ZWIŃ
Studia II stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Rewitalizacja miast jest ocena wpisana w dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub równorzędnych oraz ocena z rozmowy kwalifikacyjnej.
W ramach kierunku architektura studenci mają możliwość studiowania w języku polskim i angielskim. Planujemy przyjąć 120 osób na studia polskojęzyczne oraz 25 osób na studia w języku angielskim. Studia są ośmiosemestralne, a ich zaletą jest możliwość samodzielnego kształtowania kariery zawodowej.
Dzięki wielu modułom obieralnym student ma możliwość wyboru interesujących go zagadnień, w tym tematów projektów semestralnych oraz prowadzącego przedmiot. Przyszłych architektów wnętrz studia przygotują do twórczej działalności zawodowej w zakresie architektury wnętrz, podstaw wzornictwa, wystawiennictwa i scenografii oraz różnorodnych, pomocniczych zadań w dziedzinie budownictwa, architektury, urbanistyki – indywidualnie i w zespołach.
W przyjętej od roku akademickiego 2019/2020 formule zaplanowano możliwość wyboru na wyższych semestrach ścieżki programowej w postaci obieralnych modułów zajęć z zakresu architektury wnętrz. Tym samym stworzono możliwość zdobycia wiedzy, jak w pracy projektowej współdziałać ze specjalistami z innych dziedzin humanistycznych i artystycznych. Dzięki studiom politechnicznym można dodatkowo zdobyć umiejętności w zakresie współpracy z innymi dziedzinami technicznymi oraz do kierowania procesem wykonawczym w zakresie architektury wnętrz zarówno w obiektach nowo projektowanych, jak i adaptowanych. Wszyscy Ci, którzy chcą mieć tytuł zawodowy architekta, a równocześnie specjalizować się w architekturze wnętrz mają taką możliwość.
W świetle obowiązujących przepisów, jedynie uzyskanie tytułu inżyniera architekta na studiach I stopnia kierunku architektura, umożliwia absolwentom ubiegania się, po ukończeniu studiów II stopnia, o nadanie uprawnień w specjalności architektonicznej w zakresie nieograniczonym.
Kompleksowe wykształcenie inżyniera architekta pozwoli mu na kompetentne uczestnictwo w działalności służącej kształtowaniu przestrzeni stanowiącej ramy życia jednostek i grup społecznych, twórczą działalność zawodową w zakresie różnorodnych zadań w dziedzinie architektury i urbanistyki, indywidualnie i w zespołach, oraz współdziałanie w pracy ze specjalistami z innych dziedzin: technicznych, humanistycznych i artystycznych. Specjalnie przygotowane moduły pozwolą studentowi nabyć umiejętności pracy w interdyscyplinarnych zespołach projektowych (PBL, Projekt zintegrowany, koordynowania prac z branżami budowlanymi (konstrukcja, instalacje). Nowy moduł: praktyka architektoniczna przygotuje go do podjęcia w przyszłości własnej działalności zawodowej.
Studia na tym kierunku pozwalają ukształtować wyobraźnię przestrzenną i przygotowują do tworzenia różnorodnych form obiektów architektonicznych w ramach przedmiotów kierunkowych, takich jak: projektowanie architektoniczne w kontekście śródmiejskim, projektowanie architektoniczne obiektów użyteczności publicznej, projektowanie urbanistyczne, integracja procesów projektowania –BIM (od roku 2019/2010 przedmiot będzie skoordynowany dla 3 kierunków studiów prowadzonych na Wydziale). Ważny element edukacji stanowią moduły związane z konserwacją zabytków oraz z rewitalizacją i rehabilitacją środowiska zurbanizowanego. Problematyka ta od wielu lat jest silną stroną Instytutu Architektury i Urbanistyki PŁ (Instytut prowadzi w tym zakresie, wspólnie z Uniwersytetem Łódzkim) studia II stopnia
ZWIŃ
Wymagania rekrutacyjneSpecjalności
Studia I stopnia stacjonarne
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
ZWIŃ
Wymagania rekrutacyjneSpecjalności
Studia II stopnia stacjonarne
Studia II stopnia niestacjonarne
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
W trakcie studiów studenci zapoznają się z zasadami kształtowania środowiska człowieka z uwzględnieniem relacji zachodzących pomiędzy potrzebami ludzi, a otaczającą ich przestrzenią. Zdobywają umiejętności w zakresie określania związków pomiędzy istniejącym stanem zagospodarowania przestrzeni, a nowymi potrzebami planistycznymi i wymogami cywilizacyjnymi, a także zrozumienia i umiejętnego stosowania zasad ładu przestrzennego i rozwoju zrównoważonego. Jednocześnie studenci uzyskują umiejętności inżynierskie pozwalające na rozwiązywanie podstawowych problemów z zakresu funkcjonowania infrastruktury miejskiej w zakresie sieci ciepłowniczych, energetycznych, wodociągowych oraz transportowych.
