Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Procedury sądowo- administracyjne to propozycja kształcenia, która adresowana jest do osób zainteresowanych zdobyciem gruntowanej wiedzy na temat prawa procesowego, czyli prawa regulującego zasady postępowań przed organami administracji publicznej i wymiaru sprawiedliwości. Najistotniejsze jest poznanie i zrozumienie zasad ogólnych, funkcji procedur sądowych oraz trybu prowadzenia i rozstrzygania spraw w postępowaniu karnym i cywilnym.
W toku kształcenia studenci Procedur sądowo- administracyjnych poznają procedury rejestracji przedsiębiorców, zasady postępowania upadłościowego i naprawczego oraz postępowanie sądowe w sprawach gospodarczych. Ponadto, zaznajamiają się z sądową kontrolą administracji, jak również zasadami sporządzania pism procesowych.
Absolwenci omawianej ścieżki kształcenia wyróżniają się obszerną wiedzą, ponieważ oprócz tej określonej w samej nazwie, posiadają zestaw wiadomości między innymi na temat: zarządzania w jednostkach terytorialnych, prowadzenia ksiąg podatkowych, obsługi podmiotów gospodarczych czy zarządzania systemami informacyjnymi w administracji. Z pozyskanym wykształceniem mogą znaleźć zatrudnienie w: administracji rządowej i samorządowej, punktach doradztwa prawnego, sądach, kancelariach prawniczych czy urzędach skarbowych.