Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 na Politechnice Morskiej w Szczecinie. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2023.
PISMO OKÓLNE Nr 20/2022 Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie z dnia 07.06.2022 r. w sprawie: ogłoszenia uchwały nr 28/2022 Senatu Akademii Morskiej w Szczecinie z dnia 18.05.2022 r.
§ 1.
Przekazuje się społeczności akademickiej uchwałę nr 28/2022 Senatu Akademii Morskiej w Szczecinie z dnia 18.05.2022 r. w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposobu jej przeprowadzenia, która stanowi załącznik do niniejszego pisma okólnego.
REKTOR
dr hab. inż. kpt. ż. w. Wojciech Ślączka, prof. AMS
Uchwała nr 28/2022 Senatu Akademii Morskiej w Szczecinie z dnia 18.05.2022r. w sprawie: ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposobu jej przeprowadzenia.
Senat Akademii Morskiej w Szczecinie na posiedzeniu w dniu 18.05.2022r., na podstawie art. 28 ust. 1 pkt. 10 oraz 70 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm), uchwala co następuje:
§ 1.
Ustala się warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposób jej przeprowadzenia, które stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu AMS
Rektor
dr hab. inż. kpt. ż. w. Wojciech Ślączka, prof. AMS
Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposób jej przeprowadzenia
1.1. Niniejszym określa się warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopnia na kierunki oraz sposób jej przeprowadzenia:
Wydział Nawigacyjny st. stacjonarne I stopnia
kierunek nawigacja (również studia w języku angielskim);
kierunek żegluga śródlądowa;
kierunek geodezja i kartografia;
kierunek oceanotechnika – budowa jachtów i okrętów;
Wydział Nawigacyjny st. stacjonarne II stopnia
kierunek nawigacja (również studia w języku angielskim);
kierunek geoinformatyka;
kierunek oceanotechnika;
Wydział Nawigacyjny st. niestacjonarne I stopnia kierunek nawigacja;
kierunek geodezja i kartografia;
Wydział Nawigacyjny st. niestacjonarne II stopnia kierunek nawigacja (również studia w języku angielskim); kierunek geoinformatyka;
Wydział Informatyki i Telekomunikacji st. stacjonarne I stopnia
kierunek informatyka;
kierunek teleinformatyka;
Wydział Informatyki i Telekomunikacji st. niestacjonarne I stopnia
kierunek informatyka
Wydział Mechatroniki i Elektrotechniki st. stacjonarne I stopnia
kierunek mechatronika;
kierunek automatyka i robotyka;
Wydział Mechatroniki i Elektrotechniki st. niestacjonarne I stopnia
kierunek mechatronika;
Wydział Mechaniczny st. stacjonarne I stopnia
kierunek mechanika i budowa maszyn (również studia w języku angielskim); kierunek inżynieria eksploatacji;
kierunek inżynieria przemysłowa i morskie elektrownie wiatrowe;
Wydział Mechaniczny st. stacjonarne II stopnia
kierunek mechanika i budowa maszyn (również studia w języku angielskim);
Wydział Mechaniczny st. niestacjonarne I stopnia
kierunek mechanika i budowa maszyn;
Wydział Mechaniczny st. niestacjonarne II stopnia
kierunek mechanika i budowa maszyn (również studia w języku angielskim);
Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu st. stacjonarne I stopnia
kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji;
kierunek transport;
kierunek logistyka;
kierunek zarządzanie;
Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu st. stacjonarne II stopnia kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji;
kierunek transport (również studia w języku angielskim);
Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu st. niestacjonarne I stopnia kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji;
kierunek transport;
kierunek logistyka;
kierunek zarządzanie;
Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu st. niestacjonarne II stopnia
kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji;
kierunek transport;
1.2. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest oddzielnie na każdą formę studiów ( studia stacjonarne lub studia niestacjonarne) oraz poziom kształcenia ( studia pierwszego lub drugiego stopnia). Kandydat może brać udział w kilku postępowaniach rekrutacyjnych, każdorazowo wnosząc opłatę rekrutacyjną.