Studenci w toku studiów przygotowują analizy przestrzenne do celów gospodarczych i przestrzennych, wykorzystując narzędzia informatyczne, konstruują lokalne strategie rozwoju i opracowują programy podwyższające konkurencyjność miast, gmin i regionów. Uczą się tworzyć projekty urbanistyczne oraz opracowania planistyczne i analityczne obejmujące zróżnicowane skale, techniki i zagadnienia problemowe. Potrafią opracować inwentaryzacje i analizy urbanistyczne, koncepcje zagospodarowania i zabudowy zespołów mieszkaniowych jednorodzinnych i wielorodzinnych, koncepcje rehabilitacji urbanistycznej obszarów zdegradowanych, dokumenty planistyczne, w szczególności miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz specjalistyczne, inżynierskie analizy transformacji przestrzennej.
ZWIŃ
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
Celem kształcenia na tym kierunku jest przygotowanie przyszłego inżyniera do projektowania, wykonawstwa i eksploatacji sieci i instalacji: ciepłowniczych, wodociągowych, kanalizacyjnych, ogrzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, gazowych oraz systemów oczyszczania wody, ścieków i powietrza, a także instalacji i obiektów gospodarki odpadami.
W szczególności student uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu:
ZWIŃ
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
Wydział jest godny polecenia, fajny budynek, ciekawe sale ćwiczeniowe czy laboratoria. Czasami trzeba się uczyć czegoś co uważam za mało przydatne, ale tak wyglądają chyba studia na wszystkich wydziałach czy kierunkach.
Polecam studiować Architekturę na tym wydziale ze względu na duże zaplecze sprzętowe
Jestem studentem PŁ na kierunku Budownictwo. Jest ciężko, ale warto bo po zakończeniu studiów nie powinno być problemu ze znalezieniem pracy- jak po niektórych "łatwych" kierunkach
Szczerze mówiąc wybierając studia nie wiedziałam z czym dokładnie wiąże swoją przyszłość. Jednak jak szłam na studia II stopnia już łatwiej było mi sprecyzować swoje plany. Dlatego wybrałam Rewitalizacje Miast na PŁ. Myślę, że był to dobry wybór :)
Polecam Inżynierie Środowiska na wydziale Budownictwa. Przyjemna atmosfera, wydział sam w sobie też niczego sobie
Studiowałem Budownictwo parę lat temu. Dużym plusem były możliwości ciekawych staży w znanych firmach. Dobrze mieć taki punkt w swoim CV
Polecam Budownictwo, głównie płci żeńskiej, która często boi się i twierdzi, że to studia dla facetów :-) Nic bardziej mylnego !!!
Studia na Architekturze to wyzwanie, ale nikt nie idzie na Politechnikę Łódzką po to, aby zająć się obojętnie czym i jakąkolwiek pracę wykonywać w przyszłości. Czy są to studia łatwe? Nie. Czy są to studia satysfakcjonujące? Tak. Zdecydowanie
Beznadziejne metody edukacji. Przykład: przepisywanie przez prowadzącego rozwiązań zadań z zeszytu. Te studia to był mój najgorszy wybór, byle zostać inżynierem i uciec z tego wydziału.
Podejście niektórych prowadzących jest słabe, co powoduje, że idzie się g. nauczyć.
Traktują studenta jak ... śmiecia :(
Dobre efekty kształcenia, zdecydowanie bardziej przygotowuje do pracy niż Uniwerek. Jednak podejście do studenta jest straszne... Większość nie widziała w nas ludzi, jedynie chodzące problemy.
możliwość kształcenia na super kierunkach
Studia I stopnia:
Studia II stopnia:
Studia I stopnia:
Studia II stopnia: