Dla kogo ten kierunek
Obecnie rynek gier komputerowych jedna z najbardziej prężnych branży w Polsce, ale także za granicą. Jest to innowacyjny kierunek wychodzący naprzeciw zapotrzebowaniom współczesnego rynku oraz konsumentów. Jest to na pewno kierunek, po którym nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem pracy. Jeżeli zatem Twoją pasją są gry komputerowe i chciałbyś mieć wpływ na ich wygląd czy dźwięk to projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Program studiów i przedmioty
Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej? Studia kształcą zakresie grafiki artystycznej w ujęciu komputerowym z wykorzystaniem nowoczesnym technologii. Będziesz uczęszczać na przedmioty z zakresu: animacji komputerowej 2D, a także 3D, projektowania silników gier, poziomów gier, efektów specjalnych, oświetlenia, tekstur, operowania kadrem, modelowania obiektów 3D czy mechanik postaci i obiektów. Program studiów odpowiada na zapotrzebowania rynku gier komputerowych, który w Polsce rozwija się niezwykle prężnie, jednak nie ma odpowiedniej kadry wykształconej w tym zakresie. Studia na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej są zatem jedną z ciekawszych ofert, która pojawiła się na polskich uczelniach.
Praca po studiach
Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej? Po ukończeniu studiów otrzymasz tytuł magistra sztuki, a także grafika gier komputerowych. Takie wykształcenie pozwoli Ci na podjęcie pracy w agencjach reklamowych czy instytucjach kultury. Co więcej, będziesz mógł pracować w szeroko pojętej branży gier komputerowych, w studiach graficznych i fotograficznych, a także przy produkcji filmów i animacji. Jeżeli zatem masz zdolności plastyczne, a Twoją pasją są gry oraz świat komputerów to projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Żeby dostać się na studia na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: historia sztuki, język polski, język obcy.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Jednostka prowadząca
Specjalności na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
I stopnia i jednolite | II stopnia | Dodatkowa rekrutacja | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Śląski w Katowicach | stac.STUDIA STACJONARNE |
Termin rekrutacji I stopnia: od 15.07.2020 do 06.09.2020 |
Termin rekrutacji II stopnia: od 15.07.2020 do 29.09.2020 |
Termin dodatkowej rekrutacji: od 01.09.2020 do 05.10.2020 |
Dowiedz się więcej |
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE |
Termin rekrutacji I stopnia: od 15.07.2020 do 25.09.2020 |
Termin rekrutacji II stopnia: od 15.07.2020 do 30.09.2020 |
Termin dodatkowej rekrutacji: |
Dowiedz się więcej |
Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".
Kierunek projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej jest obecnie dostępny tylko w trybie stacjonarnym, co w praktyce oznacza, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych przez władze konkretnych uczelni. Taka forma kształcenia jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które mogą w pełni poświęcić się zdobywaniu wykształcenia i nauce.
Program nauczania na powyższych studiach będzie oscylował wokół nauk informatycznych.
Jako student kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej będziesz miał dostęp do bogatej oferty zajęć i wykładów akademickich tematycznie związanych z naukami matematycznymi, technicznymi, informatycznymi oraz artystycznymi. Aktualnie obowiązujący program nauczania znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych, wybranych uczelni wyższych. W toku kształcenia, studenci będą także zobowiązani do wyboru specjalizacji, która będzie dopasowana do ich zainteresowań naukowych. W ofercie znajdą się między innymi następujące moduły specjalizacyjne:
W ramach studiów na powyższym kierunku, oprócz wiedzy teoretycznej, rozwiniesz także cenne umiejętności praktyczne. Przede wszystkim nauczysz się podstaw grafiki komputerowej, animacji oraz projektowania gier komputerowych. Studenci poznają także wybrane języki programowania, co z powodzeniem wykorzystają w swojej przyszłej pracy zawodowej. Ponadto, dowiesz się więcej na temat technik tworzenia nowoczesnych technologii AR i VR. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zyskasz niezwykle istotne doświadczenie zawodowe.
Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
PROJEKTOWANIE GIER I PRZESTRZENI WIRTUALNEJ STUDIA STACJONARNE
Studia pierwszego stopnia na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata. Jeżeli zdecydujesz się na studia drugiego stopnia, na naukę poświęcisz dwa lata, czyli cztery semestry. Po upływie tego czasu i obronie pracy dyplomowej zdobędziesz tytuł magistra.
Czas trwania studiów na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Śląski w Katowicach | stac. |
I stopnia: 3 lata (licencjat) |
II stopnia: 2 lata (magister) |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
PROJEKTOWANIE GIER I PRZESTRZENI WIRTUALNEJ STUDIA I STOPNIA
PROJEKTOWANIE GIER I PRZESTRZENI WIRTUALNEJ STUDIA II STOPNIA
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie rekrutacji na kierunek projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej na poszczególnych uczelniach
Uniwersytet Śląski w Katowicach |
Przedmioty: Etap I – przegląd i ocena teczek z pracami — on-line Etap II – egzamin praktyczny |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat wymagań rekrutacyjnych należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Orientacyjne limity miejsc na kierunku projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Śląski w Katowicach | stac. |
I stopnia: 24 |
II stopnia: 16 |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
niestac. |
I stopnia: - |
II stopnia: - |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Progi punktowe na kierunek projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Śląski w Katowicach | stac. |
I stopnia: zapytaj uczelnię |
II stopnia: zapytaj uczelnię |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
niestac. |
I stopnia: - |
II stopnia: - |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU PROJEKTOWANIE GIER I PRZESTRZENI WIRTUALNEJ