Administracja i zarządzanie publiczne - studia podyplomowe w Łodzi
Studia na kierunku administracja i zarządzanie publiczne studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Kierunek przeznaczony jest dla wszystkich absolwentów szkół wyższych, którzy pracują lub zamierzają podjąć pracę w jednostkach administracji publicznej.
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy urzędniczej oraz przekazanie im szeroko pojętej wiedzy administracyjnej.
Jakie są wymagania na studia podyplomowe na kierunku administracja i zarządzanie publiczne w Łodzi
Rekrutacja na kierunek administracja i zarządzanie publiczne jest zwykle otwarta dla wszystkich, którzy ukończyli studia co najmniej I stopnia. Kandydaci powinni wysłać zgłoszenie oraz dostarczyć wymagane dokumenty. Studia podyplomowe w Łodzi mogą się wiązać z dodatkowymi opłatami np. czesnym. O akceptacji kandydatów może decydować kolejność zgłoszeń, a w grupach mogą obowiązywać limity miejsc. Warto więc jak najwcześniej zapoznać się z harmonogramem rekrutacji.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE PUBLICZNE?
Kierunek administracja i zarządzanie publiczne realizowany jest w trybie niestacjonarnym. Zajęcia mogą być realizowane online za pomocą narzędzi wspomagających naukę na odległość. Studenci mogą zwykle zdobywać wiedzę teoretyczną podczas wykładów oraz trenować umiejętności praktyczne na ćwiczeniach. Zajęcia mogą być prowadzone przez pracowników akademickich uczelni, a także specjalistów np. w dziedzinie prawa karnego. Dzięki studiom słuchacze mają możliwość rozwoju swoich zainteresowań oraz zdobyć praktyczne przygotowanie do pracy w zawodzie. Zdobywają także często kontakty, które mogą im pomóc w karierze oraz wymieniają się między sobą doświadczeniami.
Typ i tryb studiów
Studia na kierunku administracja i zarządzanie publiczne możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci kierunku administracja i zarządzanie publiczne otrzymują szeroką wiedzę m.in. z zakresu ekonomii. Mogą dowiedzieć się, jak funkcjonują samorządy terytorialne oraz w jaki sposób są zorganizowane. W trakcie zajęć omówione mogą także zostać zadania administracji publicznej. Słuchacze mogą nauczyć się zarządzać zespołami i pracownikami organizacji. Mają również możliwość dowiedzieć się więcej na temat planowania strategii jednostki administracyjnej. Podczas studiów mogą się także pojawić zajęcia, podczas których poruszone zostaną kwestie finansowe i budżetowe. Studenci uczą się zwykle również współpracy z sektorem prywatnym i społeczeństwem. Zapoznają się także często z zasadami funkcjonowania funduszy Unii Europejskiej.
Zagadnienia, które mogą się pojawić w programie kierunku administracja i zarządzanie publiczne to m.in.:
-
publiczno-prawne formy i procedury działania administracji publicznej
-
gospodarowania majątkiem publicznym
-
prawa zamówień publicznych
-
pomoc publiczna
Słuchacze zyskują także zwykle podstawową wiedzę prawniczą. Mogą zapoznać się np. z prawem administracyjnym czy podatkowym. Dowiadują się często także, na czym polega i jaki ma przebieg postępowanie administracyjne.
Ile trwają studia na kierunku administracja i zarządzanie publiczne
Studia w Łodzi na kierunku administracja i zarządzanie publiczne trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Jaka praca po studiach na kierunku administracja i zarządzanie publiczne
Absolwenci kierunku administracja i zarządzanie publiczne są przygotowani do pracy na stanowiskach urzędniczych. Mają odpowiednią wiedzę teoretyczną oraz merytoryczną. Mogą zostać zatrudnieni w jednostkach administracji rządowej i samorządowej np. urzędach wojewódzkich, miast, gmin czy starostwach powiatowych. Studia mogą się również przyczynić do otrzymania awansu na wyższe stanowiska.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku administracja i zarządzanie publiczne to m.in.: