Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Dziś doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dobrze zaprojektowana reklama, może nas skłonić do zakupów. Czy zastanawiamy się jednak nad tym, jakie mechanizmy psychologiczne kryją się za tym? Codziennie nad reklamami pracuje bowiem sztab psychologów, który dba o to, by klienci skłonni byli wydać pieniądze na produkty danej marki. Jeśli i ciebie interesuje ten obszar nauk psychologicznych, wybierz propozycję kształcenia, która znalazła się w ofercie warszawskich ośrodków akademickich.
Jest nią oczywiście psychologia reklamy i mediów. Studenci odnajdą w siatce kształcenia między innymi przedmioty takie jak: psychologia wpływu, perswazji i propagandy, public relations, psychologia reklamy czy media w kulturze i edukacji. Łatwo się można domyślić, że przedmioty te mają w dużej mierze wymiar praktyczny. Największe znaczenie będą mieć bowiem umiejętności, jakimi dysponować będą przyszli psychologowie.
Można zaliczyć do nich przykładowo tworzenie kampanii marketingowych, prowadzenie badań, pozycjonowanie marki i tworzenie przekazów reklamowych w oparciu o szerokie kompetencje psychologiczne. Przyszli absolwenci mogą z powodzeniem ubiegać się o zatrudnienie w szeroko rozumianej branży korporacyjnej. Czekają na nich działy HR, PR, agencje marketingowe oraz reklamowe.
Studenci psychologii reklamy i mediów poznają m.in.: zasady komunikacji interpersonalnej; rolę masowych mediów i social mediów; zasady krytyki literackiej; zastosowanie mediów w kulturze i edukacji; ukształtowanie współczesnego rynku medialnego; podstawy pPublic Relations; metody komunikacji internetowej; znaczenie opinii społecznej; przepisy prawa prasowego czy społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów na społeczeństwo. Studia na tej ścieżce kształcenia poświęcone są zagadnieniom z zakresu np. psychologii Internetu, reklamy, wpływu, perswazji, propagandy, polityki czy sprzedaży.
Absolwenci psychologii reklamy i mediów wiedzą m.in.: w jaki sposób działają współczesne media i czego wystrzegać się w mediach; jak prowadzić działania doradcze w zakresie psychologii mediów; jakie wyróżniamy rodzaje zachowań człowieka w mediach; jak wygląda produkcja programów medialnych; jakie zasady obowiązują we współczesnym dziennikarstwie. W programie tej ścieżki kształcenia znaleźć można przedmioty poświęcone np.: szeroko pojętemu marketingowi; psychologii i komunikacji społecznej; reklamie i kreowaniu wizerunku; sposobom wywierania wpływu w mediach.
W programie studiów na psychologii reklamy i mediów znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: roli mediów, reklamy i komunikacji społecznej w kształtowaniu się opinii publicznej oraz zachowań społecznych; zasad tworzenia skutecznej kampanii marketingowej; zastosowania przekazów reklamowych wykorzystujących pogłębioną wiedzę psychologiczną; przepisów prawa medialnego.
Osoby, które ukończyły psychologię reklamy i mediów mogą liczyć na zatrudnienie np. w: mediach, placówkach edukacyjnych, fundacjach i stowarzyszeniach, służbach specjalnych, działach relacji medialnych, działach HR przedsiębiorstw czy w instytucjach państwowych. Kompetencje absolwentów tej ścieżki kształcenia, są również cenione m.in. w dziennikarstwie i produkcji programów medialnych czy doradztwie psychologicznym w mediach.
Absolwent psychologii reklamy i mediów może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Psychologia reklamy i mediów to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku psychologia.
Studenci psychologii poznają mechanizmy, które rządzą psychiką ludzi i oraz ich zachowaniem. Specjaliści tej dziedziny rozumieją m.in. motywy działań człowieka w różnych sytuacjach życiowych, a także rozumieją zasady budowania prawidłowych relacji czy postrzegania rzeczywistości. Studenci przygotowują się do świadczenia profesjonalnej pomocy psychologicznej oraz prowadzenia działań doradczych, motywacyjnych lub badawczych czy koordynowania pracą zespołu.
Absolwenci psychologii mogą znaleźć zatrudnienie m.in. w: szpitalach psychiatrycznych, poradniach zdrowia psychicznego, ośrodkach leczenia uzależnień czy prywatnych gabinetach. Ponadto kompetencje psychologów cenione są także np. w środowiskach biznesowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej czy instytucjach oświaty. Absolwenci tego kierunku mogą także rozpocząć własną działalność gospodarczą. Kompetencje psychologów często wykorzystywane są również m.in. w marketingu, mediach i reklamie.
Dowiedz się więcej: psychologia studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie