ul. Bielska 62

43 - 400 Cieszyn

Telefon: (+48) 33 85 46 100

Fax: (+48) 33 854 61 01

https://us.edu.pl/wydzial/wsne

ul. Bielska 62

43 - 400 Cieszyn

Telefon: (+48) 33 85 46 100

Fax: (+48) 33 854 61 01

https://us.edu.pl/wydzial/wsne

  • ANIMACJA SPOŁECZNO-KULTURALNA Z EDUKACJĄ KULTURALNĄ Stopień: I REKRUTACJA

    Nowy, interdyscyplinarny  kierunek studiów pierwszego stopnia pod nazwą animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną będzie zapewniał wielostronną ofertę edukacyjną dla przyszłych kadr dla kultury, kadr do działów oświatowych i około oświatowych instytucji kultury, będzie wyposażał  w wiedzę, umiejętności i kompetencje umożliwiające animowanie do aktywności społecznej i uczestnictwa w kulturze różnych grup wiekowych (w tym aktywizowanie i edukowanie seniorów, prowadzenie systematycznej pracy z dziećmi i młodzieżą), różnych środowisk, społeczności lokalnych i ponad lokalnych, środowisk o specjalnych potrzebach a także środowisk zagrożonych patologią i wykluczeniem społecznym. 

    Program  studiów przewiduje  poznanie przez studentów podstaw  filozofii, socjologii (w tym socjologii kultury), pedagogiki, wiedzy o kulturze, kultury współczesnej w najważniejszych jej zjawiskach i procesach, zapoznanie ze specyfiką poszczególnych dyscyplin artystycznych (literatura, teatr, film, plastyka, muzyka, taniec), ich recepcją i upowszechnianiem (także w zakresie form instytucjonalnych),  wprowadzenie w problematykę mediów, dziedzictwa kulturowego w skali lokalnej, regionalnej, narodowej i europejskiej. Jednocześnie uwzględnia się przedmioty wyposażające przyszłych animatorów i edukatorów kultury w wiedzę, umiejętności i  kompetencje społeczne w zakresie współdziałania z różnymi podmiotami (publicznymi, rynkowymi, organizacjami pozarządowymi), przygotowujące do uczestnictwa w projektach społecznych i kulturalnych, związanych z rozwojem lokalnym, regionalnym, narodowym i europejskim. Istotnym elementem procesu kształcenia jest możliwość wyboru przez studentów kierunku zajęć warsztatowych z różnych dziedzin  twórczości a także  zajęć terenowych realizowanych w formie praktyk zawodowych oraz obozów twórczych i badawczych. 

     

    Wymagania rekrutacyjne

     

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną brana jest pod uwagę średnia arytmetyczna wyników uzyskanych na egzaminach maturalnych oraz wynik rozmowy kwalifikacyjnej.

    Dowiedz się więcej

  • EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUK PLASTYCZNYCH Stopień: I II REKRUTACJA

    Uczelnie Cieszyn - kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
    Kształcenie obejmuje zagadnienia teorii i historii sztuki w bardzo szerokim zakroju – od idei estetyki po komputerową edycję obrazu i promocję dzieł kultury. Studenci poznają kilka podstawowych dziedzin twórczych: malarstwo, grafikę, rzeźbę i kształtowanie przestrzeni, rysunek oraz fotografię. Zajęcia te mają formę ćwiczeń i działań w pracowni artystycznej oraz w plenerze. Prócz tego każda z realizowanych specjalności przewiduje kilka przedmiotów ściśle z nią związanych, przykładowo studenci rzeźbiarskiego kształtowania przestrzeni zgłębiają umiejętności posługiwania się materiałami ceramicznymi i ich termiczną obróbką. Studia kończą się przygotowaniem pracy artystycznej w ramach wybranej specjalności oraz pisemną pracą licencjacką lub magisterską. Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych korzysta z bogactwa innych dziedzin wiedzy i najnowszych osiągnięć technologii wizualnej. Z terenu biologii zapożycza mechanizmy percepcji wzrokowej w kontekście zjawiska fizjologicznego – rozpoznawanie pionu i poziomu, postrzeganie zmian kształtu bryły, widzenie faktury i barwy. Informatyka natomiast pozwala artystom twórczo wykorzystywać nowe media: poznać narzędzia rejestrowania i przetwarzania obrazu i dźwięku, techniki łączenia obrazu z dźwiękiem oraz cyfrowej obróbki materiałów audiowizualnych i multimedialnych. Taka interakcja dyscyplin pozwala przenieść doświadczenia z tradycyjnych obszarów działalności plastycznej na nową płaszczyznę cyfrowej przestrzeni wirtualnej.
    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych brane są pod uwagę następujące kryteria przyjęcia:

