Kierunki studiów we Wrocławiu związane ze sprzedażą i marketingiem skupiają się na przekazaniu uczestnikom podstawowych teorii i koncepcji marketingowych, takich jak badania rynku, segmentacja rynku, pozycjonowanie produktu. Zajęcia z komunikacji marketingowej koncentrują się z kolei na skutecznej komunikacji zarówno w wymiarze tradycyjnym, jak i nowoczesnym, cyfrowym.
Studenci uczą się technik zarządzania sprzedażą, planowania i realizacji strategii sprzedażowych, technik negocjacyjnych oraz budowania trwałych relacji z klientami. Rozwijają umiejętności związane z e-commerce, czyli sprzedażą online.
Uczelnie we Wrocławiu w ramach tego kierunku przygotowały dwie specjalności – digital marketing oraz AI w marketingu. Studenci biorą też udział w projektach badawczych w firmach oraz stażach zawodowych, które umożliwiają zdobycie doświadczenia.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku sprzedaż i marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią dokonywać analizy rynku, identyfikacji grup docelowych, ustalać cele marketingowe oraz opracowywać strategie, które wspierają osiągnięcie biznesowych celów firmy. Mają zdolność do tworzenia skutecznych komunikatów marketingowych, zarówno pisemnych, wizualnych, jak i mówionych, które angażują odbiorców.
Zbierają, analizują i interpretują dane rynkowe oraz konsumenckie, które wspierają podejmowanie decyzji marketingowych opartych na faktach i trendach. Skutecznie negocjują warunki handlowe, budują relacje partnerskie z klientami i osiągają korzystne dla firmy porozumienia.