Studia na kierunku grafika reklamowa i multimedia obejmują kilka ścieżek kształcenia, jakie dotyczą najważniejszych dziedzin obecnego projektowania. Studenci mają do wyboru takie specjalności, jak m.in.:
-
projektowanie doświadczeń użytkownika;
-
projektowanie graficzne;
-
multimedia.
Wszystkie zajęcia prowadzone są przez doświadczoną kadrę praktyków zawodowych z branży projektowej, wydawniczej i drukarskiej. W ramach toku kształcenia studenci uczestniczą w przedmiotach z zakresu badań w projektowaniu UX, modelowaniu i architektury produktu, animacji czy obróbki dźwięku.
Poza tym studia mają autorski program nauczania, który pozwala uzupełnić kompetencje grafików o niezbędne umiejętności w zakresie promocji czy marketingu. Kształcenie uzupełniają praktyki zawodowe w agencjach, działach marketingu czy innych firmach z branży reklamowej. W efekcie słuchacze już na etapie studiów mogą poznać przyszłych, potencjalnych pracodawców i rozwiać swoje kompetencje zawodowe.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku grafika reklamowa i multimedia możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia I stopnia (licencjackie);
2. Tryb:
-
studia stacjonarne;
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Krakowie na kierunku grafika reklamowa i multimedia dzięki rozbudowanemu programowi nauczania, pozwalają studentom uzyskać różnorodne kompetencje zawodowe. Podstawę zajęć stanowią przedmioty, jakie są odpowiedzią na współczesne nurty projektowania graficznego.
W ramach licznych ćwiczeń słuchacze rozwijają kompetencje z zakresu projektowania stron www, przygotowywania plików do druku czy tworzenia filmów i animacji. Uczą się też języka angielskiego oraz specjalistycznego słownictwa.
Efektem kształcenia jest umożliwienie studentom nauki projektowania opakowań i materiałów reklamowych, operowania kolorem, tekstem czy ilustracją. Absolwent potrafi też obsługiwać Adobe InDesign, Blender czy Adobe Illustrator.