    • rozmowa kwalifikacyjna
    • egzamin praktyczny, przegląd oraz ocena prac egzaminacyjnych oraz teczek

    Dowiedz się więcej

     


     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych jest wynik rozmowy kwalifikacyjnej oraz przegląd prac.

     

    Dowiedz się więcej

  • EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUKI MUZYCZNEJ Stopień: I II REKRUTACJA

    Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia, adresowany jest do każdego absolwenta szkoły muzycznej, a także do osób, które posiadają umiejętności praktyczne i wiedzę teoretyczną na poziomie szkoły muzycznej co najmniej I stopnia, lecz nie posiadają dyplomu jej ukończenia. Program kształcenia jest bardzo różnorodny i obejmuje kilka bloków tematycznych. Pierwszy z nich dotyczy zagadnień z zakresu muzycznych przedmiotów teoretycznych i pedagogiki muzycznej, drugi związany jest z kształceniem praktycznych umiejętności (m.in.: gra na fortepianie, gra na wybranym instrumencie, emisja głosu, dyrygowanie, rytmika, chór, orkiestry). Uzupełnieniem programu studiów są moduły poszerzające ogólną wiedzę humanistyczną oraz języki obce. Dodatkowo w programie kształcenia znajdują się moduły do wyboru, w ramach których student może realizować kształcenie odpowiadające jego specjalistycznym zainteresowaniom. Są to moduły z zakresów: rytmiki w edukacji dziecka, zespołów instrumentalno-wokalnych w muzyce popularnej, technologii informacyjnych w działaniach edukacyjno-artystycznych. Możliwe jest też uzyskanie uprawnień pedagogicznych pozwalających na pracę w przedszkolach i szkołach podstawowych. Moduły te stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku edukacji i sztuki muzycznej, jak również atrakcyjną i różnorodną ofertę dla kandydatów na studia.

    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzcznej brany jest wynik uzyskany z rozmowy kwalifikacyjnej oraz egzamin praktyczny. 

     

    Dowiedz się więcej

     


     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej jest rozmowa kwalifikacyjna wraz z sprawdzianem umiejętności kandydata. 

     

    Dowiedz się więcej

  • EDUKACJA KULTURALNA Stopień: II REKRUTACJA

    Studia na kierunku edukacja kulturalna (Cultural Education) przygotowują do samodzielnego, refleksyjnego, krytycznego i twórczego funkcjonowania w obszarze szeroko pojętej edukacji kulturalnej.

    Kierunkowy program kształcenia obejmuje blok przedmiotów teoretycznych związanych z zagadnieniami kultury, w tym kultury współczesnej, edukacji kulturalnej, pracy z publicznością oraz zagadnienia z zakresu historii sztuki, filozofii a także rozwijających wiedzę z zakresu animacji społeczno-kulturalnej, mediacji i partycypacji. Wypełniając wymagania kształcenia ogólnoakademickiego studenci kierunku uczestniczą w zajęciach tutoringu, w ramach których przewidziano indywidualną, tutorską opiekę nad studentem, obejmującą pomoc w wyborze zajęć i działań badawczych uwzględniającą jego zainteresowania, uzdolnienia, posiadane kompetencje i wcześniejsze doświadczenia oraz udział w badaniach pod opieką tutora. Uzyskane w ten sposób kompetencje pozwolą absolwentowi kierunku uczestniczyć aktywnie w badaniach naukowych a także podejmować własne inicjatywy w tym zakresie na potrzeby zawodowej praktyki społeczno-kulturalnej. Istotnym, a punktu widzenia przygotowania do wykonywania zawodu, wymaganym elementem kształcenia teoretycznego jest psychopedagogiczne przygotowanie absolwenta kierunku do diagnozowania potrzeb publiczności oraz tworzenia programów edukacyjnych (w tym interdyscyplinarnych, integrujących różne dziedziny kultury). Przygotowanie teoretyczne uzyskuje swój praktyczny wymiar w kolejnym bloku przedmiotowym.