1.3. Rekrutację na studia przeprowadza powołana przez Rektora Uczelniana Komisja Rekrutacyjna (UKR) , która przyjmuje na studia w drodze wpisu na listę studentów. Cudzoziemców na studia przyjmuje Rektor w drodze decyzji administracyjnej. Zasady rekrutacji dla cudzoziemców określa odrębne zarządzenie Rektora. W przypadku rekrutacji na studia prowadzone wspólnie z innymi uczelniami skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej może być rozszerzony o osoby wskazane przez uczelnie partnerskie.
1.4. Wśród deklarowanych przez kandydata kierunków studiów nie może znajdować się kierunek, na którym dana osoba aktualnie studiuje.
1.5. Na studia w Akademii Morskiej w Szczecinie nie może zostać przyjęta osoba, która zalega z płatnościami na rzecz Uczelni.
1.6. W uczelni funkcjonuje Biuro Osób z Niepełnosprawnościami AMS (BON), mające na celu zwiększenie dostępności uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami. W regulaminie BON określone zostały zasady korzystania z pomocy BON przez kandydatów na studia.
1.7. Zasady rekrutacji dla kandydatów z niepełnosprawnościami są takie same jak dla pozostałych kandydatów z wyłączeniem zasad rekrutacji na kierunki: Nawigacja, Żegluga Śródlądowa, Mechanika i budowa maszyn, Mechatronika, na których wymagane są dodatkowe warunki rekrutacji (morskie świadectwo zdrowia zgodnie z Konwencja STCW lub zaświadczenie o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na określonym kierunku).
1.8. Kandydaci z niepełnosprawnościami przed przystąpieniem do rekrutacji mają prawo skontaktować się z BON, w dogodnej dla siebie formie – pisemnie, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, w celu ustalenia rodzaju wsparcia podczas rekrutacji na studia i ustalenia potrzeb kandydata na wybranym kierunku studiów.
2. Warunki formalne
2.1. Na studia I stopnia w Akademii Morskiej w Szczecinie może być przyjęta osoba, która posiada świadectwo dojrzałości1 oraz spełnia warunki rekrutacji.
2.2. Kandydat rejestruje się w systemie rekrutacyjnym IRK (strona internetowa Uczelni – REKRUTACJA), deklarując chęć studiowania na wybranym przez siebie kierunku/kierunkach studiów prowadzonych w Akademii Morskiej w Szczecinie, przechodząc wszystkie etapy
rejestracji w systemie Rekrutacyjnym IRK.
2.3. Kandydat na studia I stopnia składa w wyznaczonym terminie (zgodnie z punktem 5) do
Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
- podanie o przyjęcie na studia lub wydrukowany i podpisany formularz rejestracyjny ze strony internetowej Uczelni z zakładki - REKRUTACJA;
REKRUTACJA;
3.12.2) lub zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do podjęcia studiów na ww. kierunkach (patrz pkt 3.12.2);
2.4. Na studia II stopnia w Akademii Morskiej w Szczecinie może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów oraz spełnia warunki rekrutacji.
2.5. Kandydat rejestruje się w systemie rekrutacyjnym IRK (strona internetowa Uczelni – REKRUTACJA), deklarując chęć studiowania na wybranym przez siebie kierunku/kierunkach studiów prowadzonych w Akademii Morskiej w Szczecinie, przechodząc wszystkie etapy rejestracji w systemie Rekrutacyjnym IRK.
2.6. Kandydat na studia II stopnia składa w wyznaczonym terminie (zgodnie z punktem 5) do
Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
- podanie o przyjęcie na studia lub wydrukowany i podpisany formularz rejestracyjny ze strony internetowej Uczelni z zakładki - REKRUTACJA;
2.7. Dokumenty wystawione w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski lub angielski (w przypadku aplikowania na kierunki prowadzone odpowiednio w języku polskim lub angielskim), przy czym tłumaczenie musi być sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości RP, konsula RP urzędującego w państwie, w którym dokument został wydany, tłumacza przysięgłego kraju UE/EFTA/OECD lub przedstawicielstwo dyplomatyczne na terytorium RP, kraju w którym świadectwo zostało wydane.
2.8. W przypadku długotrwałych procedur weryfikacyjnych dopuszcza się wydanie informacji o wpisie warunkowym na listę studentów.
