Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Artykuł archiwalny
Uchwała Nr 19/2017/V Senatu Politechniki Lubelskiej z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie warunków, trybu i terminu rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów prowadzonych w Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2018/2019.
Na podstawie art. 169 ust. 2 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.), zwanej dalej ,,Ustawą”, Senat u c h w a l a, co następuje:
Uchwała określa warunki, tryb i termin rekrutacji, w tym prowadzonej w drodze elektronicznej, na pierwszy rok studiów dla wskazanych znakiem „x” w poniższej tabeli kierunków studiów prowadzonych w formie stacjonarnej i niestacjonarnej:
Lp. |
Kierunek studiów |
Studia |
|||||
język wykładowy |
|||||||
polski |
angielski |
rosyjski |
|||||
stacjonarne |
niestacjonarne |
stacjonarne |
|||||
pierwszego stopnia |
drugiego stopnia |
pierwszego stopnia |
drugiego stopnia |
drugiego stopnia |
|||
1. |
architektura |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
2. |
budownictwo |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
3. |
edukacja techniczno- informatyczna |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
4. |
elektrotechnika |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
5. |
finanse i rachunkowość |
x |
- |
x |
- |
- |
- |
6. |
informatyka |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
7. |
inżynieria bezpieczeństwa |
x |
- |
x |
- |
- |
- |
8. |
inżynieria biomedyczna |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
9. |
inżynieria materiałowa |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
10. |
inżynieria odnawialnych źródeł energii |
x |
- |
- |
- |
- |
- |
11. |
inżynieria produkcji |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
12. |
inżynieria |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
|
systemów bezpieczeństwa wewnętrznego |
|
|
|
|
|
|
13. |
inżynieria środowiska |
x |
x |
x |
x |
x |
- |
14. |
marketing i komunikacja rynkowa |
x |
- |
x |
- |
- |
- |
15. |
matematyka |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
16. |
mechanika i budowa maszyn |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
17. |
mechatronika |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
18. |
transport |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
19. |
zarządzanie |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
20. |
zarządzanie i inżynieria produkcji |
x |
x |
x |
x |
- |
- |
Przyjęcia na studia odbywają się w ramach planowanej liczby miejsc określonej dla poszczególnych kierunków studiów odrębną uchwałą Senatu Politechniki Lubelskiej.
Postępowanie rekrutacyjne na pierwszy rok studiów ma charakter konkursowy.
Warunki i tryb rekrutacji na studia, w tym prowadzonej w drodze elektronicznej, określa Załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.
Warunki rekrutacji na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego stopnia określa Załącznik nr 2 do niniejszej Uchwały.
W postępowaniu rekrutacyjnym na studia pierwszego stopnia będą uwzględniane skale ocen w zależności od posiadanego przez kandydata świadectwa dojrzałości.
O przyjęcie na studia pierwszego stopnia na warunkach określonych w Uchwale mogą ubiegać się kandydaci – obywatele polscy i cudzoziemcy, których uprawnienie do ubiegania się o przyjęcia na studia wynika z art. 93 i 93a Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1943).
Warunki rekrutacji na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych drugiego stopnia określa Załącznik nr 3 do niniejszej Uchwały.
O przyjęcie na studia drugiego stopnia, w zależności od kierunku studiów, mogą ubiegać się kandydaci – obywatele polscy i cudzoziemcy, którzy posiadają tytuł zawodowy magistra, licencjata, inżyniera lub równorzędny i spełniają warunki określone niniejszą Uchwałą.
O przyjęcie na studia pierwszego i drugiego stopnia na warunkach określonych w niniejszej Uchwale mogą ubiegać się cudzoziemcy, o których mowa w art. 43 ust. 2, 5 i 5a Ustawy.
Zasady przyjmowania na studia cudzoziemców, o których mowa w ust. 10, określa Załącznik nr 4 do niniejszej Uchwały.
Zasady przyjmowania na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Politechnikę Lubelską, określa odrębna uchwała Senatu Politechniki Lubelskiej.
Warunki i tryb postępowania rekrutacyjnego w stosunku do kandydatów na studia będących osobami niepełnosprawnymi w przypadku egzaminów wstępnych określa Załącznik nr 5 do niniejszej Uchwały.
Rekrutację na studia przeprowadzają wydziałowe komisje rekrutacyjne powołane przez dziekanów.
Przewodniczącym wydziałowej komisji rekrutacyjnej jest dziekan albo prodziekan lub inna osoba powołana przez dziekana.
