Dynamiczny rozwój branży gier wideo tworzy wiele miejsc pracy dla specjalistów, którzy wyróżniają się wiedzą oraz umiejętnościami z zakresu np. projektowania, tworzenia lub wydawania gier wideo lub gier mobilnych. Studia te skierowane są do osób zainteresowanych m.in. technikami zarządzania projektami informatycznymi; zasadami prowadzenia poprawnej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy; produkcją gier wideo; wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań do firm gamingowych.
Studenci tej ścieżki kształcenia szkolą się w zakresie np.: nadzorowania pracy zespołu deweloperskiego; określania ról poszczególnych członków zespołu; programowania w środowisku Python; projektowania strategii marketingowej w branży gamingowej; promowania i wydawania gier; stosowania metod i narzędzi planowania, motywowania i kontroli zarządczej.
Absolwenci zarządzania w branży gier wideo mogą szukać zatrudnienia np. w studiach deweloperskich, wydawnictwach lub firmach produkujących gry. Osoby te mogą aplikować na stanowiska m.in. menedżerskie, związane z pełnieniem biznesowych ról w nowych i istniejących już firmach gamingowych. Uczelnie w Warszawie przygotowują absolwentów tej ścieżki kształcenia do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej w branży gier wideo.
W programie zarządzania w branży gier wideo znajdują się przedmioty poświęcone np.: historii branży gier wideo; sylwetkom kluczowych twórców gier; funkcjonującym na rynku firmom gamingowym; strukturze rynku i trendom, które ukształtowały przemysł tworzenia gier wideo; klasyfikacji gier wideo ze względu na ich gatunki, rodzaje rozgrywki lub kategorie wiekowe. Studenci tej ścieżki kształcenia poznają także m.in. strategie i taktyki marketingowe stosowane przez twórców gier czy zastosowanie social mediów, influencer marketingu lub komunikatorów internetowych w branży gier komputerowych.
Studenci zarządzania w branży gier wideo szkolą się w zakresie np.: koordynowania procesów towarzyszących wydawaniu gier wideo; budżetowania produkcji gry; planowania kosztów stałych i zmiennych; prognozowania przychodów ze sprzedaży gry; oceny ryzyka w projekcie; skutecznego nadzorowania finansowej strony projektu grupowego; promowania gry na rynku lokalnym i globalnym; wykorzystywania nowoczesnych narzędzi cyfrowych w celu wprowadzenia produktu na rynek gamingowy.
W programie studiów na zarządzaniu w branży gier wideo znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: zasad zarządzania procesem wydawania gier wideo; sposobów planowania budżetu projektu i szacowania ryzyka; specyfiki budowania społeczności wokół gry; struktury rynku gier wideo.
Absolwenci zarządzania w branży gier wideo mogą aplikować na takie stanowiska jak np.: Business Development Manager, Executive Producer, Publishing Manager, Team Leader, Lne Produces, Marketing & PR Manager czy Product Owner. Osoby, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, zatrudniane są m.in. w zespołach projektowych zajmujących się produkcją gier wideom czy w wydawnictwach gamingowych.
Absolwent zarządzania w branży gier wideo może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Zarządzanie w branży gier wideo to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku zarządzanie.
Zarządzanie to studia skierowane w szczególności do osób przedsiębiorczych, którym zależy na zdobyciu umiejętności, wiedzy i kompetencji niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub zarządzania projektami i pracą zespołu. Studia na tym kierunku pozwalają studentom rozwinąć zdolności komunikacyjne, również te związane z autoprezentacji czy negocjacją. Ponadto studenci zarządzania zdobywają również przygotowanie w zakresie m.in. finansów i rachunkowości czy marketingu i bezpieczeństwa danych.
Absolwenci tego kierunku studiów wyróżniają się np. zorganizowaniem, odpowiedzialnością, zdolnościami analitycznymi, umiejętnością budowania relacji zawodowych i rozwiązywania konfliktów. Dziedzina ta wykorzystywana jest w różnorodnych środowiskach zawodowych - w szczególności w biznesie, marketingu i mediach. Absolwenci zarządzania mogą zatem liczyć na zatrudnienie np. w przedsiębiorstwie dowolnego typu, korporacji międzynarodowej czy organizacji rządowej lub pozarządowej.
Dowiedz się więcej: zarządzanie studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie