Nie trzeba być ekspertem, aby zauważyć, że psychika, emocjonalność, sposób analizowania i przetwarzania rzeczywistości małego dziecka i osób dorosłych istotnie się różnią. Celem zrozumienia dzieci, diagnozy ewentualnych zaburzeń rozwojowych oraz wdrażania działań terapeutycznych powstała pedagogika małego dziecka.
Jest to interdyscyplinarna propozycja kształcenia, korzystająca z takich nauk, jak psychologia, filozofia, pedagogika oraz socjologia. Dzięki niej poznasz najważniejsze teorie rozwoju dziecka i zmian zachodzących w poszczególnych fazach, zrozumiesz zróżnicowane potrzeby edukacyjne jednostek z zaburzeniami rozwojowymi, nauczysz się projektowania zajęć wychowawczych, wspomagających rozwój, a ponadto nauczysz się diagnozowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych.
Gdzie będziesz mógł pracować jako absolwent pedagogiki małego dziecka? Między innymi w żłobkach, przedszkolach, szkołach podstawowych i świetlicach środowiskowych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, domach dziecka oraz innych placówkach oświatowych, a także prywatnych i publicznych zakładach opieki, czy własnej działalności, ukierunkowanej na realizację dowolnie określonych celów.