Do zadań wydziałowej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
prowadzenie bieżącej obsługi i nadzorowanie procesu rekrutacji z wykorzystaniem elektronicznej rejestracji kandydatów, zwanej dalej ERK;
zapoznanie kandydatów z warunkami rekrutacji oraz zawiadamianie o miejscach i terminach wykonywania czynności rekrutacyjnych;
przeprowadzanie postępowania rekrutacyjnego;
przyjmowanie dokumentów;
weryfikacja danych kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia z danymi zamieszczonymi w systemie ERK;
podejmowanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu kandydata na studia;
zawiadamianie kandydatów o wynikach postępowania rekrutacyjnego;
sporządzanie protokołów;
przygotowywanie wszelkich doraźnych informacji i danych liczbowych z przebiegu rekrutacji dla potrzeb Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej;
składanie sprawozdań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej z przebiegu postępowania rekrutacyjnego;
wydawanie, na prośbę kandydatów, zaświadczeń o uzyskanych wynikach w postępowaniu rekrutacyjnym.
Od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych przysługuje kandydatom odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.
Odwołania do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej kandydaci składają za pośrednictwem wydziałowych komisji rekrutacyjnych. Decyzja Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.
Przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej jest prorektor ds. studenckich.
Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
koordynacja i nadzór nad pracą wydziałowych komisji rekrutacyjnych;
rozpatrywanie odwołań kandydatów na studia od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych w sprawach przyjęć na studia.
Dziekani wydziałów sprawują nadzór nad przygotowaniem i przebiegiem postępowania rekrutacyjnego oraz odpowiadają za przygotowanie i właściwe zabezpieczenie dokumentów egzaminacyjnych.
Postępowanie rekrutacyjne ma na celu sporządzenie listy rankingowej kandydatów na określony kierunek i formę studiów na podstawie:
dla studiów pierwszego stopnia:
wyników ze świadectwa dojrzałości lub innego dokumentu wymienionego w Rozdziale I Postanowienia Ogólne ust. 7,
egzaminu wstępnego (jeśli dotyczy kandydata),
ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej, ponadgimnazjalnej;
dla studiów drugiego stopnia:
ocen z dyplomów ukończenia studiów wyższych,
uzyskanej średniej ocen ze studiów,
rozmowy kwalifikacyjnej,
egzaminu wstępnego
lub na podstawie więcej niż jednej z wyżej wymienionych form jednocześnie.
Kandydaci umieszczani są na liście rankingowej w kolejności uzyskanej liczby punktów rekrutacyjnych LPR (od najwyższej do najniższej), która określa kolejność przyjmowania na studia.
Wydziałowe komisje rekrutacyjne, uwzględniając ustalone przez Senat Uczelni planowane liczby miejsc, podejmują decyzje dotyczące zakwalifikowania kandydatów do przyjęcia na studia oraz sporządzają listy zakwalifikowanych do przyjęcia na określone kierunki i formy studiów oraz mogą sporządzać listy rezerwowe. Komisje mogą ustalić minimalną liczbę punktów rekrutacyjnych LPR uprawniającą do umieszczenia kandydata na liście rezerwowej.
Przyjęcia na pierwszy rok studiów następują w kolejności uzyskanej przez kandydatów liczby punktów rekrutacyjnych LPR w ramach planowanych liczb miejsc ustalonych dla danego kierunku i formy studiów.
Umieszczenie kandydata na liście osób zakwalifikowanych do przyjęcia nie jest równoznaczne z przyjęciem na studia.
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia zobowiązany jest złożyć w miejscu i terminie określonych w załącznikach do Uchwały komplet wymaganych dokumentów, co stanowi potwierdzenie rejestracji na studia. Niedopełnienie tego obowiązku uznaje się za rezygnację z przyjęcia na pierwszy rok studiów i powoduje wykreślenie kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.
Po dokonaniu weryfikacji dokumentów wydziałowe komisje rekrutacyjne podejmują stosowne decyzje oraz sporządzają listy osób przyjętych i nieprzyjętych na pierwszy rok studiów. O podjętej przez komisje decyzji kandydat zawiadamiany jest w formie pisemnej. Osoby nieprzyjęte na studia mogą odebrać decyzje odmowne osobiście w ciągu 14 dni od umieszczenia informacji o nieprzyjęciu w systemie ERK.
