Wrocławska to wiodący ośrodek akademicki w naszym kraju. W licznym gronie oferowanych kierunków kształcenia, zainteresowani nauką odnajdą Applied Mathematics, czyli Matematykę stosowaną w języku angielskim, prowadzoną na studiach drugiego stopnia.
Założeniem kształcenia jest pozyskanie wiedzy z zakresu nauk matematycznych, fizycznych oraz różnych zagadnień technicznych. Studenci uczą się dokonywać złożonych obliczeń, wydobywać informacje jakościowe z danych ilościowych, formułować problemy inżynierskie w sposób ścisły ułatwiający ich analizę i rozwiązanie, posługiwać się narzędziami informatycznymi.
Jakie przedmioty znajdują się w programie nauczania? Na przykład: mechanika i termodynamika, analiza matematyczna, algebra, statystyka stosowana, technologie informacyjne, bazy danych, metody numeryczne, pakiety matematyczne. A co po studiach? Absolwenci Matematyki stosowanej / Applied Mathematics na Politechnice Wrocławskiej znajdą zatrudnienie w roli specjalistów do spraw modelowania matematycznego w firmach badawczych, przemysłowych i finansowych, specjaliści do spraw oceny i analizy ryzyka, pracownicy naukowi.
Dla niektórych kandydatów okres rekrutacji to czas wielu pytań i wątpliwości. Która uczelnia będzie najlepsza? Który kierunek sprosta naszym edukacyjnym oczekiwaniom? Jeśli planujemy naukę we Wrocławiu, warto wiedzieć: Jakie ma Politechnika Wrocławska opinie? Konrad, student Matematyki stosowanej / Applied Mathematics mówi:
„Politechnika Wrocławska daje możliwość zdobycia wykształcenia, dzięki któremu można szerzej otworzyć drzwi na świat. „

Wiedza, którą możesz zdobyć studiując Matematykę stosowaną / Applied Mathematics:

Absolwent kierunku Matematyka stosowana / Applied Mathematics na Politechnice Wrocławskiej może posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
  • zaawansowanych technik obliczeniowych,
  • modelowania stochastycznego w matematyce finansowej i aktuarialnej,
  • metod estymacji i testowania hipotez w statystycznych modelach parametrycznych i nieparametrycznych,
  • metod prognozy szeregów czasowych,
  • sprawdzania poprawności wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych,
  • posługiwania się metodami analizy funkcjonalnej,
  • stosowania metod algebraicznych,
  • konstruowania modeli matematycznych,
  • planowania i przeprowadzania symulacji komputerowych,
  • dokonywania wstępnej analizy ekonomicznej.

Praca, czyli gdzie będziesz mógł pracować po kierunku Matematyka stosowana / Applied Mathematics:

Absolwent kierunku Matematyka stosowana / Applied Mathematics na Politechnice Wrocławskiej może znaleźć zatrudnienie jako:

• specjalista do spraw modelowania matematycznego w firmach badawczych, przemysłowych i finansowych,
  • specjalista do spraw oceny i analizy ryzyka w bankach, instytucjach finansowych, firmach ubezpieczeniowych, firmach handlowych, firmach przemysłowych,
  • pracownik naukowy w instytucjach badawczych i szkołach wyższych.

Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Politechnika Wrocławska