Studia na tym kierunku mają na celu przekazanie uczestnikom solidnych podstaw teoretycznych w zakresie komunikacji, które pozwalają na lepsze zrozumienie procesów komunikacyjnych w różnych kontekstach. Uczestnicy poznają ewolucję mediów, od tradycyjnych po nowoczesne technologie, co pozwala im lepiej dopasować strategie komunikacyjne do aktualnych trendów.
Studenci uczą się także analizy i interpretacji danych medialnych, co umożliwia im późniejszą ocenę skuteczności kampanii i strategii komunikacyjnych. Zajęcia praktyczne, warsztaty i projekty zespołowe, które uwzględniły uczelnie w Bydgoszczy w ramach tego kierunku, rozwijają zdolności w zakresie tworzenia treści, zarządzania kampaniami oraz korzystania z narzędzi komunikacyjnych.
Kierunki studiów w Bydgoszczy związane z tą dyscypliną obejmują kształcenie w ramach kilku specjalności, np. copywritingu, komunikacji biznesowej i PR, nowych mediów. Studenci mogą więc dopasować ścieżkę dydaktyczną do swoich zainteresowań.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią tworzyć profesjonalne artykuły, raporty, komunikaty prasowe i materiały marketingowe. Efektywnie prowadzą prezentacje, spotkania i konferencje prasowe. Poza tym skutecznie porozumiewają się w zespole, negocjują i rozwiązują konflikty.
Monitorują oraz analizują media tradycyjne i cyfrowe, oceniając skuteczność kampanii medialnych. Prowadza również badania i analizy rynkowe, interpretując dane oraz wyciągając wnioski. Poza tym korzystają z narzędzi analitycznych do monitorowania aktywności w mediach społecznościowych.