2.9. Kandydaci niepełnoletni zobowiązani są do złożenia podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego druku zgody na odbywanie przez nich studiów oraz praktyk oraz ewentualnie innych wymaganych zgód.
2.10. Uczelnia w indywidualnych przypadkach będzie akceptowała skany dokumentów określonych w pkt. 2.3, 2.6, z zastrzeżeniem, że kandydat zobowiązany będzie do dostarczenia wymaganych oryginałów oraz w przypadku poświadczania przez Uczelnię kopii do przedstawienia do wglądu oryginałów w ustalonym przez Uczelnię terminie wskazanym w informacji o wpisie na listę studentów.
2.11. Ewentualne zmiany w wykazie dokumentów wymaganych od kandydata oraz sposobie ich składania zostaną uregulowane odrębnym Zarządzeniem/Komunikatem Rektora.
2.12. Informacje o terminach składania dokumentów dla poszczególnych form i kierunków studiów zostaną podane:
2.13. Wyniki rekrutacji kandydaci mogą sprawdzić w systemie IRK poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce – REKRUTACJA. Kandydaci będą powiadamiani listem, wysłanym na adres korespondencyjny wskazany przez kandydata w trakcie rekrutacji. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Odmowa przyjęcia na studia następuję w drodze decyzji administracyjnej.
3. Studia I stopnia – kryteria rekrutacyjne
3.1. Kryterium rekrutacyjnym w przypadku studiów I stopnia są wyniki egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości i egzaminu lub egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie nauczanym na poziomie technika.
3.2. Komisja rekrutacyjna tworzy listę rankingową dla każdego kierunku studiów, wg liczby uzyskanych przez kandydata punktów.
3.2.1. Dla kierunków prowadzonych w Akademii Morskiej w Szczecinie z wyłączeniem kierunku zarządzanie, liczba punktów uzyskanych przez kandydata obliczana jest zgodnie z następującym wzorem:
P = 2·p m + 0,5·pjp + 0,5·pjo+ 3·rch + 3·rf + 3·rg + 3·ri + 3·rm + 0,5·e
gdzie:
pm, pjp, pjo - liczba punktów procentowych uzyskanych przez kandydata w części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym, odpowiednio z: matematyki, języka polskiego i języka obcego.
rch, rf, rg, ri, rm - liczba punktów procentowych uzyskanych przez kandydata w części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym, odpowiednio z: chemii, fizyki lub fizyki
i astronomii, geografii, informatyki i matematyki.
e – średnia arytmetyczna z wyników egzaminów zawodowych wpisanych na dyplomie.
3.2.2. Dla kierunku zarządzanie prowadzonego w Akademii Morskiej w Szczecinie, liczba punktów uzyskanych przez kandydata obliczana jest zgodnie z następującym wzorem:
P = 2·p m + 0,5·pjp + 0,5·pjo + 3·rwos+ 3·rg + 3·ri + 3·rm + 0,5·e
gdzie:
pm, pjp, pjo - liczba punktów procentowych uzyskanych przez kandydata w części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym, odpowiednio z: matematyki, języka polskiego i języka obcego.
rwos, rg, ri, rm - liczba punktów procentowych uzyskanych przez kandydata w części pisemnej egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym, odpowiednio z: wiedzy o społeczeństwie, geografii, informatyki i matematyki.
e – średnia arytmetyczna z wyników egzaminów zawodowych wpisanych na dyplomie.
3.3. Jeżeli kandydat jest uczniem szkoły objętej patronatem Akademii Morskiej w Szczecinie na podstawie podpisanej umowy patronackiej, liczba punktów obliczana jest zgodnie z następującym
wzorem:
PSP=P.1,5
gdzie:
P – liczba punktów uzyskanych przez kandydata zgodnie ze wzorem zamieszczonym w pkt. 3.2.1 i pkt.3.2.2
3.4. Jeżeli kandydat posiada dyplom International Baccalaureate, European Baccalaureate, lub Advanced Placement liczba punktów obliczana jest zgodnie z następującym wzorem.
PIB=P.1,5
gdzie:
P – liczba punktów uzyskanych przez kandydata zgodnie ze wzorem zamieszczonym w pkt. 3.2.1 i pkt.
3.2.2.
3.5. Jeżeli kandydat posiada świadectwo lub inny dokument poświadczający ukończenie szkoły średniej za granicą, to sposób przeliczania ocen z tych świadectw lub innych dokumentów określa załącznik do niniejszych „Warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposobu jej przeprowadzenia.”,
3.6. Jeżeli kandydat jest jednocześnie uczniem szkoły objętej patronatem Akademii Morskiej
w Szczecinie na podstawie podpisanej umowy patronackiej i posiadaczem dyplomu, o którym mowa w pkt. 3.4, liczba punktów uzyskanych przez kandydata przeliczana jest na podstawie punktu 3.3 lub 3.4.
3.7. Jeżeli kandydat nie zdawał egzaminu z danego przedmiotu w odpowiednim miejscu we wzorze należy wstawić zero.
3.8. Jeżeli kandydat uzyskał świadectwo maturalne w systemie tzw. starej matury stopnie uzyskane na egzaminie maturalnym (w części pisemnej lub ustnej) przelicza się na punkty zgodnie
z poniższą tabelą. Punkty te stanowią sumę uzyskaną z wyników egzaminu pisemnego w części obowiązkowej oraz egzaminu pisemnego z wybranych przedmiotów dodatkowych tzw. nowej matury – odpowiednie liczniki we wzorze. Jeżeli kandydat zdawał dany przedmiot zarówno
w części ustnej, jak i pisemnej, do określenia liczby punktów uzyskanych za ten przedmiot należy wziąć pod uwagę lepszy wynik.
Ocena |
Liczba punktów |
Dopuszczający |
30 |
Dostateczny |
73 |
Dobry |
115 |
Bardzo dobry |
158 |
Celujący |
200 |
3.9. Na studia zostają przyjęte - w ramach limitu miejsc określonego przez Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie na dany kierunek - osoby, które uzyskały najlepsze wyniki punktowe, spełniły wymagania formalne, zdrowotne i wymagania wynikające z dodatkowych form rekrutacji (jeżeli dotyczą). W przypadku, gdy na granicy limitu znajdują się kandydaci z jednakową liczbą punktów, na studia zostanie przyjęty każdy z nich. Uczelnia zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kierunku w przypadku, gdy liczba kandydatów będzie mniejsza niż 16 osób.
3.10. Zasady uzupełniania listy kandydatów przyjętych na studia w drodze wpisu na listę studentów, w przypadku skreśleń bądź rezygnacji ze studiów po ogłoszeniu wyników rekrutacji, określa Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.
3.11. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na dany kierunek studiów mogą deklarować drugi kierunek studiów, na jakim chcieliby studiować w ramach kierunków realizowanych na danym Wydziale. W przypadku odmowy przyjęcia na studia na dany kierunek z powodu braku wolnych miejsc lub niespełnienia wymagań formalnych, zdrowotnych i wymagań wynikających z dodatkowych form rekrutacji lub nieuruchomienia kierunku, dany kandydat uczestniczy w rekrutacji na drugi zadeklarowany kierunek.
3.12. Dodatkowe warunki rekrutacji.
3.12.1. Dodatkowe warunki rekrutacji obowiązują kandydatów ubiegających się o przyjęcie na
studia stacjonarne na kierunku: nawigacja, żegluga śródlądowa, mechanika i budowa
maszyn oraz mechatronika (kierunki objęte Konwencją STCW - praca we flocie handlowej na stanowiskach oficerskich).
3.12.2. Dodatkowe warunki rekrutacji to:
- kandydat może w trakcie rekrutacji wnioskować o skierowanie na odpłatne badania lekarskie w celu uzyskania morskiego świadectwa zdrowia;
3.13. Laureaci oraz finaliści olimpiad stopnia centralnego przyjmowani są na studia zgodnie z Uchwałą Senatu Akademii Morskiej w Szczecinie, dotyczącą zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, po spełnieniu warunków formalnych (pkt. 2.) i dodatkowych warunków rekrutacji (pkt. 3.12.). Z uprawnień, o których mowa powyżej, niezależnie od daty ich nabycia, mogą skorzystać maturzyści w roku uzyskania świadectwa dojrzałości lub w roku następnym.