    Drugi blok zajęć obejmuje zestaw przedmiotów przygotowujących do pracy w konkretnych środowiskach i instytucjach kultury. Zajęcia prowadzone są w formie kursowej łączącej metody zajęć konwersatoryjnych, warsztatowych i ćwiczeń praktycznych. Studenci wybierają kursy spośród zaproponowanych do wyboru w każdym roku akademickim (do wyboru przewidziano: teatr, taniec, film, muzykę, literaturę, edukację muzealną, edukację w galerii sztuki). Kursowa forma zajęć pozwala na wybór co najmniej trzech propozycji z listy wskazanej w każdym roku akademickim.

    Wymagania rekrutacyjne

     

     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Edukacja kulturalna jest konkurs ocen na dyplomie oraz średnia ocen z przebiegu studiów I stopnia.

     

     

    Dowiedz się więcej

  • ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA Stopień: I II REKRUTACJA

    Charakterystyka kierunku oraz oferowanych specjalności:

    Antropologia stosowana i studia kulturowe 

    Specjalność ma na celu przygotowanie absolwenta charakteryzującego się umiejętnością dostrzegania i rozumienia – nie tylko w pracy badawczej, ale także w życiu codziennym – kulturowego kontekstu ludzkiej egzystencji. W tym celu proponujemy szeroki wachlarz wykładów obejmujących problematykę takich zagadnień antropologicznych, jak: systemy magiczno-religijne, władza, tożsamość, konsumpcja, migracje, media (oraz nowe media) rozpatrywanych z perspektywy lokalnej, regionalnej oraz globalnej. Student zdobędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą badania oraz interpretowania kultury współczesnej. Ponadto proponowana specjalność stwarza studentom warunki do nauki języków obcych poprzez lektoraty, udział w programie Sokrates/Erasmus (Austria, Francja), a także współpracę z działającymi przy niej Studium Nauki Języka Angielskiego, Centrum Języka Niemieckiego i Alliançe Française, umożliwiające późniejsze podjęcie pracy w środowiskach wielokulturowych. Specjalność ma zatem za zadanie przygotować studenta do właściwego interpretowania kulturowych zjawisk współczesności, z jakimi będzie się mierzył po ukończeniu studiów. Specjalność z założenia jest interdyscyplinarnym laboratorium kultury współczesności, przez co proponowana ścieżka zawiera zarówno przedmioty przygotowujące studenta od strony teoretycznej, jak i praktyki konkretnej analizy i badania poszczególnych obszarów kulturowych. Atutem prezentowanej specjalności jest położenie nacisku na współpracę z interesariuszmi zewnętrznymi w trakcie całego cyklu nauczania. W ramach realizowanych modułów studenci będą mieli kontakt z licznymi instytucjami kultury oraz przedsiębiorstwami, dzięki czemu zyskają nie tylko wiedzę teoretyczną na temat funkcjonowania placówki, ale również doświadczenie praktyczne. Zarówno podczas praktyk zawodowych, jak i w trakcie zajęć realizowane będą konkretne projekty, badania, wykonywane prace w tych instytucjach, co będzie miało przełożenie na doskonalenie umiejętności zawodowych oraz społecznych (kompetencje miękkie).

