Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji

Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji

Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji

18.03.2022

Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji – Uniwersytet Łódzki rekrutacja 2022/2023

Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji to kierunek dla tych, którzy uważają, iż każdy człowiek posiada prawo do rzetelnych informacji, a także dla tych, dla których takie pojęcia jak „komunikacja”, „przekaz” i „treść” mają jakąś wartość. Studia dziennikarskie należą do popularnych i chętnie wybieranych, natomiast kierunek ten posiada nieco inny charakter niż najczęściej występujące Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Czym zatem się wyróżnia? Tego dowiedzą się ci, którzy wybiorą studia na Uniwersytecie Łódzkim.

Studia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji w UŁ
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia I i II stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia)
Ważne terminy Harmonogram rekrutacji >

Kształcenie na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim umożliwia pozyskanie wiedzy interdyscyplinarnej, na którą składają się zagadnienia z licznych obszarów nauk humanistycznych, między innymi z obszaru nauk o kulturze, nauk społecznych, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o polityce i administracji, a także literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauk o sztuce, czy psychologii. Studia na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji dają szansę poznania procesów komunikowania interpersonalnego, komunikowania międzykulturowego, kodów komunikacji językowej i wizualnej, a także rozwinięcia wielu umiejętności, na czele z argumentowaniem, łączeniem faktów, czy autoprezentacją.

 

Program studiów i przedmioty

Studia na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim oparte są na bogatym programie nauczania, a studenci realizują między innymi takie przedmioty jak:

  • nauka o komunikowaniu,
  • historia polityczna Polski po 1918 roku,
  • retoryka dziennikarska,
  • gatunki dziennikarskie,
  • projektowanie komunikacji,
  • pragmatyka językowa,
  • stylistyka praktyczna,
  • systemy medialne,
  • rynek mediów w Polsce,
  • komunikacja międzykulturowa,
  • kreowanie wizerunku

 

Nabywane umiejętności

Studenci Dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji nabywają umiejętności między innymi w zakresie identyfikowania tekstów kultury, tworzenia, redagowania i korygowania różnego typu tekstów kultury, przygotowywania wystąpień ustnych, prowadzenia debat, argumentowania.

 

Sprawdź

Uniwersytet Łódzki kierunki studiów

Uniwersytet Łódzki rekrutacja

Rekrtuacja na studia w Łodzi

 

Oprócz tego, mają okazję zaznajomienia się ze sposobami promocji prasy, realizacją dźwięku w mediach elektronicznych, projektowaniem narracji w spocie reklamowym, organizacją produkcji spotów reklamowych, realizacją audycji radiowych.

 

Praca po studiach

Co po studiach? Absolwenci kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim będą mogli znaleźć zatrudnienie między innymi w mediach tradycyjnych i internetowych, agencjach public relations, agencjach reklamowych, biurach marketingowych.

 

Opinie

Studia w Łodzi to bardzo szerokie pojęcie. W mieście centralnej Polski odnaleźć można wiele interesujących ofert edukacyjnych, między innymi z obszaru dziennikarstwa i nauki o mediach. Jedną z uczelni, która proponuje kształcenie w tym zakresie jest Uniwersytet Łódzki. Czy warto studiować właśnie tutaj? Jakie ma Uniwersytet Łódzki opinie? Sandra, studentka Dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji mówi:

„Uniwersytet Łódzki oferuje bardzo dużo ciekawych kierunków, więc każdy odnajdzie coś dla siebie i otrzyma możliwość rozwijania zainteresowań. Co najważniejsze, kierunki mają programy, które dostosowane są do potrzeb i wymagań rynku, więc na studiach zdobywa się wykształcenie potrzebne, gwarantujące zatrudnienie.”

 

 

STUDIA W ŁODZI - ważne informacje

kierunki studiów w Łodzi

studia w Łodzi

 

DZIENNIKARSTWO, MEDIA I PROJEKTOWANIE KOMUNIKACJI - ważne informacje

Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji studia

 

Wiedza, którą zdobędziesz studiując Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na UŁ:

Absolwent kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim posiada wiedzę i umiejętności między innymi w zakresie:

  • kreowania wizerunku,
  • dialogu z opinią publiczną,
  • prawa mediów i prawa autorskiego,
  • gatunków dziennikarskich,
  • systemów medialnych,
  • dziennikarstwa internetowego,
  • strategii komunikacji marki,
  • organizacji wydarzeń promocyjnych.

 

Praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji:

Absolwent kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim znajdzie zatrudnienie między innymi w:

  • mediach tradycyjnych i internetowych,
  • agencjach reklamowych,
  • agencjach public relations,
  • agencjach zajmujących się organizacją wydarzeń kulturalnych,
  • biurach marketingowych.

 

Jakie przedmioty zdawać na maturze

STUDIA I STOPNIA

W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:

biologia, historia, język obcy, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie

Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Jakie wymagania na studia II stopnia

STUDIA II STOPNIA

Przyjęcie następuje na podstawie złożenia wymaganych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej predyspozycje do studiowania na kierunku.

Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Uniwersytet Łódzki

Komentarze (0)