Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe w Krakowie

Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe w Krakowie

Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe w Krakowie
Dodaj do ulubionych

Grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe w Krakowie

Studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej oraz online (hybrydowo).

Studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia to nowoczesny program edukacyjny skierowany do osób zainteresowanych zdobyciem praktycznych umiejętności z zakresu projektowania graficznego, tworzenia treści multimedialnych oraz obróbki obrazu, dźwięku i animacji. Kierunek ten stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na specjalistów potrafiących tworzyć atrakcyjne wizualnie projekty, wykorzystywane w mediach cyfrowych, reklamie, marketingu, e-learningu oraz branży rozrywkowej. Program łączy wiedzę artystyczną i technologiczną, dając uczestnikom narzędzia do świadomego i kreatywnego tworzenia różnorodnych form przekazu wizualnego. Studia są skoncentrowane na praktyce i pracy projektowej, co sprawia, że kończący je absolwent posiada nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim konkretne portfolio.

Absolwent zyskuje szerokie możliwości zatrudnienia w branżach, które opierają się na wizualnym przekazie, kreatywności i cyfrowych technologiach. Zdobyte umiejętności pozwalają na podjęcie pracy zarówno w agencjach reklamowych i marketingowych, jak i w działach graficznych dużych firm, instytucjach kultury, mediach, edukacji, e-commerce czy branży filmowej i rozrywkowej. Absolwent może pracować jako grafik komputerowy, projektując materiały do druku i internetu, tworząc identyfikację wizualną marek, kampanie reklamowe, plakaty, ulotki, banery, infografiki, prezentacje multimedialne i inne elementy graficzne. Może również pełnić rolę web designera lub projektanta interfejsów użytkownika (UI), tworząc wizualne warstwy aplikacji i stron internetowych zgodne z zasadami użyteczności (UX).

Zobacz, na jakich uczelniach w Krakowie jest kierunek grafika komputerowa i multimedia - studia podyplomowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania i

Gotowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

Na liście wyników wyszukiwania znajdują się wszystkie polskie uczelnie publiczne (państwowe) oraz promowane uczelnie niepubliczne (prywatne). Kolejność profili partnerów w wynikach wyszukiwania zależy od określonych czynników. Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w Regulaminie dostępnym tutaj

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Akademia WSB w Krakowie

Akademia WSB w Krakowie

Gotowe

Wyróżniony

Profil tego partnera wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ partner wykupił dodatkową, płatną usługę w otouczelnie.pl polegającą na pozycjonowaniu partnera w wynikach wyszukiwania.

Jakie wymagania rekrutacyjne?

Studia podyplomowe w Krakowie na tym kierunku przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych. O przyjęciu może decydować kolejność dokonanych zgłoszeń oraz kompletność złożonych dokumentów.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

Jak wyglądają studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia?

Studia w Krakowie na tym kierunku to intensywny, praktyczny program kształcenia, który został zaprojektowany z myślą o osobach pragnących zdobyć lub rozwinąć kompetencje w zakresie projektowania graficznego i tworzenia treści cyfrowych. Nauka odbywa się najczęściej w trybie zaocznym – weekendowo, choć wiele uczelni oferuje także tryb online lub hybrydowy, co pozwala na elastyczne łączenie nauki z życiem zawodowym.

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych grafików, animatorów, montażystów, web designerów i wykładowców akademickich, którzy kładą nacisk przede wszystkim na zdobywanie praktycznych umiejętności. Już od pierwszych zjazdów uczestnicy pracują na profesjonalnym oprogramowaniu – m.in. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Blender, Figma czy DaVinci Resolve. Zamiast suchej teorii, słuchacze uczą się poprzez ćwiczenia, projekty indywidualne i grupowe, analizę przykładów rynkowych oraz budowanie własnego portfolio.

Program studiów obejmuje szeroki zakres zagadnień – od podstaw grafiki rastrowej i wektorowej, przez zasady kompozycji, kolorystyki, typografii, aż po zaawansowane techniki animacji, edycji wideo i projektowania interaktywnych treści multimedialnych. Uczestnicy poznają również fundamenty projektowania UX/UI, dzięki czemu uczą się tworzyć nowoczesne i funkcjonalne interfejsy stron internetowych, aplikacji i systemów e-learningowych. Każdy moduł ma charakter praktyczny, a studenci nie tylko przyswajają nowe narzędzia, ale też uczą się, jak wykorzystywać je w konkretnych kontekstach zawodowych.

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia, możemy podzielić na:

1. Typ

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Uczestnicy zdobywają przede wszystkim praktyczne umiejętności z zakresu tworzenia różnorodnych form wizualnych, które mają zastosowanie w projektowaniu graficznym, marketingu, edukacji, mediach cyfrowych i kulturze. Nauka opiera się na obsłudze profesjonalnych programów graficznych i multimedialnych, a celem zajęć jest wykształcenie samodzielności projektowej, swobody twórczej oraz umiejętności technicznych potrzebnych do pracy w realnych warunkach rynkowych.

Słuchacze uczą się tworzyć grafikę rastrową i wektorową, poznając różnice między tymi formatami oraz techniki pracy z obrazem i typografią. Potrafią projektować materiały drukowane – takie jak plakaty, ulotki, katalogi, identyfikacje wizualne – oraz treści przeznaczone do internetu, w tym grafiki na media społecznościowe, banery reklamowe, grafiki do stron internetowych i aplikacji. Z czasem zaczynają rozumieć, jak budować spójny język wizualny i jak stosować zasady kompozycji, koloru i kontrastu, by tworzyć atrakcyjne i czytelne projekty.

Oprócz grafiki statycznej, studenci zdobywają również umiejętności w zakresie animacji – uczą się tworzyć animacje 2D i 3D, projektować ruchome grafiki (motion design), montować krótkie filmy promocyjne, edukacyjne lub reklamowe oraz dodawać efekty specjalne i napisy. Poznają etapy postprodukcji wideo, a także sposoby synchronizacji obrazu z dźwiękiem, co pozwala im przygotowywać w pełni profesjonalne materiały audiowizualne.

 

Ile trwają studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia?

Studia na kierunku grafika komputerowa i multimedia trwają 1 rok (studia podyplomowe).

 

Jaka praca po studiach na kierunku grafika komputerowa i multimedia

Absolwent ma wiele możliwości zawodowych w dynamicznie rozwijających się branżach kreatywnych, cyfrowych i medialnych. Przede wszystkim może pracować jako grafik komputerowy, zajmując się projektowaniem materiałów wizualnych na potrzeby druku, internetu oraz komunikacji marki. Taka osoba tworzy identyfikacje wizualne, plakaty, ulotki, katalogi, oprawę graficzną kampanii reklamowych, infografiki, a także materiały do mediów społecznościowych i e-commerce.

Dzięki umiejętnościom tworzenia i montażu wideo oraz animacji, absolwent może znaleźć zatrudnienie jako motion designer lub montażysta wideo – przygotowując dynamiczne treści multimedialne, takie jak animowane reklamy, spoty promocyjne, wideo do social mediów, intro do filmów czy materiały edukacyjne. Dużą wartość na rynku pracy mają również umiejętności z zakresu animacji 2D i 3D, które można wykorzystać w branży filmowej, w produkcji gier komputerowych, aplikacji mobilnych oraz w e-learningu.

Absolwent może również rozwijać się jako web designer lub projektant interfejsów (UI designer), tworząc przejrzyste i funkcjonalne projekty stron internetowych, aplikacji czy platform cyfrowych. Coraz częściej osoby po tych studiach pracują także w obszarze UX designu, gdzie zajmują się projektowaniem doświadczenia użytkownika i testowaniem użyteczności cyfrowych produktów. Takie umiejętności są szczególnie poszukiwane w branży IT, start-upach technologicznych oraz agencjach interaktywnych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku grafika komputerowa i multimedia

  • grafik komputerowy,
  • web designer,
  • projektant interfejsów użytkownika,
  • UX designer,
  • motion designer,
  • montażysta wideo,
  • animator 2D/ 3D,
  • specjalista do spraw contentu wizualnego,
  • ilustrator cyfrowy.

Po tych studiach można pracować wszędzie tam, gdzie istotna jest jakość wizualnej komunikacji, kreatywność, znajomość narzędzi graficznych i umiejętność opowiadania historii za pomocą obrazu i dźwięku. Rynek pracy jest szeroki, nowoczesny i otwarty na osoby z pasją i praktycznymi umiejętnościami.

Komentarze (0)