    Dziedzictwo kulturowe w sektorze kreatywnym

    Specjalność ma na celu wyposażenie absolwenta w umiejętność innowacyjnego wykorzystania wiedzy z zakresu etnologii i antropologii kulturowej w działaniu praktycznym. Student uzyskuje szeroką znajomość materialnego i niematerialnego dziedzictwa kulturowego zarówno obszarów najbliższych - regionu, Polski, jak i dalszych - Europy i świata, które jest wyrazem różnorodności kulturowej, odgrywającym ogromne znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym. Poznaje narzędzia wzmacniające ochronę tego dziedzictwa zarówno na szczeblu krajowym jak i w ramach współpracy międzynarodowej. Prócz pogłębionej wiedzy teoretycznej student ma możliwość nabycia umiejętności praktycznych proponowanych przez wykładowców między innymi w ramach modułów warsztatowych i pracowni. Atutem specjalności jest fakt, iż tworzona jest ona przez grono specjalistów z zakresu etnologii i antropologii kulturowej, jak również sztuk plastycznych i muzyki. Dzięki temu pogłębiona wiedza teoretyczna idzie w parze z praktycznymi umiejętnościami. Studenci mają możliwość konfrontacji zdobytej wiedzy z praktycznym jej wykorzystaniem podczas praktyk zawodowych odbywanych w instytucjach i przedsiębiorstwach, z którymi podpisane są umowy o współpracy. Dzięki temu student nabywa umiejętności, pomagające odnaleźć się na rynku przemysłów kreatywnych. Atutem prezentowanej specjalności jest położenie nacisku na współpracę z interesariuszmi zewnętrznymi w trakcie całego cyklu nauczania. W ramach realizowanych modułów studenci będą mieli kontakt z licznymi instytucjami kultury oraz przedsiębiorstwami, dzięki czemu zyskają nie tylko wiedzę teoretyczną na temat funkcjonowania placówki, ale również doświadczenie praktyczne. Zarówno podczas praktyk zawodowych, jak i w trakcie zajęć realizowane będą konkretne projekty, badania, wykonywane prace w tych instytucjach, co będzie miało przełożenie na doskonalenie umiejętności zawodowych oraz społecznych (kompetencje miękkie)

    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Etnologia i antropologia kulturowa brane są wyniki ze wszystkich egzaminów maturalnych zdawanych przez kandydata.

    Dowiedz się więcej

     


     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Etnologia i antropologia kulturowa jest konkurs ocen na dyplomie oraz średnia z przebiegu studiów I stopnia.

     

     

    Dowiedz się więcej

  • GRAFIKA Stopień: Jednolite REKRUTACJA

    Uczelnie Cieszyn - kierunek Grafika
    Jednolite studia magisterskie 5-letnie obejmują kształcenie w zakresie szeroko pojętego projektowania graficznego oraz grafiki artystycznej. Uzyskane kwalifikacje pozwalają absolwentowi na kreatywne podejmowanie wyzwań współczesnej sztuki nie tylko w grafice projektowej, ale również w zakresie grafiki cyfrowej, grafiki multimedialnej, fotografii, rysunku, ,malarstwa, animacji komputerowej oraz grafiki warsztatowej. Student jest przygotowywany do podjęcia samodzielnej i profesjonalnej działalności artystycznej i projektowej. Nabyte na studiach doświadczenie warsztatowe, szerokie wykształcenie plastyczne, uzyskana wiedza zawodowa i humanistyczna otwierają wiele obszarów aktywności po ukończeniu studiów. Kształcenie ma komplementarną strukturę i pozwala wykorzystać nabyty potencjał alternatywnie, co w praktyczny sposób wspomaga czystą twórczość artystyczną, a w sferę projektową wnosi ceniony w agencjach projektowych element swobodnej, odważnej kreacji artystycznej. W trakcie studiów student uzyskuje gruntowną wiedzę i umiejętności z zakresu sztuk pięknych: malarstwa, rysunku, rzeźby i form przestrzennych, struktur wizualnych i kompozycji oraz fotografii. Zapoznawany jest z technikami animacji obrazu, w ramach technologii informatycznej i warsztatów komputerowych i multimediów, poznaje graficzne programy komputerowe 2D i 3D. Uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie warsztatu i technologii graficznych (druku wypukłego, druku wklęsłego, druku płaskiego oraz druku cyfrowego). Nabywa umiejętności w zakresie projektowania graficznego, liternictwa i typografii oraz projektowania form reklamowych. Studia dają kwalifikacje grafika w takim samym zakresie, jak studia na Wydziałach Grafiki Akademii Sztuk Pięknych i przygotowują do działalności artystycznej w różnych obszarach grafiki warsztatowej i projektowej z uwzględnieniem komunikacji medialnej. Gruntowne przygotowanie ogólnoplastyczne, profesjonalna znajomość technik i technologii grafiki warsztatowej, oprogramowania i technologii cyfrowych oraz przygotowanie humanistyczne z zakresu historii sztuki, estetyki, wiedzy o kulturze i filozofii, wiedzy o mediach, reklamie i marketingu  przygotowują absolwenta studiów do działalności na rynku sztuki. Umożliwiają podejmowanie aktywności zawodowej w wydawnictwach, agencjach graficznych, reklamowych, instytucjach wystawienniczych, mass-mediach, telewizji, galeriach sztuki oraz instytucjach kulturalno-oświatowych. Przygotowują do  realizacji różnorodnych i profesjonalnych zadań w dziedzinie szeroko rozumianej działalności plastycznej.
    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia jednolite magisterskie

