Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia - studia podyplomowe we Wrocławiu

Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia - studia podyplomowe we Wrocławiu

Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia - studia podyplomowe we Wrocławiu
Dodaj do ulubionych

Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia - studia podyplomowe we Wrocławiu

Studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie online.

Studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia to specjalistyczny program skierowany do osób pracujących lub planujących pracę z dziećmi i młodzieżą, którzy wykazują skłonność do zachowań problemowych i destrukcyjnych. Program koncentruje się na rozpoznawaniu, analizie oraz przeciwdziałaniu ryzykownym postawom i nałogom, takim jak agresja, przemoc rówieśnicza, uzależnienia, zachowania autodestrukcyjne czy ucieczki z domu. Podczas studiów uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii oraz terapii behawioralnej. Kierunek kładzie nacisk na praktyczne aspekty diagnozy i profilaktyki, a także na skuteczne strategie interwencyjne i terapeutyczne. Studenci uczą się identyfikować wczesne symptomy zachowań ryzykownych oraz stosować odpowiednie narzędzia pracy z młodymi ludźmi w celu minimalizowania ich negatywnych konsekwencji.

Absolwenci mogą podjąć pracę w różnych instytucjach zajmujących się wsparciem dzieci i młodzieży, profilaktyką społeczną oraz terapią. Możliwości zatrudnienia obejmują zarówno sektor publiczny, jak i prywatny, a także organizacje pozarządowe. Osoby kończące ten kierunek często znajdują pracę w szkołach i placówkach oświatowych jako pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni oraz doradcy zawodowi. Ich zadaniem jest monitorowanie zachowań uczniów, identyfikacja wczesnych oznak problemów oraz wdrażanie programów profilaktycznych przeciwdziałających agresji, uzależnieniom czy wykluczeniu społecznemu.

Zobacz, na jakich uczelniach w mieście Wrocławiu jest kierunek zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. diagnoza, profilaktyka i terapia - studia podyplomowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania i

Gotowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

Na liście wyników wyszukiwania znajdują się wszystkie polskie uczelnie publiczne (państwowe) oraz promowane uczelnie niepubliczne (prywatne). Kolejność profili partnerów w wynikach wyszukiwania zależy od określonych czynników. Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w Regulaminie dostępnym tutaj

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu

Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu

Gotowe

Wyróżniony

Profil tego partnera wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ partner wykupił dodatkową, płatną usługę w otouczelnie.pl polegającą na pozycjonowaniu partnera w wynikach wyszukiwania.

Jakie wymagania rekrutacyjne?

Studia podyplomowe we Wrocławiu na tym kierunku przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych. O przyjęciu może decydować kolejność dokonanych zgłoszeń oraz kompletność złożonych dokumentów.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

Jak wyglądają studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia?

Studia we Wrocławiu na tym kierunku to program łączący teorię z intensywnymi zajęciami praktycznymi, przygotowujący do pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zachowania problemowe. Studia trwają zazwyczaj dwa semestry (9-12 miesięcy) i odbywają się w trybie niestacjonarnym (weekendowym) lub online, co umożliwia pogodzenie nauki z pracą zawodową.

Podczas zajęć uczestnicy zdobywają szeroką wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, pedagogiki oraz socjologii, dzięki czemu mogą skutecznie diagnozować przyczyny zachowań ryzykownych oraz stosować odpowiednie strategie profilaktyczne i terapeutyczne. Program studiów obejmuje wykłady, seminaria, warsztaty oraz analizę przypadków, które pozwalają na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Na początku studiów uczestnicy zapoznają się z teoretycznymi podstawami zachowań ryzykownych, poznając czynniki biologiczne, psychologiczne i społeczne wpływające na rozwój problemów wśród dzieci i młodzieży. Szczególną uwagę zwraca się na wczesne sygnały ostrzegawcze oraz metody diagnozowania problemów, takich jak agresja, przemoc rówieśnicza, uzależnienia, zachowania autodestrukcyjne czy ucieczki z domu.

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia, możemy podzielić na:

1. Typ

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Uczestnicy zdobywają szeroki zakres umiejętności niezbędnych do pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zachowania problemowe. Jednym z kluczowych obszarów, w którym rozwijają swoje kompetencje, jest diagnoza zachowań ryzykownych. Studenci uczą się, jak rozpoznawać wczesne sygnały ostrzegawcze, analizować czynniki ryzyka i czynniki chroniące, a także stosować różne metody diagnostyczne, które pozwalają na ocenę zagrożenia oraz dostosowanie odpowiednich działań profilaktycznych i terapeutycznych.

Kolejnym ważnym aspektem jest umiejętność opracowywania i wdrażania programów profilaktycznych. Uczestnicy poznają skuteczne strategie zapobiegania problemowym zachowaniom w środowisku szkolnym, rodzinie oraz grupach rówieśniczych. Uczą się, jak dostosować metody profilaktyki do wieku dziecka, jego sytuacji społecznej oraz indywidualnych potrzeb, co pozwala na skuteczniejsze przeciwdziałanie problemom takim jak uzależnienia, przemoc rówieśnicza czy zachowania autodestrukcyjne.

Ważnym obszarem zdobywanej wiedzy jest także umiejętność prowadzenia interwencji kryzysowej. Studenci uczą się, jak reagować w nagłych sytuacjach, takich jak próby samobójcze, agresja w szkole czy ucieczki z domu, a także jak skutecznie wspierać dzieci i młodzież w sytuacjach kryzysowych. Opanowanie technik interwencyjnych pozwala na szybkie i skuteczne działanie, minimalizując negatywne konsekwencje trudnych sytuacji życiowych młodych ludzi.

 

Ile trwają studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia?

Studia na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia trwają 1 rok (studia podyplomowe).

 

Jaka praca po studiach na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia

Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w różnych instytucjach zajmujących się wsparciem dzieci i młodzieży, zarówno w sektorze edukacyjnym, jak i społecznym oraz terapeutycznym. Możliwości zawodowe obejmują pracę w szkołach jako pedagodzy i psycholodzy szkolni, gdzie głównym zadaniem jest diagnozowanie problemowych zachowań uczniów, organizowanie programów profilaktycznych oraz współpraca z nauczycielami i rodzicami w celu zapobiegania agresji, uzależnieniom czy wykluczeniu społecznemu.

Absolwenci mogą również pracować w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz ośrodkach interwencji kryzysowej, gdzie zajmują się diagnozą i terapią dzieci oraz młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym lub przejawiającej zachowania autodestrukcyjne. W tych miejscach ich praca koncentruje się na wdrażaniu metod wsparcia psychologicznego, prowadzeniu indywidualnych i grupowych zajęć terapeutycznych oraz współpracy z rodziną dziecka.

Kolejną możliwością jest zatrudnienie w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka czy młodzieżowych ośrodkach socjoterapeutycznych. W takich miejscach specjaliści wspierają młodzież w przezwyciężaniu trudności emocjonalnych i społecznych, pomagają w budowaniu zdrowych relacji interpersonalnych oraz angażują w działania resocjalizacyjne.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia

  • pedagog szkolny,
  • specjalista do spraw profilaktyki w szkołach,
  • terapeuta zajmujący się problemami behawioralnymi,
  • pracownik socjalny wspierający dzieci i młodzież,
  • specjalista do spraw nadzoru i resocjalizacji młodzieży,
  • koordynator programów profilaktycznych,
  • specjalista do spraw interwencji społecznych.

Dzięki szerokiemu wachlarzowi umiejętności absolwenci mogą podjąć pracę w różnych instytucjach zajmujących się wsparciem dzieci i młodzieży lub rozwijać własne inicjatywy w zakresie profilaktyki i terapii.

Komentarze (0)