Dyplomacja publiczna i media to studia bardzo aktualne, które odpowiadają na oczekiwania współczesnego rynku pracy. Studenci mają okazję obserwować zmiany funkcjonowania w środowisku międzynarodowym, gdzie komunikacja odgrywa kluczową rolę. Zapoznają się z rolą państwa i elementami niepaństwowymi, to znaczy firmami i koncernami medialnymi, w komunikowaniu globalnym.
W trakcie nabywanego kształcenia studenci zgłębiają między innymi podstawy teorii i praktyki public relations, dyplomacji publicznej, brandingu miast, regionów i państw. Nabywają umiejętności analityczne w kontekście analizy stosunków międzynarodowych i polityki zagranicznej, jak również procesów komunikowania globalnego, mechanizmów funkcjonowania opinii publicznej, rozpoznawania obszarów wykluczenia z komunikowania globalnego.
Absolwenci zatrudniani są na przykład w jednostkach krajowych, które współpracują z zagranicą oraz w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych, w szeroko pojmowanych mediach, w placówkach dyplomatycznych, w stowarzyszeniach oraz fundacjach.