     

    W procesie rekrutacji na studia jednolite magisterskie na kierunku Grafika brane są pod uwagę następujące kryteria przyjęcia:

    • przegląd i ocena teczek z pracami,
    • egzamin praktyczny (z rysunku oraz malarstwa)
    • wynik rozmowy kwalifikacyjnej 

    Dowiedz się więcej

     

  • MALARSTWO I PROJEKTY INTERDYSCYPLINARNE Stopień: II REKRUTACJA

    Uczelnie Cieszyn - kierunek Malarstwo i projekty interdyscyplinarne
    Kierunek malarstwo i projekty interdyscyplinarne stwarza możliwość uzyskania wykształcenia w zakresie współcześnie funkcjonujących koncepcji malarstwa jak i profesjonalnych zastosowań form malarskich w różnych kontekstach z wykorzystaniem różnych technologii. Program pozwala również zdobyć umiejętności w wybranych obszarach sztuki takich jak witraż, ceramika, fotografia, film, grafika, rzeźba. Możliwe jest samodzielne tworzenie prac łączących dyscypliny.  Program kierunku jest skonstruowany elastycznie. Pozwala  studentowi samodzielnie tworzyć indywidualną ścieżkę  kształcenia. Istnieją trzy warianty realizacji pracy dyplomowej. Od pierwszego roku można wybierać pracownie dodatkowe. Na drugim roku można wybierać zarówno pracownie malarstwa i rysunku o określonym profilu jak i inne pracownie oraz różne projekty interdyscyplinarne (np. łączące malarstwo z witrażem, ceramikę z malarstwem i działaniami przestrzennymi, fotografię z filmem i wideoinstalacją, multimedia z działaniami performatywnymi i instalacją).
    Kierunek ten stanowi z jednej strony ofertę dla osób, które oczekują możliwości zdobywania umiejętności, wiedzy i kompetencji pozwalających odnaleźć się na rynku pracy:  samodzielnego funkcjonowania jako artysta i projektant w rożnych obszarach życia i rzeczywistości, w otoczeniu społecznym, artystycznym i gospodarczym, w indywidualnej działalności na rynku sztuki i niektórych obszarach działalności projektowej. Z drugiej strony jest skierowany do osób wykazujących potrzebę rozwijania zainteresowań sztuką, które mają charakter bezinteresowny. Wykształcenie to pozwoli zarówno odnaleźć się w różnych i zmiennych okolicznościach środowiskowych oraz technologiczno-warsztatowych.
    Wymagania rekrutacyjne

     

     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Malarstwo i projekty interdyscyplinarne jest rozmowa kwalifikacyjne i przegląd prac.

