Studia na kierunku Administracja publiczna to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia na tym kierunku skierowane są przede wszystkim do osób, które chcą pracować lub pracują w jednostkach administracji publicznej.
W celu rekrutacji na kierunek Administracja publiczna zazwyczaj należy wysłać zgłoszenie oraz dostarczyć odpowiednie dokumenty. Kandydaci powinni posiadać dyplom licencjata, inżyniera bądź magistra. O akceptacji kandydatów może decydować kolejność zgłoszeń, a w grupach mogą obowiązywać limity miejsc, warto więc przed przystąpieniem do procesu rekrutacyjnego sprawdzić, jakie dokładnie wymagania stawia on przed kandydatem. Studia podyplomowe w Warszawie mogą wiązać się z dodatkowymi opłatami, takimi jak czesne.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Studia w Warszawie na kierunku Administracja publiczna realizowane są w trybie niestacjonarnym. Studenci mają możliwość uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez pracowników dydaktycznych uczelni oraz specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w danej dziedzinie. Słuchacze mogą zdobywać wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, poprzez udział w wykładach, ćwiczeniach oraz konwersatoriach.
Studia na kierunku Administracja publiczna możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Studia na kierunku Administracja publiczna umożliwiają słuchaczom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. prawa administracyjnego, funkcjonowania państwa czy finansów publicznych. Program studiów zakłada też, że studenci zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi europeizacji administracji, prawa międzynarodowego oraz prawa Unii Europejskiej.
Studenci kierunku Administracja publiczna mają także możliwość np. zdobycia wiedzy z zakresu prawoznawstwa, makro- i mikroekonomii, prawa cywilnego i umów w administracji czy umiejętności i wiedzy z zakresu zarządzania w administracji publicznej. Mogą też zapoznać się z procedurami administracyjnymi, zdobyć wiedzę z prawa administracyjnego materialnego czy dotyczącą polityki regionalnej Polski i Unii Europejskiej.
Program studiów zakłada również, że słuchacze zdobędą wiedzę i umiejętności z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz partnerstwa publiczno-społecznego, a także odbędą staż, przez który będą mogli nauczyć się wykorzystywać zdobyte w toku studiów wiedzę i umiejętności w sposób praktyczny.
Zagadnienia, które mogą się pojawić w programie studiów na kierunku Administracja publiczna, to m.in.:
Studia na kierunku Administracja publiczna trwają przeważnie 1 rok.
Studia na kierunku Administracja publiczna umożliwiają ich absolwentom znalezienie pracy w jednostkach administracji publicznej, a więc w podmiotach administracji samorządowej, rządowej oraz państwowej, które nie podlegają rządowi.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku Administracja publiczna: