Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku administracja samorządowa studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Kierunek przeznaczony jest dla wszystkich absolwentów szkół wyższych, którzy pracują lub planują podjęcie pracy w jednostkach administracji samorządowej. Celem studiów jest przekazanie słuchaczom niezbędnej wiedzy w zakresie funkcjonowania administracji oraz przygotowanie ich do pracy na stanowiskach urzędniczych.
W rekrutacji na kierunek administracja samorządowa przeważnie mogą wziąć udział wszyscy, którzy ukończyli studia I lub II stopnia. Zwykle nie jest wymagana konkretna wiedza ani umiejętności. Studia podyplomowe w Łodzi mogą się wiązać z dodatkowymi opłatami np. czesnym czy wpisowym. W grupach mogą obowiązywać limity miejsc, a kandydaci mogą być akceptowani na podstawie kolejności zgłoszeń. Warto więc wcześniej zapoznać się z terminami rekrutacji.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kierunek administracja samorządowa realizowany jest w trybie niestacjonarnym. Część zajęć może być prowadzona online za pomocą platform przeznaczonych do nauki na odległość. Studenci mogą brać udział w wykładach, podczas których zdobywają niezbędną wiedzę teoretyczną oraz ćwiczeniach, dzięki którym kształcą swoje umiejętności praktyczne. Mogą także wzmocnić swoje kompetencje społeczne. Wśród kadry kierunku mogą się znaleźć wykwalifikowani pracownicy dydaktyczni uczelni oraz specjaliści np. prawnicy czy pracownicy administracyjni. Studenci mają często również dostęp do dodatkowych materiałów elektronicznych. Postępy w nauce mogą być weryfikowane za pomocą np. testów zaliczeniowych z poszczególnych przedmiotów. Dzięki studiom słuchacze zyskują również nowe kontakty, które mogą być przydatne w przyszłej pracy zawodowej.
Studia na kierunku administracja samorządowa możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Studenci kierunku administracja samorządowa zyskują szeroką wiedzę m.in. z zakresu prawa np. cywilnego czy zamówień publicznych. Mogą dowiedzieć się, jak funkcjonują samorządy oraz jakie są procedury administracyjne. Słuchacze otrzymują często również wskazówki w zakresie współpracy z sektorem prywatnym. Mogą nauczyć się korzystać z narzędzi komputerowych, które wspomagają pracę urzędniczą. W programie mogą się również znaleźć tematy związane z marketingiem i promocją działań lokalnych.
Zagadnienia, które mogą się pojawić w programie administracja samorządowa to m.in.:
W trakcie studiów studenci mogą również trenować swoje umiejętności komunikacyjne. Biorą często udział w zajęciach z negocjacji. Mogą się także dowiedzieć, jak budować zespoły oraz jak zarządzać ich członkami.
Studia w Łodzi na kierunku administracja samorządowa trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci kierunku administracja samorządowa są przygotowani do pracy zawodowej. Mogą szukać zatrudnienia w jednostkach administracyjnych np. urzędach gmin, województw, miast czy starostw powiatowych. Mogą zajmować się tworzeniem strategii lokalnej, a także promocją regionu. Mają wiedzę pozwalającą na wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi komputerowych stosowanych w instytucjach i organizacjach. Dzięki nowym umiejętnościom absolwenci mogą się także starać o stanowiska kierownicze. Studia mogą się również przyczynić do uzyskania awansu w obecnym miejscu pracy.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku administracja samorządowa to m.in.: