Studia realizowane w ramach kierunku psychologia w biznesie, realizowane są przez praktyków z różnych dziedzin – psychologów, ekonomistów. Dzięki temu uczestnicy mogą zdobyć kompetencje, które wyróżnią ich na rynku pracy.
Uczelnie w Gdańsku w ramach kierunku psychologia w biznesie przygotowały innowacyjny program zajęć w porozumieniu z przedsiębiorcami mającymi długoletnie, międzynarodowe doświadczenie. W efekcie treści dydaktyczne zostały dopasowane do potrzeb potencjalnych pracodawców.
Uczestnicy mogą wybrać ścieżkę kształcenia, dopasowując treści programowe do swoich zainteresowań. Do wyboru są przedmioty obejmujące tematyką coaching i mentoring, negocjacje i mediacje w biznesie, psychologię w zarządzaniu zasobami ludzkimi czy psychologię zachowań konsumenckich.
Poza tym studiując na tym kierunku, słuchacze mają możliwość uczestnictwa w wielu warsztatach rozwijających kompetencje miękkie czy kształtujących kwalifikacje związane z podejmowaniem trafnych decyzji zawodowych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku psychologia w biznesie możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia na kierunku psychologia w biznesie, kształcą specjalistów, którzy potrafią efektywnie i w ciekawy sposób prowadzić szkolenia oraz prezentacje biznesowe. Dokonują również skutecznej analizy psychologicznej w biznesie.
Prowadzą negocjacje i mediacje bzinesowe, potrafiąc jednocześnie wywierać wpływ na swoich odbiorców. Wykazują się znajomością teoretycznych podstaw coachingu i mentoringu, potrafiąc korzystać z narzędzi w tej dziedzinie.
Opracowują programy mentoringu dla organizacji, wiedzą, na czym polega proces budowania kultury coachingowej w firmie, a także poprowadzą sesje diagnostyczne. Znają zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej i sposoby rozwiązywania konfliktów.
Przekształcają sytuacje konfliktowe w konstruktywne poszukiwanie rozwiązań. Potrafią przeprowadzać rozmowy rekrutacyjne, kierują zespołem, zarządzają rozwojem pracowników. Wykazują się jednocześnie znajomością stosowania płacowych i pozapłacowych systemów motywowania.
Absolwent zna również psychologiczne aspekty decyzji konsumenckich i wie, na czym opiera się konstruowanie narzędzi wpływających na nich – kampanii reklamowej, technik public relations. Potrafi opracować plan marketingowy czy strategię marketingową.
Po ukończeniu studiów absolwenci znają więc i potrafią zastosować w praktyce kognitywne mechanizmy podejmowania decyzji biznesowych i techniki wpływu na decyzje zakupowe klientów. Dzięki zdobytym kwalifikacjom będą potrafili optymalizować procesy biznesowe i komunikacyjne, uwzględniając społeczne i psychologiczne potrzeby grup docelowych.