3.14. Informacje dotyczące rekrutacji, tj. przebiegu kwalifikacji, wyników, skierowań na praktyki, terminów realizacji praktyk, dodatkowych ogłoszeń itd. zostaną podane za pośrednictwem monitorów ze zdalnym dostępem lub UKR oraz na stronach internetowych Uczelni w zakładce – REKRUTACJA.
3.15. W przypadku studiów I stopnia prowadzonych w języku angielskim, kandydatów posiadających obywatelstwo polskie obowiązuje test z języka angielskiego. Z testu są zwolnieni kandydaci:
4. Studia II stopnia – kryteria rekrutacyjne
4.1. Kryterium rekrutacyjnym w przypadku studiów II stopnia jest ocena na dyplomie ukończenia studiów.
4.2. Komisja rekrutacyjna tworzy listę rankingową dla każdego kierunku studiów.
4.3. Na studia zostają przyjęte – w ramach limitu miejsc określonego przez Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie na dany kierunek – osoby, które uzyskały najlepsze oceny na dyplomie ukończenia studiów i spełniły warunki formalne. W przypadku, gdy na granicy limitu znajdują się kandydaci z taką samą oceną, w następnej kolejności bierze się pod uwagę ocenę egzaminu dyplomowego. W przypadku, gdy na granicy limitu ponownie znajdują się kandydaci z jednakową liczbą punktów, na studia zostanie przyjęty każdy z nich. Uczelnia zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kierunku w przypadku, gdy liczba kandydatów będzie mniejsza niż 16 osób.
4.4. Zasady uzupełniania listy kandydatów przyjętych na studia w przypadku skreśleń bądź rezygnacji ze studiów po ogłoszeniu wyników rekrutacji, określa komisja rekrutacyjna.
4.5. W przypadku studiów II stopnia, prowadzonych w języku angielskim kandydatów posiadających obywatelstwo polskie obowiązuje test z języka angielskiego. Z testu są zwolnieni kandydaci:
4.6. Wyniki rekrutacji kandydaci mogą sprawdzić poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce – REKRUTACJA. Kandydaci będą powiadamiani listem, wysłanym na adres korespondencyjny wskazany przez kandydata w trakcie rekrutacji. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów. Odmowa przyjęcia na studia następuję w drodze decyzji administracyjnej.
5.1. Niniejszym określa się termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla pierwszego naboru na kierunki:
|
|
Termin rozpoczęcia |
Termin |
|
|
rekrutacji |
zakończenia |
|
Kierunek |
|
rekrutacji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Studia stacjonarne – I stopnia |
|
|
|
nawigacja |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
nawigacja w języku angielskim |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
żegluga śródlądowa |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
|
|
|
|
geodezja i kartografia |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
oceanotechnika- budowa jachtów i okrętów |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia stacjonarne – II stopnia |
|
|
|
nawigacja |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
nawigacja w języku angielskim |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
geoinformatyka |
30.01.2024 |
23.02.2024 |
|
oceanotechnika |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia niestacjonarne – I stopnia |
|
|
|
nawigacja |
15.05.2023 |
15.12.2023 |
|
geodezja i kartografia |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
Studia niestacjonarne – II stopnia |
|
|
|
nawigacja |
15.05.2023 |
23.02.2024 |
|
nawigacja w języku angielskim |
15.05.2023 |
23.02.2024 |
|
geoinformatyka |
30.01.2024 |
23.02.2024 |
|
Studia stacjonarne – I stopnia |
|
|
|
informatyka |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
teleinformatyka |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia niestacjonarne – I stopnia |
|
|
|
informatyka |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
Studia stacjonarne – I stopnia |
|
|
|
mechatronika |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
automatyka i robotyka |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia niestacjonarne – I stopnia |
|
|
|
mechatronika |
15.05.2023 |
15.12.2023 |
|
Studia stacjonarne – I stopnia |
|
|
|
mechanika i budowa maszyn |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
mechanika i budowa maszyn w języku angielskim |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
inżynieria eksploatacji |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
inżynieria przemysłowa i morskie elektrownie |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
wiatrowe |
|
|
Studia stacjonarne – II stopnia
|
mechanika i budowa maszyn |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
mechanika i budowa maszyn w języku angielskim |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia niestacjonarne – I stopnia |
|
|
|
mechanika i budowa maszyn |
15.05.2023 |
15.12.2023 |
|
Studia niestacjonarne – II stopnia |
|
|
|
mechanika i budowa maszyn |
15.05.2023 |
23.02.2024 |
|
mechanika i budowa maszyn w języku angielskim |
15.05.2023 |
23.02.2024 |
|
Studia stacjonarne – I stopnia |
|
|
|
zarządzanie i inżynieria produkcji |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
logistyka |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
transport |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
zarządzanie |
15.05.2023 |
18.07.2023 |
|
Studia stacjonarne – II stopnia |
|
|
|
zarządzanie i inżynieria produkcji |
30.01.2024 |
15.03.2024 |
|
transport w języku angielskim |
15.05.2023 |
15.03.2024 |
|
transport |
30.01.2024 |
15.03.2024 |
|
Studia niestacjonarne – I stopnia |
|
|
|
zarządzanie i inżynieria produkcji |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
transport |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
logistyka |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
zarządzanie |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
Studia niestacjonarne – II stopnia |
|
|
|
zarządzanie i inżynieria produkcji |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
|
transport |
15.05.2023 |
22.09.2023 |
5.2. W przypadku ogłoszenia kolejnych naborów termin zakończenia rekrutacji ostatniego naboru przypada na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć w roku akademickim 2023/2024.
6.1. Sposób przeprowadzania rekrutacji na studia uwzględnia możliwość przeprowadzania rekrutacji uzupełniającej dla absolwentów, którzy ubiegali się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja, oraz których wynik egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku odwołania, o którym mowa w art. 44zzz ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty na podstawie rankingu punktów.
6.2. Decyzje w sprawach, które nie zostały uregulowane niniejszymi warunkami, podejmuje komisja rekrutacyjna lub Rektor.
6.3. Kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną komisji rekrutacyjnej mają prawo do wniesienia odwołania do Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie w terminie 14 dni od otrzymania Decyzji, za pośrednictwem komisji rekrutacyjnej.
6.4. W przypadku konieczności wprowadzenia dodatkowych zmian w terminach rekrutacji bądź w sposobie jej przeprowadzania niezbędnych do przeprowadzenia prawidłowego procesu rekrutacji, zmiany te zostaną ogłoszone odrębnym Zarządzeniem Rektora.
Załącznik do
„Warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024
w Akademii Morskiej w Szczecinie oraz sposobu jej przeprowadzenia.”,
Senatu Akademii Morskiej w Szczecinie
z dnia 18.05.2022 r.
Sposób przeliczania ocen ze świadectw lub innych dokumentów uzyskanych za granicą, uprawniających do podjęcia studiów pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich
AUSTRIA
|
|
Przedmioty szkolne (Zeugnis) |
|
|
|
|
|
Egzaminy |
maturalne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty AMS |
|
|
(Reifeprüfungszeugnis) |
|
|
Punkty AMS |
|
|||
|
|
|
(skala 1-5) |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
50 |
|
1 |
|
|
100 |
|
||||
|
2 |
|
|
40 |
|
2 |
|
|
80 |
|
||||
|
3 |
|
|
30 |
|
3 |
|
|
60 |
|
||||
|
4 |
|
|
15 |
|
4 |
|
|
30 |
|
||||
|
5 |
|
|
0 |
|
5 |
|
|
0 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
AZERBEJDŻAN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Przedmioty szkolne |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala od 1 do 5 słowna) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
- Ə'la |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
- Yaxsi |
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
- Kafi |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
2 |
- Meqbul |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
1 |
- Qeyri-meqbul |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
BIAŁORUŚ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Przedmioty szkolne (Atestat) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
10 |
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9 |
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
8 |
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
1-2 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
CZECHY
|
|
|
|
|
|
|
Egzaminy |
maturalne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Przedmioty |
szkolne |
|
Punkty AMS |
|
|
|
(Vysvedceni o |
maturitni |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
(skala 1-5) |
|
|
|
|
|
zkousce) |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-5) |
|
|
|
|
|
|
1 |
(vyborny) |
|
50 |
|
1 |
(vyborny) |
|
|
100 |
|
|||
2 |
(chvalitebny) |
|
40 |
|
2 |
(chvalitebny) |
|
|
80 |
|
|||
3 |
(dobry) |
|
30 |
|
3 |
(dobry) |
|
|
60 |
|
|||
4 |
(dostatecny) |
|
15 |
|
4 |
(dostatecny) |
|
|
30 |
|
|||
5 |
(nedostatecny) |
|
0 |
|
5 |
(nedostatecny) |
|
|
0 |
|
FRANCJA
Egzaminy maturalne (Baccaulaureat)
(skala 1-20)
Punkty AMS
W = wynik z przedmiotu x 54
HOLANDIA
|
|
Egzaminy |
VWO-Diploma |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
(skala 1-10) |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
80 |
|
||
|
4 |
|
|
68 |
|
||
|
3 |
|
|
32 |
|
||
|
2 |
|
|
0 |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GRUZJA |
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty |
szkolne |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
(skala 4-10) |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
50 |
|
||
|
9 |
|
|
45 |
|
||
|
8 |
|
|
40 |
|
||
|
7 |
|
|
35 |
|
||
|
6 |
|
|
30 |
|
||
|
5 |
|
|
25 |
|
||
|
4 |
|
|
0 |
|
IRLANDIA
|
|
Ordinary level od 2017 r. |
|
|
Punkty AMS |
|
|
Higher level od 2017 r. |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
(skala literowa) |
|
|
|
|
(skala literowa) |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O1 |
60 |
|
|
H1 |
|
|
100 |
|
|||
|
|
O2 |
54 |
|
|
H2 |
|
|
89 |
|
|||
|
|
O3 |
48 |
|
|
H3 |
|
|
79 |
|
|||
|
|
O4 |
42 |
|
|
H4 |
|
|
69 |
|
|||
|
|
O5 |
36 |
|
|
H5 |
|
|
59 |
|
|||
|
|
O6 |
30 |
|
|
H6 |
|
|
49 |
|
|||
|
|
O7 |
24 |
|
|
H7 |
|
|
39 |
|
|||
|
|
O8 |
0 |
|
|
H8 |
|
|
0 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAZACHSTAN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne (Atestat) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala 2-5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LITWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne |
|
|
|
|
|
Egzaminy |
państwowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
Punkty AMS |
|
|
(Brandos Atestatas) |
|
|
Punkty AMS |
|
||
|
|
(skala 1-10) |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-100) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
8 |
|
37 |
|
|
1-100 – przypisujemy kolejne wartości |
|||||||
|
7 |
|
30 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
zgodnie z wynikiem kandydata |
|||||||||
|
6 |
|
27 |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
5 |
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
1-4 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MOŁDAWIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.00 |
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
||
9.00-9.99 |
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
||
8.00-8.99 |
|
|
37 |
|
|
|
|
|
|
|
||
7.00-7.99 |
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
||
6.00-6.99 |
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
||
5.00-5.99 |
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
1.00-4.99 |
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NIEMCY |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne (Zeugnis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
der |
Allgemeinen |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hochschulreife) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
(skala 1-6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
37 |
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ROSJA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne (Atestat) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
Egzaminy |
EGE |
|
Punkty AMS |
|
|
|
(skala 2-5) |
|
|
|
|
|
(skala 1-100) |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
42 |
|
|
1-100 – przypisujemy kolejne wartości |
||||||
3 |
|
|
20 |
|
|
zgodnie z wynikiem kandydata |
||||||
2 |
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SŁOWACJA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty |
szkolne |
|
|
|
|
|
Egzaminy |
maturalne |
|
|
|
|
|
|
Punkty AMS |
|
|
(Vysvedčenie |
o maturitnej |
|
Punkty AMS |
|
||
|
(skala 1-5) |
|
|
|
|
|
skúške) |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
(skala 1-100) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
40 |
|
|
1-100 – przypisujemy kolejne wartości |
||||||
3 |
|
|
30 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
zgodnie z wynikiem kandydata |
||||||||
4 |
|
|
15 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
SZWECJA
|
|
Do 2013 r. (skala literowa) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
Po 2013 r. (skala literowa) |
|
|
Punkty AMS |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MVG |
|
|
|
100 |
|
|
A |
100 |
|
|
|||
|
|
VG |
|
|
|
85 |
|
|
B |
90 |
|
|
|||
|
|
G |
|
|
|
40 |
|
|
C |
75 |
|
|
|||
|
|
IG |
|
|
|
0 |
|
|
D |
50 |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E |
30 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F |
0 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TURCJA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty |
szkolne |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala procentowa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30% – 100% |
|
|
|
Przypisujemy |
kolejne wartości zgodnie z |
wynikiem |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
kandydata i wymnażamy x 0,8 |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
0% - 29,99% |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKRAINA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty szkolne (Atestat) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
(skala 1-12) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
11 |
|
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
10 |
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
8 |
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4-5 |
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
1-3 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
USA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty |
szkolne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
(High |
School |
Diploma) |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(skala literowa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A, A+ |
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A- |
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B+ |
|
|
|
|
43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B- |
|
|
|
|
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C+ |
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C- |
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D+ |
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D- |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
WIELKA BRYTANIA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
General |
Certificate |
of |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Secondary |
Education |
|
|
Punkty AMS |
|
|
Egzaminy GCE A-Levels5 |
|
|
Punkty AMS |
|
||
|
(GCSE) |
|
|
|
|
|
|
|
(skala literowa) |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
(skala literowa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A* |
|
|
|
|
60 |
|
|
A* |
100 |
|
|||
|
A |
|
|
|
|
54 |
|
|
A |
90 |
|
|||
|
B |
|
|
|
|
45 |
|
|
B |
75 |
|
|||
|
C |
|
|
|
|
36 |
|
|
C |
60 |
|
|||
|
D |
|
|
|
|
27 |
|
|
D |
45 |
|
|||
|
E |
|
|
|
|
18 |
|
|
E |
30 |
|
|||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
WAEC / WASSCE / NECO – Gambia, Ghana, Liberia, Nigeria, Sierra Leone |
|
|
|
||||||||||
|
Przedmioty szkolne |
|
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
|
|
|
|||
|
(skala literowo, liczbowa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
A1 |
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B2 |
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B3 |
|
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C4 |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C5 |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C6 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D7, E8, F9 |
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
INNY KRAJ (skala procentowa)
|
Ocena na |
świadectwie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
dojrzałości |
lub |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
maturalnym |
uzyskanym |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
|
w innym kraju |
|
|
|
|
||
90% |
- 100% |
|
|
50 |
|
||
80% |
- 89,99% |
|
|
45 |
|
||
60% |
- 79,99% |
|
|
40 |
|
||
40% |
- 55,99% |
|
|
28 |
|
||
20% |
- 39,99% |
|
|
20 |
|
||
0 - 19,99% |
|
|
0 |
|
|||
INNY KRAJ (skala literowa i/lub opisowa)
|
Ocena |
na |
świadectwie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
dojrzałości |
|
lub |
|
|
Punkty AMS |
|
|
|
maturalnym |
uzyskanym |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
||||
|
w innym kraju |
|
|
|
|
|
||
|
A – Excellent |
|
|
|
50 |
|
||
|
B – Very good |
|
|
|
45 |
|
||
|
C – Good |
|
|
|
|
40 |
|
|
|
D – Satisfactory or Credit |
|
|
28 |
|
|||
|
E – Mediocre or Pass |
|
|
20 |
|
|||
|
F – Fail |
|
|
|
|
0 |
|
W przypadku kandydatów z krajów, w których funkcjonują inne, nieprzystające systemy ocen, komisja rekrutacyjna stosuje najbardziej zbliżony z podanych wyżej systemów ocen.
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Morska w Szczecinie
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Morska w Szczecinie