Kierunki studiów w Opolu związane z tą dziedziną łączą teorię z praktyką, umożliwiając studentom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania wizerunkiem organizacji, produktów oraz osób publicznych. Studenci zapoznają się z zasadami i modelami komunikacji. Poznają strategie marketingowe i narzędzia z tym związane.
Uczą się też na temat zastosowania teorii PR w praktycznych scenariuszach. Poznają strategie marketingowe w przestrzeni cyfrowej oraz techniki budowania i zarządzania wizerunkiem. Poza tym zapoznają się z zasadami tworzenia i wdrażania strategii komunikacyjnych.
Uczelnie w Opolu na tym kierunku uwzględniły w programie także praktyki zawodowe, dzięki którym uczestnicy mogą zdobyć cenne doświadczenie. Kształcenie realizowane jest w kilku specjalnościach, m.in. zarządzania wizerunkiem i marką oraz wizualizacji informacji.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią opracowywać długoterminowe plany budowania i zarządzania wizerunkiem. Oceniają i monitorują wizerunek organizacji lub osoby w mediach i w opinii publicznej. Projektują też i wdrażają kampanie mające na celu poprawę lub utrzymanie pozytywnego wizerunku.
Budują i utrzymują relacje z dziennikarzami oraz mediami. Piszą komunikaty prasowe, artykuły, newslettery i inne materiały promocyjne. Planują oraz realizują konferencje prasowe, eventy medialne i inne wydarzenia promocyjne.
Projektują i wdrażają też kampanie reklamowe w różnych mediach. Potrafią poza tym korzystać z narzędzi i strategii marketingu internetowego, w tym SEO, SEM.