    Dowiedz się więcej

  • MUZYKA W MULTIMEDIACH Stopień: I REKRUTACJA

    Studia na tym kierunku skierowane są do osób, które zamierzają zdobyć przygotowanie muzyczne połączone z umiejętnością wykorzystywania multimediów do tworzenia wielu nowoczesnych produktów muzycznych. Odpowiedzią na potrzeby rynku i powszechne zainteresowanie młodego pokolenia tworzeniem, odtwarzaniem i wykonywaniem muzyki popularnej oraz wykorzystywaniem jej w multimediach, jest proponowany kierunek. Absolwent kierunku przygotowany jest do samodzielnej działalności na rynku muzycznym ze szczególnym uwzględnieniem rynku medialnego, a więc muzyki dla potrzeb filmu, radia, reklam, muzyki estradowej oraz szeroko pojętej muzyki przemysłowej (industrial music). Absolwent nabywa podstawowe umiejętności w zakresie wokalistyki, instrumentalistyki, aranżacji, technik nagrań oraz niezbędną wiedzę ogólnomuzyczną w zakresie m.in. kształcenia słuchu, harmonii, literatury muzycznej. Dzięki nabytym umiejętnościom oraz wiedzy absolwent muzyki użytkowej zdobędzie możliwość zatrudnienia w przemyśle muzycznym.
    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Muzyka w multimediach brane są pod uwagę następujące kryteria:

    • Wynik egzaminu praktycznego oraz rozmowy kwalifiakcyjnej 

    Dowiedz się więcej

     

  • PEDAGOGIKA Stopień: I II REKRUTACJA

    Kierunek studiów pedagogika mieści się w obszarze kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Przedmiot badań pedagogiki obejmuje zarówno zakres idei w odniesieniu do ideałów, norm i powinności, jak i praktyki społecznej. Treści pedagogiki w obszarze nauk humanistycznych obejmują teorię i praktykę wychowania, nauczania i uczenia się oraz w obszarze nauk społecznych teorii i praktyki funkcjonowania, środowisk wychowawczych, systemów i instytucji oświatowych, opiekuńczych, ich roli i wartości w rozwoju człowieka. Pedagogika bada i tworzy teorie w zakresie rozwoju i uczenia się człowieka w ciągu całego życia w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wiedza i praktyka w pedagogice poddawana jest krytycznej analizie pod kątem zmian procesów edukacyjnych w odniesieniu do kulturowych, społecznych, politycznych, historycznych i ekonomicznych kontekstów. Treści i badania na kierunku studiów pedagogika są realizowane integralnie w zakresie poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 4.11.2011r. Na kierunku pedagogika student w zakresie efektów kształcenia z wiedzy poznaje pedagogikę jako naukę, jej związki z innymi subdyscyplinami naukowymi. Zna elementarną terminologię pedagogiczną, teorie wychowania i uczenia się i nauczania. Zna teorie rozwoju człowieka w toku życia. Posiada podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji i jego uczestnikach. Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych. W zakresie efektów kształcenia w obszarze umiejętności absolwent potrafi obserwować, badać i wyciągać wnioski z różnych obszarów działalności pedagogicznej. Potrafi badać środowisko szkolne i społeczne ucznia. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji. Potrafi rozwijać swoje umiejętności profesjonalne. W obszarze efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych jest świadomy etycznego wymiaru badań naukowych i skutków realizacji praktyki pedagogicznej.

    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Pedagogika brana będzie średnia arytmetyczna wyników przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym w części pisemnej.

    Dowiedz się więcej

     


     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Pedagogika jest konkurs ocen na dyplomie oraz średnia arytmetyczna ocen na dyplomie.

     

     

    Dowiedz się więcej

  • PEDAGOGIKA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z ARTETERAPIĄ Stopień: II REKRUTACJA

    Studia trwają dwa lata  (cztery semestry). Odbywają się w trybie stacjonarnym (dziennym).

    Studia kończą się uzyskaniem tytułu magistra pedagogiki specjalnej w zakresie specjalności: surdopedagogika i edukacja plastyczna

    Studia przeznaczone są dla absolwentów specjalności pedagogicznych i nauczycielskich zamierzających poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy z osobami niepełnosprawnymi, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością słuchu.

    W ramach studiów absolwenci nabywają także kwalifikacje nauczycielskie do prowadzenia edukacji plastycznej w szkole podstawowej.

    Specjalność została objęta wsparciem w ramach projektu Zawód nauczyciel - opracowanie i wdrożenie programów kształcenia nauczycieli na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ., z programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju; Działanie: 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym.

    Wymagania rekrutacyjne

     

     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią jest konkurs ocen na dyplomie oraz średnia ocen z przebiegu studiów.

     

     

    Dowiedz się więcej

  • PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA Stopień: Jednolite REKRUTACJA

    Kierunek studiów pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (Pre-school and early-school pedagogy) przygotowują absolwentów do samodzielnego, refleksyjnego, krytycznego i twórczego funkcjonowania w obszarze szeroko pojętej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

    W toku studiów studenci realizują moduły, obejmujące przygotowanie pedagogiczne i nauczycielskie zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, które ujęte zostały w następujące bloki: psychologiczny; ogólnopedagogiczny; humanistyczno-społeczny; ogólnodydaktyczny; pedeutologiczny; medialno-technologiczny; zdrowotny; projektowo-badawczy; wprowadzający; polonistyczny; matematyczny; społeczno-przyrodniczy; techniczno-informatyczny; artystyczny; diagnostyczno-terapeutyczny; prakseologiczny – wychowanie przedszkolne; prakseologiczny – edukacja wczesnoszkolna; język obcy; praca z dzieckiem w środowisku zróżnicowanym kulturowo; przedmioty fakultatywne i praktyki pedagogiczne. Program zakłada indywidualizację procesu nauczania, organizację środowiska wychowawczego, a także przekazanie kompleksowej wiedzy merytorycznej i metodycznej, przygotowującej studenta do aktywnej, nowatorskiej pracy edukacyjnej z dzieckiem, szerokie przygotowanie w zakresie metod oraz technik aktywizujących i kompensacyjnych w edukacji oraz różnorodnych form stymulacji aktywności dziecka. Celem studiów jest przygotowanie studenta do pełnienia roli kompetentnego nauczyciela przedszkola oraz nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej, wyposażenie w wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie pracy pedagogicznej z dziećmi oraz rozwijanie indywidualnych predyspozycji wychowawczych.

    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia jednolite magisterskie

     

    W procesie rekrutacji na studia jednolite magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna brana jest pod uwagę średnia arytmetyczna wyników przedmiotów.

    Dowiedz się więcej

  • PEDAGOGY - RESOCIALIZATION WITH INTERCULTURAL EDUCATION Stopień: II REKRUTACJA

    Student może realizować ścieżkę edukacyjną specjalności resocjalizacja z edukacją międzykulturową na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia w języku polskim, lub w języku angielskim (w odrębnie zorganizowanej grupie edukacyjnej gdy liczba kandydatów spełniających wymagane kryteria będzie nie mniejsza niż liczba wymaganych w procesie rekrutacji kandydatów, by utworzyć grupę na specjalności  ).

    Absolwent specjalności resocjalizacja z edukacją międzykulturową prowadzonej w ramach studiów II stopnia na kierunku pedagogika posiada kompetencje w zakresie działań pedagogicznych, socjoterapeutycznych, wychowawczych, edukacyjnych, organizacyjnych i komunikacji interpersonalnej. Ma szczegółową, rozszerzoną, nowoczesną wiedzę o miejscu
    i znaczeniu pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie nauk oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej, a także o jej relacjach w stosunku do innych nauk. Ponadto ma rozszerzoną wiedzą z zakresu edukacji międzykulturowej.

    Każdy student tej specjalności, po osiągnięciu założonych efektów kształcenia,  ma rozszerzoną wiedzę na temat organizacji pracy, struktur, form pracy i zarządzania w instytucjach resocjalizacji i socjoterapii, instytucjach diagnostycznych i opiekuńczo-wychowawczych, a także terapeutycznych i pomocowych, wspierających jednostki potrzebujące pomocy w różnym wieku, a także powyższych zakresów w systemie probacji i systemie penitencjarnym. Ponadto ma wiedzę, jak powyższe działania, zjawiska i procedury realizowane są w środowisku zróżnicowanych kulturowo. Dlatego ważnym obszarem wiedzy nabywanej przez studentów jest również prawny zakres resocjalizacji i bezpieczeństwa.

    Absolwent  ma szczegółową i pogłębioną wiedzę na temat historii i współczesnych systemów resocjalizacji w środowiskach edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych i pozainstytucjonalnych. Student ma także rozszerzoną wiedzę o procesie socjalizacji i wychowania w  przestrzeni wielokulturowej; zna dogłębnie problematykę socjalizacji, opieki i wychowania w kontekście współczesnych przemian edukacyjnych i cywilizacyjnych, a więc jest przygotowany do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań rozwoju człowieka z rozwojem zrównoważonym, podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie ekonomicznej i socjalnej równowagi w dynamicznie zmieniającym się świecie. Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat metodologicznych problemów pedagogiki resocjalizacyjnej i edukacji międzykulturowej.

    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Pedagogy - resocialization with intercultural education jest konkurs ocen na dyplomie.

     

     

    Dowiedz się więcej

  • PROJEKTOWANIE GIER I PRZESTRZENI WIRTUALNEJ Stopień: I II REKRUTACJA

    Uczelnie Cieszyn - kierunek Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
    Ogólnym celem kształcenia na kierunku „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej” jest wykształcenie absolwenta z tytułem licencjata oraz przygotowanie go do prowadzenia samodzielnej działalności w dziedzinie projektowania gier i przestrzeni wirtualnej. Uzyskane wykształceniu pozwoli mu na otwarcie drogi do dalszego kształcenia na studiach drugiego stopnia oraz rozwijania własnej indywidualności. Dzięki uzyskaniu wiedzy i umiejętności bardzo poszukiwanych na rynku pracy zdobędzie możliwość zatrudnienia w szybko rozwijającym się rynku gier i rozrywki interaktywnej, a także w agencjach reklamowych czy instytucjach kultury. Szeroki zakres uzyskanych przez absolwenta kompetencji pozwoli na obszerne spektrum przyszłej działalności zawodowej. Kierunek ten został opracowany ściśle przy ścisłej współpracy z branżą gier wideo. Współpraca ta też przybrała formę prowadzenia zajęć o charakterze praktycznym przez specjalistów z różnych obszarów produkcji gier (producentów, programistów, grafików itp.). Wydział artystyczny stale poszerza grupę firm wspierających kierunek, co przejawia się współpracą przy organizacji wielu imprez towarzyszących tj. Letnia Akademia Gier. organizowanych cyklicznie w czerwcu.
    Wymagania rekrutacyjne

     


    Studia I stopnia

     

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej brane są pod uwagę następujące kryteria przyjęcia:

    • przegląd i ocena teczek z pracami
    • egzamin praktyczny 

    Dowiedz się więcej

     


     


    Studia II stopnia

     

    Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej jest wynik rozmowy kwalifikacyjnej, konkurs dyplomów oraz przegląd i ocena teczek z pracami.

     

     

    Dowiedz się więcej

Opinie (9)

Bartek Ocena

Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej to kierunek, który prowadzi do rozpoczęcia kariery w najciekawszej branży na świecie.

Milena Ocena

Studia na Uniwersytecie Śląskim, na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, wyczulają nie tylko na dźwięk, ale także na drugiego człowieka. Studia te uwrażliwiają, rozwijają wyobraźnię, a także pchają w kierunku otwartości do ludzi, do kontaktu z nimi. To coś więcej niż nauka o muzyce

Weronika Ocena

Rozwijanie zainteresowań powinno być najważniejszym czynnikiem studiowania. Właśnie tak jest na Uniwersytecie Śląskim. Studia rozwijają umiejętności, przekazują wiedzę, przygotowują do życia zawodowego

Joachim Ocena

Grafika super.

Gabrysia Ocena

Tez polecam. Fajna kadra i ludzie. Jestem dopiero na pierwszym roku ale nie moge narzekac.

Marek95 Ocena

Negatywne komentarze nniżej są napisane w tym samym stylu. Może napiszcie konkretnie co jest nie tak? Ja studiuje edukację w zakresie sztuk plastycznych i jestem zadowolony.

Ann Ocena

A ja polecam.

Xxx Ocena

Ucieklam stąd, tragedia jakaś. Lepiej zrobić sobie przerwę roczną (wakacyjną) na przygotowanie się do egzaminów na podobny kierunek, ale zdecydowanie gdzie indziej.

Kordzian Ocena

Instytut Sztuki? Jasne. Przyszli Artyści - omijajcie tę szkołę szerokim łukiem! Lubicie tworzyć? Cieszyński IS skutecznie Was do tego zniechęci!