Kierunki studiów w Bydgoszczy związane z tą dyscypliną łączą teorię z praktyką, przygotowując studentów do pracy w dynamicznej branży sportu. Program studiów jest interdyscyplinarny i obejmuje przedmioty z zakresu zarządzania, ekonomii, marketingu, prawa oraz specyfiki branży sportowej. Nauka odbywa się zarówno w formie zajęć teoretycznych, jak i praktycznych, z dużym naciskiem na rozwijanie umiejętności organizacyjnych i menedżerskich.
Uczelnie w Bydgoszczy uwzględniły w programie wykłady prowadzone przez specjalistów z branży oraz ćwiczenia praktyczne, które rozwijają umiejętności analityczne i organizacyjne. W trakcie warsztatów organizowane są symulowane wydarzenia sportowe oraz projekty zespołowe dotyczące marketingu sportowego lub pozyskiwania sponsorów.
Studenci analizują rzeczywiste przypadki zarządzania klubami sportowymi, organizacją dużych imprez sportowych czy negocjacji sponsoringowych. Organizowane są też obowiązkowe praktyki w klubach sportowych, agencjach marketingowych i innych miejscach związanych ze sportem, aby umożliwić uczestnikom zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku zarządzanie w sporcie możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia I stopnia (licencjackie).
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią tworzyć strategie rozwoju dla klubów sportowych, akademii sportowych i federacji. Zarządzają zasobami ludzkimi w środowisku sportowym, planują oraz koordynują wydarzenia związane ze sportem.
Tworzą i realizują strategie marketingowe dla sportowych wydarzeń, pozyskując sponsorów, partnerów biznesowych i zarządzając relacjami z mediami. Kreują też wizerunek sportowców, klubów sportowych czy wydarzeń sportowych.
Zbierają i interpretują dane dotyczące wyników sportowych, frekwencji na wydarzeniach czy efektywności kampanii marketingowych. Wykorzystują nowoczesne narzędzia analityczne do podejmowania decyzji biznesowych.