Kierunki studiów w Kielcach związane z marketingiem i biznesem elektronicznym skupiają się na tradycyjnym marketingu oraz nowoczesnych narzędziach i strategiach stosowanych w biznesie elektronicznym.
Studenci uczą się podstawowych pojęć i teorii marketingowych, analizy rynku oraz konkurencji. Poznają techniki SEO, SEM i social marketingu. Zapoznają się też z procesami sprzedażowymi online, zarządzaniem sklepami internetowymi, logistyką e-commerce czy płatnościami online.
Uczą się również możliwości zastosowania narzędzi analitycznych do monitorowania kampanii marketingowych, analizy danych czy raportowania. Poza tym kształcenie realizowane jest w dwóch specjalnościach do wyboru – marketing internetowy oraz handel elektroniczny i budowanie relacji w sieci.
Uczelnie w Kielcach uwzględniły także w programie możliwość odbycia praktyk w firmach działających w obszarze marketingu i e-commerce, co umożliwia zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing i biznes elektroniczny możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią analizować dane marketingowe i e-commerce, korzystając z narzędzi analitycznych. Interpretują dane oraz podejmują decyzje na ich podstawie. Planują także i wdrażają kampanie SEO, SEM czy content marketingu. Samodzielnie optymalizują kampanie reklamowe pod kątem wyników i kosztów.
Potrafią także projektować interfejsy użytkownika, zarządzać treściami na stronach internetowych i optymalizować strony pod kątem wyszukiwarek. Tworzą i zarządzają platformami e-commerce. Zarządzają także logistyką i procesami sprzedażowymi online.
Budują i utrzymują relacje z klientami, personalizując oferty oraz marketing automation. Korzystają przy tym z systemów CRM do zarządzania relacjami z klientem.