Administracja publiczna - studia podyplomowe w Poznaniu

Administracja publiczna - studia podyplomowe w Poznaniu

Administracja publiczna - studia podyplomowe w Poznaniu
Dodaj do ulubionych

Administracja publiczna - studia podyplomowe w Poznaniu

Studia na kierunku administracja publiczna studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.

Te studia w Poznaniu  są skierowane do wszystkich, którzy pracują w jednostkach administracji rządowej i samorządowej oraz chcą zwiększyć swoją wiedzę i podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Kierunek będzie także odpowiedni dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z administracją publiczną.

Zobacz, na jakich uczelniach w Poznaniu jest kierunek administracja publiczna - studia podyplomowe

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska (filia w Poznaniu)

Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska (filia w Poznaniu)

JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?

Rekrutacja na kierunek administracja publiczna przeważnie jest otwarta dla wszystkich, którzy ukończyli studia I lub II stopnia. Zwykle nie jest wymagana konkretna wiedza ani wykształcenie kierunkowe. Wystarczy wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. Studia podyplomowe w Poznaniu mogą się wiązać z dodatkowymi opłatami np. czesnym czy wpisowym. Liczba miejsc może być ograniczona, dlatego warto jak najwcześniej zapoznać się z harmonogramem rekrutacji.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

 

szczegółowe wymagania na uczelniach

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ADMINISTRACJA PUBLICZNA?

Kierunek administracja publiczna realizowany jest w trybie niestacjonarnym. Część zajęć może być prowadzona online za pomocą narzędzi do nauki na odległość. Czasem dostępna jest także forma indywidualnej organizacji studiów, dzięki które słuchacze mogą dopasować naukę do swojego harmonogramu. Studenci mogą uczestniczyć w wykładach, podczas których zdobywają niezbędną wiedzą teoretyczną oraz ćwiczeniach, dzięki którym mają możliwość treningu umiejętności praktycznych. Zajęcia prowadzone są zwykle przez wykwalifikowanych pracowników dydaktycznych uczelni. Słuchacze mają również często dostęp do dodatkowych materiałów przygotowanych przez wykładowców. Do ukończenia studiów może być konieczne przygotowanie projektu zaliczeniowego. Czasem studenci mają również możliwość odbycia stażu, podczas którego mogą sprawdzić swoje umiejętności.

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku administracja publiczna możemy podzielić na:

1. Typ                                                                   

 

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Studenci kierunku administracja publiczna zyskują szeroką wiedzę m.in. z zakresu prawa cywilnego, podatkowego czy administracyjnego. Mogą również nauczyć się konstruować umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W trakcie studiów mogą uczestniczyć w zajęcia omawiających elementy mikro i makroekonomii. Słuchacze mają również możliwość zapoznania z polityką regionalną w kraju i Europie. Dzięki temu mają zyskują lepsze rozeznanie w przepisach międzynarodowych. Studenci mogą się także dowiedzieć, czym jest partnerstwo publiczno-społeczne oraz jak współpracować z sektorem prywatnym.

Zagadnienia, które mogą się pojawić w programie kierunku administracja publiczna to m.in.:

  • podstawy prawoznawstwa
  • prawo ustrojowe administracji publicznej, organizacja i zadania
  • prawo zamówień publicznych
  • pomoc publiczna

Słuchacze mają również możliwość dowiedzieć się, jak zarządzać jednostkami administracji publicznej. Dzięki temu są przygotowani do pracy nawet na wyższych stanowiskach.

 

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU ADMINISTRACJA PUBLICZNA?

Studia na kierunku administracja publiczna trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).

                                                                                                   

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU ADMINISTRACJA PUBLICZNA?

Absolwenci kierunku administracja publiczna mają wiele możliwości wyboru miejsca pracy. Dzięki studiom absolwenci mają merytoryczne i praktyczne przygotowanie z zakresu prawa i administracji, które mogą wykorzystać w pracy urzędniczej. Mogą szukać pracy w jednostkach administracyjnych np. urzędach wojewódzkich, gmin czy starostwach powiatowych. Mają również często możliwość współpracy z sektorem prywatnym. Znają także podstawy prawa europejskiego i międzynarodowego. Wiedza ta może się przyczynić do umocnienia pozycji kandydata na rynku pracy.

Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku administracja publiczna to m.in.:

  • urzędnik publiczny

 

Komentarze (0)