Kształcenie to łączy teorię z praktyką, oferując studentom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania działaniami marketingowymi i sprzedażowymi w różnych rodzajach organizacji. Kierunki studiów w Toruniu związane z tą dziedziną oferują kształcenie w ramach kilku specjalności, m.in. e-marketingu, innowacji w procesach sprzedaży, marketingu produktu medycznego, strategii i technik sprzedaży czy zarządzania marką.
Studenci uczą się podstawowych pojęć marketingowych, takich jak segmentacja rynku, pozycjonowanie, 4P. Poznają zasady budowania i zarządzania marką, w tym strategie brandingowe oraz analizy rynku konkurencji.
Uczelnie w Toruniu w ramach tego kierunku uwzględniły w programie także zajęcia, które skupiają się na tworzeniu długoterminowych strategii marketingowych, planowaniu kampanii reklamowych oraz promocyjnych. Ważnym elementem zajęć jest też stosowanie strategii marketingowych w Internecie, w tym SEO, SEM.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing i sprzedaż możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia licencjackie,
-
studia magisterskie.
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią przeprowadzać badania rynku, zbierać i interpretować dane dotyczące trendów, zachowań konsumentów i konkurencji. Stosują narzędzia statystyczne do analizy danych marketingowych i podejmowania decyzji na podstawie wyników analizy.
Opracowują długoterminowe strategie marketingowe, które odpowiadają na potrzeby rynku i cele biznesowe. Projektują również, realizują i oceniają kampanie reklamowe w różnych kanałach, zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych.
Znają różne techniki marketingu internetowego, potrafią budować i zarządzać wizerunkiem marki, w tym kreując spójny wizerunek i strategię biznesową. Wyróżnia ich też zdolność do efektywnego zarządzania działem sprzedaży.