Kierunki studiów w Rzeszowie związane z tą dyscypliną łączą elementy tradycyjnego marketingu z nowoczesnymi technologiami i platformami cyfrowymi. Program nauczania jest zaprojektowany tak, aby przygotować studentów do pracy w dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego.
Studenci poznają kluczowe koncepcje marketingowe, historię i ewolucję marketingu. Uczą się analizy motywacji, zachowań i preferencji konsumentów. Omawiane są także zasady optymalizacji stron internetowych, reklamy w wyszukiwarkach, strategii płatnych i kampanii reklamowych.
Uczelnie w Rzeszowie na tym kierunku uwzględniły w programie także zagadnienia związane ze strategiami tworzenia, zarządzania i analizowania kampanii na platformach, takich jak Facebook, Instagram, Twitter itd. Omawiane są również zasady tworzenia treści, które przyciągają i angażują odbiorców.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing i nowe media możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią opracowywać kompleksowe strategie marketingowe dopasowane do różnych kanałów i grup docelowych. Planują działania marketingowe w różnych mediach, ustalają cele i budżety kampanii. Tworzą wartościowe treści, które przyciągają i angażują odbiorców, np. artykuły, blogi i posty w mediach społecznościowych.
Zbierają, analizują i interpretują dane dotyczące efektywności działań marketingowych przy użyciu narzędzi, takich jak Google Analytics. Przygotowują raporty z wynikami kampanii oraz rekomendują działania oparte na analizie danych.
Opracowują także plany kampanii marketingowych, wybierając odpowiednie kanały komunikacji, ustalając harmonogram i budżet. Zarządzają również i koordynują kampanie, monitorując postępy i dopasowują działania w zależności od wyników.