Akademia coachingu zespołowej i facylitacji - studia podyplomowe w Poznaniu
Studia na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej.
Studia podyplomowe w Poznaniu na tym kierunku to specjalistyczny program, którego celem jest przygotowanie profesjonalnych coachów zespołowych oraz facylitatorów, czyli osób wspierających grupy i zespoły w efektywnym osiąganiu celów, rozwiązywaniu problemów oraz usprawnianiu współpracy. Studia te kładą nacisk na rozwój umiejętności pracy z grupami w różnych kontekstach, takich jak biznes, edukacja czy organizacje non-profit. Program łączy elementy psychologii, zarządzania i praktycznych technik facylitacyjnych, co czyni go atrakcyjnym dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym w obszarze pracy zespołowej i zarządzania.
Absolwenci mogą pracować na stanowisku coacha zespołowego, który prowadzi procesy wspierające rozwój zespołów, poprawia komunikację, rozwiązuje konflikty i buduje zaangażowanie personelu. Jako coach zespołów projektowych absolwent będzie mógł wspierać firmy, które realizują duże projekty wymagające współpracy wielozespołowej, gdzie najważniejsze jest zarządzanie dynamiką grupy.
Jak wyglądają studia na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji?
Kształcenie to ma charakter praktyczno-teoretyczny i jest zorganizowane tak, aby maksymalnie przygotować uczestników do pracy z zespołami w różnych kontekstach. Program studiów jest elastyczny i dopasowany do osób aktywnych zawodowo.
Studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu coachingu zespołowego, facylitacji, dynamiki grupowej oraz zarządzania zespołami. Omawiane są różne modele pracy z zespołami, strategie motywowania i angażowania grup.
Istotnym elementem tych studiów są warsztaty, podczas których uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności. W ramach tych zajęć studenci uczą się np. jak prowadzić procesy facylitacyjne, sesje coachingowe z zespołami, rozwiązywać konflikty i budować efektywną komunikację w grupie.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji, możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią skutecznie prowadzić procesy coachingowe z całymi zespołami, wspierać grupy w dążeniu do wspólnych celów i rozwijać współpracę. Mają wiedzę na temat technik i narzędzi, które wspierają pracę coacha zespołowego, takich jak pytania coachingowe, techniki feedbacku itd.
Potrafią pracować nad budowaniem świadomości zespołowej i pomagają członkom grupy zrozumieć ich role oraz wkład w sukces całego zespołu. Planują i prowadzą spotkania zespołowe, które ułatwiają współpracę, podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.
Potrafią analizować role poszczególnych członków zespołu, co pozwala im na lepsze dopasowanie strategii pracy z grupą i skuteczniejsze wspieranie zespołu w realizowaniu zadań.
Ile trwają studia na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji?
Studia na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji trwają 1 rok (studia podyplomowe).
Jaka praca po studiach na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji
Absolwenci mogą pracować jako coachowie zespołowi, którzy wspierają rozwój zespołów w organizacjach. Coach zespołowy pomaga grupom poprawiać współpracę, komunikację i osiągać cele.
Jako facylitatorzy będą z kolei ułatwiać procesy grupowe w organizacjach, wspierać podejmowanie decyzji i rozwiązywać problemy. Odnajdą się też w roli trenerów biznesowych, którzy prowadzą szkolenia w zakresie zarządzania zespołami, coachingu, rozwiązywania konfliktów. Praca w roli trenera biznesowego pozwala na prowadzenie warsztatów i kursów dla pracowników firm.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku akademia coachingu zespołowego i facylitacji
-
coach zespołowy,
-
facylitator,
-
trener biznesowy,
-
konsultant HR,
-
specjalista do spraw rozwoju organizacyjnego,
-
lider zespołu,
-
facylitator zmian organizacyjnych.
Absolwenci tego kierunku mają solidne podstawy do pracy z zespołami, rozwijania kompetencji grupowych i indywidualnych, a także budowania lepszej współpracy w organizacji.