Kształcenie to łączy teorię z praktyką, oferując studentom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do efektywnego komunikowania się w biznesie i zarządzania komunikacją. Studenci uczą się podstaw komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i medialnej.
Poznają techniki i narzędzia stosowane w marketingu, takie jak kampanie reklamowe, promocje i budowanie marki. Omawiane są także strategie i techniki zarządzania relacjami z mediami, budowania i utrzymywania pozytywnego wizerunku firmy.
Kierunki studiów w Opolu związane z tą dziedziną nauki, oferują uczestnikom możliwość wyboru jednej z dostępnych specjalności kształcenia, m.in. komunikacja wizerunkowa, social media i technologie cyfrowe, trendwatching i analiza danych, e-public relations i creative writing.
Uczelnie w Opolu w programie tych studiów uwzględniły także praktyki zawodowe, dzięki którym studenci zdobywają doświadczenie w realnych warunkach pracy, w agencjach PR, działach marketingu firm czy mediach.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią tworzyć jasne, atrakcyjne i przekonujące treści do różnych mediów, w tym artykuły, posty w mediach społecznościowych, komunikaty prasowe i materiały marketingowe. Efektywnie komunikują się z różnymi grupami odbiorców, zarówno w mowie, jak i w piśmie.
Tworzą oraz wdrażają strategie budowania wizerunku firmy, zarządzając reputacją i utrzymując pozytywny obraz organizacji w oczach publiczności. Współpracują też z mediami, organizują konferencje prasowe, tworząc komunikaty prasowe i zarządzając relacjami z dziennikarzami.
Opracowują także strategie i plany zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, przygotowują odpowiedzi na negatywne sytuacje i zarządzają komunikacją podczas kryzysów.