Administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja - studia podyplomowe w Poznaniu
Studia na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej.
Studia podyplomowe w Poznaniu na tym kierunku mają na celu wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności z zakresu funkcjonowania administracji publicznej, zarówno w kontekście prawnym, jak i zarządczym. Program został zaprojektowany z myślą o osobach, które pragną rozwijać swoją karierę zawodową w sektorze administracji publicznej, ale także dla pracowników sektora prywatnego, którzy mają kontakt z jednostkami administracji państwowej i samorządowej. Studenci zapoznają się z najważniejszymi aktami prawnymi regulującymi funkcjonowanie administracji publicznej, w tym ustawami dotyczącymi działalności samorządów terytorialnych, organów administracji rządowej oraz instytucji publicznych.
Absolwenci mogą pracować jako urzędnicy administracji publicznej, którzy zajmują się zarządzaniem zasobami ludzkimi, finansami publicznymi czy wdrażaniem polityk administracyjnych. Jako kierownicy w administracji publicznej będą z kolei koordynować projekty publiczne czy podejmować decyzje strategiczne dotyczące funkcjonowania urzędu.
Jak wyglądają studia na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja?
Studia na tym kierunku są zaprojektowane w taki sposób, aby uczestnicy mogli zdobyć kompleksową wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności niezbędne do pracy w administracji publicznej. Program składa się z modułów, które pozwalają na kompleksowe zrozumienie funkcjonowania administracji publicznej. Każdy moduł dotyczy innego aspektu pracy w administracji, od zagadnień prawnych, przez organizację pracy urzędów, po zarządzanie finansami i personelem.
Studenci uczą się o strukturach administracyjnych, kompetencjach poszczególnych jednostek oraz zasadach współpracy między różnymi organami administracji. Poznają zasady budżetowania w administracji publicznej, w tym planowania budżetu, zarządzania środkami finansowymi i kontrolowania wydatków.
W programie uwzględniono też przedmiot, który obejmuje zagadnienia związane z etycznym postępowaniem urzędników oraz odpowiedzialnością prawną i dyscyplinarną w sektorze publicznym.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja, możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią właściwie interpretować akty prawne oraz stosować je w codziennej pracy urzędnika. Prowadzą i organizują postępowania administracyjne zgodnie z obowiązującymi przepisami, od momentu przyjęcia wniosku do wydania decyzji administracyjnej.
Znają przepisy dotyczące funkcjonowania samorządów terytorialnych oraz ich rolę w zarządzaniu publicznym. Organizują i przeprowadzają procedury przetargowe oraz zapewniają zgodność z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
Samodzielnie planują, organizują i koordynują działania administracyjne w dłuższej perspektywie, w tym formułują cele strategiczne dla instytucji publicznych.
Ile trwają studia na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja?
Studia na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja trwają 1 rok (studia podyplomowe).
Jaka praca po studiach na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja
Absolwenci mogą pracować jako urzędnicy administracji publicznej w urzędach gminnych, miejskich czy powiatowych. Zajmą się obsługą obywateli, wydawaniem decyzji administracyjnych oraz zarządzaniem sprawami publicznymi. Na stanowisku specjalistów do spraw zamówień publicznych będą odpowiadać za przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów zgodnie z prawem zamówień publicznych.
Odnajdą się też w roli kierowników w jednostkach administracji publicznej, którzy zarządzają zespołami i realizują zadania związane z organizacją pracy w urzędzie.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku administracja publiczna – prawo, zarządzanie, organizacja
-
urzędnik administracji publicznej,
-
specjalista do spraw zamówień publicznych,
-
kierownik w jednostkach administracji publicznej,
-
pracownik w ministerstwach lub agencjach rządowych,
-
specjalista do spraw legislacji.
Absolwenci tego kierunku mogą też liczyć na stanowiska doradcze w instytucjach zajmujących się polityką publiczną, badaniami w zakresie administracji czy działaniami na rzecz modernizacji sektora publicznego.