Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Administracja sektora publicznego to propozycja kształcenia, która wprowadza zainteresowanych w obszar zagadnień dotyczących zasad funkcjonowania podmiotów własności państwowej, samorządowej i mieszanej, których działania mają na celu zapewnienie obywatelom bezpieczeństwa, edukacji, opieki zdrowotnej i wsparcia socjalnego. Studia posiadają wymiar interdyscyplinarny, ponieważ oprócz wiadomości z obszaru nauk prawnych, ekonomicznych i społecznych można zapoznać się z prawem podatkowym, rachunkowością czy zasadami zarządzania projektami unijnymi.
W toku kształcenia studenci zaznajamiają się między innymi z: prawem konstytucyjnym, prawem administracyjnym, finansami publicznymi i prawem finansowym, ustrojem samorządu terytorialnego czy prawem pracy. Oprócz tego poruszają się po zagadnieniach: finansów samorządowych, administracji ochrony środowiska, polityki społecznej, prawa podatkowego, gospodarowania nieruchomościami i kształtowania ładu przestrzennego czy procedur budżetowych.
Absolwenci omawianej ścieżki kształcenia wyróżniają się wiedzą, umiejętnościami oraz kompetencjami społecznymi, dzięki którym mogą wykonywać obowiązki zawodowe w organach państwa, organach samorządu terytorialnego i administracji podmiotów gospodarczych.