Studenci zarządzania i marketingu w turystyce, hotelarstwie i gastronomii zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie m.in.: zarządzania zespołami pracującymi w branży hotelarskiej, gastronomicznej lub turystycznej; planowania imprez turystycznych; promocji i sprzedaży usług hotelowych; organizowania turystyki międzynarodowej; projektowania strategii marketingu turystycznego; działania na rzecz rozwoju rynku turystycznego.
Absolwenci tej ścieżki kształcenia mogą szukać zatrudnienia np. w: obiektach konferencyjnych i gastronomicznych; biurach turystycznych; ośrodkach informacji dla turystów; specjalistycznych wydawnictwach; hotelach i ośrodkach turystycznych; gospodarstwie agroturystycznym; instytucjach kulturalnych nastawionych na turystykę.
Na program zarządzania i marketingu w turystyce, hotelarstwie i gastronomii składają się przedmioty poświęcone m.in.: aktualnym trendom w dziedzinie organizacji i zarządzania w tego typu przedsiębiorstwach lub organizacjach; wpływowi zjawiska konkurencji na rozwój rynku turystycznego; zasadom nawiązywania profesjonalnych relacji zawodowych z turystami i wspólnikami.
Studia na tej ścieżce kształcenia przygotowują absolwentów m.in. do: opracowywania dobrych biznesplanów; tworzenia koncepcji projektów kampanii reklamowych; przeprowadzania badań marketingowych w branży turystycznej; realizowania zadań w zakresie public relations; prowadzenia skutecznych negocjacji w środowisku biznesowym; zarządzania strategicznego w sferze finansów i jakości usług.
W programie studiów na zarządzaniu i marketingu w turystyce, hotelarstwie i gastronomii znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: charakterystyki współczesnego rynku turystycznego; aktualnych trendów i zachowań konsumenckich wśród różnych grup turystów; metod i narzędzi stosowanych w badaniu rynku turystycznego, hotelarskiego i gastronomicznego.
Uczelnie w Warszawie, które oferują tę ścieżkę kształcenia, umożliwiają studentom zdobycie kompetencji niezbędnych do samodzielnego prowadzenia działalności np. turystycznej lub gospodarczej. Osoby, które ukończyły zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii, mogą również aplikować na takie stanowiska, jak np. specjalista ds. organizacji imprez okolicznościowych i konferencji czy przewodnik wycieczek krajowych i zagranicznych.
Absolwent zarządzania i marketingu w turystyce, hotelarstwie i gastronomii może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarskie i gastronomii to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku zarządzanie.
Studenci zarządzania m.in. poznają charakterystykę polskiego i międzynarodowego rynku, a także zgłębiają zagadnienia poświęcone społecznym, prawnym, ekonomicznym i psychologicznym aspektom zarządzania. Studia na tym kierunku poświęcone są aktualnym problemom, z którymi zmagają się współcześni przedsiębiorcy. Uczelnie w Warszawie oferują studentom zarządzania liczne ścieżki kształcenia, które pozwalają zrozumieć lepiej tajniki zarządzania np. finansami, zasobami ludzkimi, informacjami czy jakością.
Zarządzanie jako uniwersalny kierunek kształtuje kompetencje studentów, które są niezbędne w każdej aktywności biznesowej i ekonomicznej. Absolwenci tego kierunku są gotowi m.in. do prowadzenia własnej firmy oraz pracy na szczeblach kierowniczych zarówno w przedsiębiorstwach krajowych, jak i zagranicznych. Osoby, które ukończyły zarządzanie, mogą liczyć na zatrudnienie np. w dowolnym przedsiębiorstwie, korporacji, instytucji międzynarodowej, organizacji pozarządowej i rządowej, biurze doradczym czy agencji reklamowej.
Dowiedz się więcej: zarządzanie studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie