Akademia Sztuki w Szczecinie

Wydział Wzornictwa

pl. Orła Białego 2

70-562 Szczecin

Telefon 664 080 174, 664 080 238

marta.oblegor@akademiasztuki.eu

https://akademiasztuki.eu/ksw

Wydział Wzornictwa

Akademia Sztuki w Szczecinie

pl. Orła Białego 2

70-562 Szczecin

Telefon 664 080 174, 664 080 238

marta.oblegor@akademiasztuki.eu

https://akademiasztuki.eu/ksw

  • GRY KOMPUTEROWE I RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA

    Rekrutacja

    stopień: (I) czas trwania: 3 lata
    tryb: stacjonarne
    Pokaż więcej

    tryb studiów: stacjonarne
    typ studiów: I stopnia
    czas trwania: 3 lata
    tytuł zawodowy: licencjat
    Uczelnie Szczecin - kierunek Gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna
    Studentki i studenci na kierunku gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna mają okazję poznać zarówno dziedziny związane bezpośrednio z procesem tworzenia gier, takie jak np. modelowanie 3D, projektowanie interfejsów, concept art czy animacja,
    jak i dziedziny humanistyczne związane z procesem wydawniczym oraz metodyką pracy nad projektami, takie jak np. marketing i dystrybucja czy ochrona własności intelektualnej. Pozwala to absolwentom i absolwentkom kierunku łatwiej i szybciej odnaleźć się na rynku pracy oraz osiągać sukcesy w osobistym rozwoju naukowym.
    Kształcenie na tym kierunku umożliwia zaznajomienie się z procesem projektowania gier i przestrzeni wirtualnych, przygotowanie do pracy w zespołach, również interdyscyplinarnych oraz specjalistyczne pogłębienie wiedzy w wybranych aspektach, poprzez indywidualny dobór pracowni kierunkowych. Absolwentki i absolwenci kierunku mają możliwość obrania komercyjnej ścieżki zawodowej w branży projektowania gier i VR, jak również prowadzenia samodzielnej działalności artystycznej i projektowej. Dzięki nabyciu szerokich umiejętności dysponują kwalifikacjami cenionymi w branżach kreatywnych.
    Studenci i studentki realizują program studiów przy wykorzystaniu specjalistycznego zaplecza sprzętowego w postaci komputerów, interfejsów VR, motion capture i specjalistycznego oprogramowania, jak np. Unreal Engine i Unity, mając dostęp do laboratoriów i warsztatów, jak np. druku 3d, fotografii, studia nagrań, itp. Uczelnia przy organizacji praktyk zawodowych współpracuje z firmami działającymi w branży np.: Fabryka Gier, Panopticum (VRR), The Moonwalls w Szczecinie, Playway S.A., Forestlight Games S.A., Concept Lab Sp. z o.o. w Warszawie. W ramach studiów realizowane są również plenery w formie udziału w game jam’ach.

    WYŚWIETL WIĘCEJZWIŃ

    Wymagania rekrutacyjne

    STUDIA I STOPNIA

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • WZORNICTWO

    Rekrutacja

    stopień: (I) (II) czas trwania: 3,5 roku • 2 lata
    tryb: stacjonarne
    Pokaż więcej

    tryb studiów: stacjonarne
    typ studiów: I stopnia II stopnia
    czas trwania: 3,5 roku 2 lata
    tytuł zawodowy: licencjat magister

    KIERUNEK: Wzornictwo

    Specjalności:

    - Projektowanie mody

    Umożliwiamy zdobycie, cenionych na rynku pracy, praktycznych umiejętności projektowania przedmiotów, mody i graficznych elementów komunikacji wizualnej. Kształcimy umiejętności tworzenia zarówno estetycznej strony projektu, jak i rozwiązywania problemów funkcjonalnych czy konstrukcyjnych. Na specjalności projektowanie mody Studentki i Studenci uczą się projektowania ubioru, projektowania obuwia i akcesoriów, projektowania tkaniny, projektowania biżuterii oraz technik krawieckich, obuwniczych , złotniczych, technik druku na tkaninie a także fotografii mody, postprodukcji i rysunku żurnalowego.

    Od pierwszego semestru aż do dyplomu studentki i studenci poznają najnowsze programy w trakcie zajęć z komputerowego wspomagania projektowania. Poznają także technologie produkcji projektowanych przez siebie produktów, ubiorów czy publikacji, wykonując je samodzielnie w specjalistycznych laboratoriach.Programy studiów uzupełniają zajęcia z metodologii projektowania, design managementu, kompozycji, psychofizjologii widzenia, antroposfery oraz historii sztuki i designu.

    - Projektowanie produktu

    Projektowanie produktu to systemowe projektowanie produktu, projektowanie konceptualne, projektowanie multisensoryczne, projektowanie multidyscyplinarne, modelowanie i prototypowanie, ergonomia, rysunek koncepcyjny i techniczny oraz fotografia produktu.

    Od pierwszego semestru aż do dyplomu osoby studiujące tę specjalność poznają najnowsze programy w trakcie zajęć z komputerowego wspomagania projektowania i poznają technologie produkcji przygotowanych przez siebie projektów, wykonując je samemu w specjalistycznych laboratoriach obróbki drewna, metalu, tworzyw sztucznych i ceramiki.

    - Komunikacja wizualna

    Umożliwiamy zdobycie, cenionych na rynku pracy, praktycznych umiejętności projektowania przedmiotów, mody i graficznych elementów komunikacji wizualnej. Kształcimy umiejętności tworzenia zarówno estetycznej strony projektu, jak i rozwiązywania problemów funkcjonalnych czy konstrukcyjnych.

    Na specjalności Komunikacja Wizualna studentki i studenci uczą się projektowania wydawnictw, publikacji multimedialnych, brandingu (tworzenia marek) i identyfikacji wizualnej, projektowania opakowań, liternictwa i typografii, fotografii reklamowej i wydawniczej, projektowanie stron WWW, interfejsów i aplikacji mobilnych oraz animacji komputerowej i modelowania 3D. Od pierwszego semestru aż do dyplomu studentki i studenci poznają najnowsze programy w trakcie zajęć z komputerowego wspomagania projektowania. Poznają także technologie produkcji projektowanych przez siebie produktów, ubiorów czy publikacji, wykonując je samodzielnie w specjalistycznych laboratoriach.

    Gry komputerowe i rzeczywistość wirtualna

    Umożliwiamy zdobycie, cenionych na rynku pracy, praktycznych umiejętności projektowania przedmiotów, mody i graficznych elementów komunikacji wizualnej. Kształcimy umiejętności tworzenia zarówno estetycznej strony projektu, jak i rozwiązywania problemów funkcjonalnych czy konstrukcyjnych. 

    Uczelnia umożliwia zdobywanie praktycznej oraz teoretycznej wiedzy z zakresu projektowania gier komputerowych, rzeczywistości wirtualnej, a także aplikacji mobilnych i webowych. Wyspecjalizowana kadra złożona z praktyków oraz szeroki wachlarz oferowanych pracowni, pozwoli studentom na obranie dowolnej ścieżki kariery w branży gier komputerowych – zarówno w charakterze projektantów, grafików i animatorów gotowych do podjęcia pracy w największych studiach, jak i niezależnych twórców gier, którzy samodzielnie pracują nad własnymi tytułami.

    Zajęcia są uzupełniane tzw. Game Jamami, organizowanymi w ramach plenerów oraz praktykami u lokalnych przedstawicieli branżowych. Poszerzanie wiedzy zdobywanej w ramach studiów, umożliwia również Pryzmat – koło naukowe poświęcone grom komputerowym, odnoszące sukcesy na arenie międzynarodowej i biorące udział w wystawach na całym świecie.

    UWAGA! Na II stopniu można wybierać spośród pracowni wszystkich specjalności!

    WYŚWIETL WIĘCEJZWIŃ

    Wymagania rekrutacyjneSpecjalności

    Studia I stopnia stacjonarne

    • Projektowanie mody
    • Komunikacja wizualna
    • Projektowanie produktu

    STUDIA I STOPNIA

    W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Wzornictwo brane są pod uwagę wyniki egzaminów wstępnych.

    Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

    STUDIA II STOPNIA

    I etap: przesłanie portfolio i listu motywacyjnegoII etap: rozmowa kwalifikacyjna oraz autoprezentacja

    Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Informacje mogą ulec zmianie. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Akademia Sztuki w Szczecinie

Opinie (0)