W przypadku gdy liczba osób przyjętych jest niższa od planowanej liczby miejsc, wydziałowa komisja rekrutacyjna może zakwalifikować do przyjęcia osoby z list rezerwowych z zachowaniem kolejności wynikającej z list rankingowych. Osoby te są zobowiązane do dostarczenia wymaganych dokumentów (dokonania rejestracji na studia) w terminie i miejscu ustalonym przez wydziałowe komisje rekrutacyjne. Niedopełnienie tego obowiązku uznaje się za rezygnację z przyjęcia na pierwszy rok studiów i powoduje wykreślenie kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia. Proces uzupełniania listy zakwalifikowanych o osoby z listy rezerwowej może być powtarzany aż do momentu zakwalifikowania ostatniej osoby z listy rezerwowej.
Na każdym etapie postępowania rekrutacyjnego, jeżeli liczba osób przyjętych jest niższa od planowanej liczby miejsc, a na liście rezerwowej jest niewystarczająca liczba kandydatów, przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, może podjąć decyzję o przeprowadzeniu uzupełniającego naboru kandydatów. Wydziałowa komisja rekrutacyjna może określić minimalną liczbę punktów rekrutacyjnych LPR będącą podstawą rejestracji elektronicznej w uzupełniającym naborze kandydatów.
Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego wydziałowe komisje rekrutacyjne prezentują wyniki w formie uzgodnionej z Uczelnianą Komisją Rekrutacyjną.
Złożenie dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji, ich odbiór oraz odbiór decyzji dotyczącej przyjęcia bądź nieprzyjęcia na studia mogą być dokonane przez pełnomocnika kandydata na studia. Wzór upoważnienia dla pełnomocnika określa rektor w drodze zarządzenia.
Terminy rozpoczęcia i zakończenia pierwszej tury rekrutacji, rozumiane jako pierwszy i ostatni dzień na wysłanie przez kandydata na studia aplikacji w systemie ERK, obejmują:
na kierunkach rozpoczynających się od semestru zimowego okres od 21 maja 2018 r. do:
na kierunku architektura – 22 czerwca 2018 r.,
na pozostałych kierunkach studiów stacjonarnych – 3 lipca 2018 r., na studiach niestacjonarnych – 17 lipca 2018 r.;
na kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rozpoczynających się od semestru letniego okres od 1 grudnia 2018 r. do 31 stycznia 2019 r.
Szczegółowy harmonogram czynności rekrutacyjnych (w szczególności terminy egzaminów, rozmowy kwalifikacyjnej, ogłoszenia wyników, złożenia kompletu dokumentów itp.) podają do publicznej wiadomości przewodniczący właściwych dla danego kierunku studiów wydziałowych komisji rekrutacyjnych, działając w porozumieniu z przewodniczącym Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
W przypadku gdy liczba osób przyjętych na studia jest niższa od planowanej liczby miejsc, przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, działając w porozumieniu z przewodniczącymi wydziałowych komisji rekrutacyjnych, może określić terminy rekrutacji uzupełniającej (kolejne tury).
Rekrutacja uzupełniająca może być prowadzona w terminach:
na kierunkach studiów stacjonarnych rozpoczynających się od semestru zimowego: od 4 lipca do 8 lipca 2018 r., od 9 lipca do 15 lipca 2018 r., od 16 lipca do 20 lipca 2018 r., od 21 lipca do 16 września 2018 r.; na kierunkach studiów niestacjonarnych od 21 lipca do 16 września 2018 r.;
na kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rozpoczynających się od semestru letniego: od 1 lutego do 6 lutego 2019 r., od 7 lutego do 13 lutego 2019 r., od 14 lutego do 17 lutego 2019 r., od 18 lutego do 20 lutego 2019 r.
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia zobowiązany jest złożyć komplet wymaganych dokumentów w miejscu i terminie określonych w załącznikach. Niedopełnienie tego obowiązku uznaje się za rezygnację z przyjęcia na pierwszy rok studiów i powoduje wykreślenie kandydata z listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia.
Komplet dokumentów wymaganych od obywateli polskich obejmuje:
wydrukowaną z systemu ERK i podpisaną ankietę osobową;
kopię świadectwa dojrzałości (dotyczy jedynie kandydatów na studia pierwszego stopnia) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez członka komisji rekrutacyjnej Politechniki Lubelskiej lub notarialnie;
kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (dotyczy jedynie kandydatów na studia drugiego stopnia) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez członka komisji rekrutacyjnej Politechniki Lubelskiej lub notarialnie oraz kopię suplementu, a w przypadku jego braku indeks lub wypis z indeksu i zaświadczenie o uzyskanej średniej ocen ze studiów – poświadczone przez właściwy dziekanat (zaświadczenie powinno zawierać informację o obowiązującej skali ocen);
oryginał dyplomu/zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty olimpiady i konkursów stopnia centralnego (jeśli dotyczy kandydata);
3 aktualne jednakowe fotografie (w tym jedną w formie elektronicznej, którą kandydat przekazuje poprzez system ERK), zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (czytelnie podpisane na odwrocie);
kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość kandydata na studia poświadczoną przez członka komisji rekrutacyjnej Politechniki Lubelskiej lub notarialnie;
zaświadczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy stwierdzające u kandydata brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku studiów (kierunki studiów, na których wymagane będzie wykonanie badań lekarskich, wymienione są w ust. 4 niniejszego rozdziału) jako warunek niezbędny do przyjęcia na ten kierunek studiów;
w przypadku kandydatów, którzy kwalifikowani są na podstawie ocen ze świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ponadgimnazjalnej – kopię świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ponadgimnazjalnej poświadczoną jak w pkt 2;
oryginalne pełnomocnictwo, w przypadku osoby występującej w imieniu kandydata;
dokumenty potwierdzające znajomość języka, w którym będą prowadzone studia.
Komplet dokumentów wymaganych od cudzoziemców określony jest w ust. 6 Załącznika nr 4.
Kierunki studiów, na których wymagane jest przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o braku u kandydata przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku studiów: architektura, budownictwo, edukacja techniczno-informatyczna, elektrotechnika, inżynieria bezpieczeństwa, inżynieria biomedyczna, inżynieria materiałowa, inżynieria odnawialnych źródeł energii, inżynieria produkcji, inżynieria systemów bezpieczeństwa wewnętrznego, inżynieria środowiska, mechanika i budowa maszyn, mechatronika, transport, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Kandydat legitymujący się dyplomem matury międzynarodowej IB lub europejskiej EB uzyskanym w 2018 r. jest zobowiązany przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów do dnia 10 września 2018 r.
Kandydat legitymujący się dokumentem wydanym za granicą uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju jego wydania, może być zobligowany przez przewodniczącego wydziałowej komisji rekrutacyjnej do dostarczenia dodatkowych dokumentów pozwalających na uznanie świadectw za równorzędne polskiemu świadectwu dojrzałości.
Niepełnoletni kandydaci na studia zobowiązani są dostarczyć zgodę opiekunów prawnych sprawujących władzę rodzicielską na:
dokonanie rejestracji na studia,
złożenie dokumentów na studia w Politechnice Lubelskiej,
odbiór decyzji dotyczącej wyniku postępowania kwalifikacyjnego,
przeniesienie dokumentów na inny kierunek,
odbiór dokumentów.
Pełnoletniość kandydata ocenia się według prawa kraju, którego obywatelem jest kandydat na studia i według stanu na dzień złożenia wniosku o przyjęcie na studia.
Kandydat wnosi opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia, zwaną opłatą rekrutacyjną, w wysokości określonej zarządzeniem rektora, nie wyższej niż opłata maksymalna określona rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.
Opłatę rekrutacyjną kandydat wnosi na indywidualne konto wygenerowane podczas procesu elektronicznej rejestracji na studia (ERK), w terminie umożliwiającym uznanie na rachunku Uczelni, najpóźniej w dwa dni po zakończeniu elektronicznej rejestracji na studia.
Wniesienie opłaty jest traktowane jako potwierdzenie zgłoszenia kandydatury na studia. Do postępowania rekrutacyjnego dopuszczeni będą jedynie kandydaci, których opłata rekrutacyjna wpłynęła na konto bankowe Politechniki Lubelskiej w wyznaczonym terminie.
Kandydat zobowiązany jest wnieść opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek studiów, na który dokonał rejestracji w systemie ERK.
Opłata rekrutacyjna może zostać zwrócona kandydatowi jedynie w przypadku:
braku możliwości ubiegania się o przyjęcie na studia z powodu niezdania egzaminu maturalnego (dotyczy kandydatów zdających maturę w 2018 roku);
unieważnienia rejestracji z powodu zbyt późnego wniesienia opłaty;
nieuruchomienia kierunku studiów.
Zwrotu opłaty dokonuje się na wniosek kandydata, na rachunek przez niego wskazany. W przypadku niezdania egzaminu maturalnego należy dołączyć odpowiedni dokument potwierdzający ten fakt.
W sytuacjach nieprzewidzianych w niniejszej Uchwale decyzje podejmuje przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
Niniejsza Uchwała zostaje podana do publicznej wiadomości przez jej ogłoszenie w miejscach dostępnych na terenie Politechniki Lubelskiej oraz na stronie internetowej www.pollub.pl.
Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 19/2017/V Senatu Politechniki Lubelskiej z dnia 25 maja 2017 r.
W Politechnice Lubelskiej prowadzi się Elektroniczną Rejestrację Kandydatów na studia, zwaną dalej ERK, na wszystkie kierunki studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia. Rejestracja kandydatów prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej o adresie www.kandydat.pollub.pl.
Systemem ERK zarządza Centrum Informatyczne PL we współpracy z podstawowymi jednostkami organizacyjnymi Politechniki Lubelskiej.
W ramach ERK kandydat na studia zobowiązany jest:
zapoznać się z regulaminem postępowania rekrutacyjnego i go zaakceptować;
założyć internetowe osobiste konto rekrutacyjne w systemie ERK;
dokonać wyboru wydziału, kierunku i formy studiów;
wypełnić i zatwierdzić formularz danych osobowych;
wprowadzić, zgodnie z określonymi zasadami, dane niezbędne do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
dokonać opłaty rekrutacyjnej w określonym terminie na indywidualny rachunek bankowy wygenerowany podczas procesu ERK.
Kandydat może dokonać rejestracji na więcej niż jeden kierunek studiów. Wybór każdego dodatkowego kierunku czy formy studiów związany jest z wygenerowaniem dla kandydata innego numeru rachunku bankowego, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
Kandydaci rejestrują się na poszczególne kierunki studiów poprzez stronę systemu ERK z komputera podłączonego do Internetu. System umożliwia wygenerowanie: ankiety osobowej, druku przelewu opłaty wnoszonej przez osoby ubiegające się o przyjęcie na studia oraz skierowania na badania lekarskie (na kierunki określone w Rozdziale IV Wymagane dokumenty ust. 4).
Kandydatom, którzy nie mają dostępu do Internetu, wydziałowe komisje rekrutacyjne umożliwią w ustalonych terminach i miejscach dokonanie rejestracji na przygotowanych stanowiskach komputerowych.
Kandydaci, którzy zdają egzamin lub egzaminy wstępne na Uczelni, zobowiązani są sprawdzić termin i miejsce egzaminu. Informacje te znajdować się będą na tablicach ogłoszeń, stronie internetowej właściwego wydziału lub w systemie ERK.
System ERK umożliwia kandydatowi sprawdzenie jego statusu na każdym etapie postępowania rekrutacyjnego. Kandydat jest zobligowany do kontrolowania swojego konta nie rzadziej niż co 2 dni. Poprzez system ERK kandydat będzie informowany o przebiegu procesu rekrutacji oraz wzywany do uzupełnienia braków formalnych.
Politechnika Lubelska nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości rejestracji lub dokonywania zmian spowodowany awariami sieci internetowej niezależnymi od Uczelni. W takich przypadkach kandydat powinien zgłosić się osobiście do komisji rekrutacyjnej.
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia umieszczają w systemie ERK plik zawierający elektroniczną wersję fotografii identyczną z fotografiami dostarczonymi do komisji wydziałowej w komplecie dokumentów i spełniający wymogi techniczne podane w systemie ERK.
Osoby zakwalifikowane do przyjęcia zobowiązane są do dokonania rejestracji na studia, czyli dostarczenia wymaganych dokumentów. Informacje o miejscu i terminie przeprowadzenia rejestracji zamieszczane są na tablicach ogłoszeń i stronach internetowych wydziałów.
Status kandydata może ulegać zmianie do czasu zakończenia procesu rekrutacji.
Informacje zamieszczone na indywidualnym koncie kandydata w systemie ERK uważa się za doręczone drugiego dnia od dnia zamieszczenia.
Kandydaci biorą pełną odpowiedzialność za przekazanie w trakcie ERK błędnych, niepełnych lub nieprawidłowych danych, a w szczególności za wpisanie wyników ze świadectwa dojrzałości, świadectwa ukończenia szkoły średniej lub ponadgimnazjalnej oraz ocen z dyplomów ukończenia studiów wyższych, niezgodnych ze stanem faktycznym, pod rygorem zmiany decyzji odnośnie danego kandydata.
Kandydaci są zobowiązani do zachowania w tajemnicy hasła otrzymanego podczas ERK. Politechnika Lubelska nie odpowiada za skutki udostępniania hasła osobom trzecim, w szczególności za zmiany danych w systemie ERK autoryzowane osobistym hasłem kandydata.
Politechnika Lubelska nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się kandydata z informacjami, o których mowa w ust. 8 i ust. 13.
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Lubelska
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Lubelska