Kierunki studiów w Szczecinie związane z tą dziedziną oferują kompleksową edukację, łączącą teorię z praktyką w zakresie zarządzania, marketingu, ekonomii i technologii, ukierunkowaną na globalny rynek turystyki. Program studiów jest zaprojektowany tak, aby przygotować studentów do dynamicznej pracy w międzynarodowym środowisku turystycznym.
Pierwszy rok studiów ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu ekonomii, zarządzania i geografii turystycznej. Drugi rok studiów wprowadza studentów w bardziej zaawansowane zagadnienia związane z zarządzaniem, marketingiem i nowoczesnymi technologiami w turystyce.
Uczelnie w Szczecinie uwzględniły też w programie praktyki w biurach podróży, hotelach, liniach lotniczych lub agencjach eventowych. Studenci opracowują również projekt związany z międzynarodowym biznesem turystycznym.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku międzynarodowy biznes turystyczny możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia te przygotowują studentów do pracy w dynamicznym i międzynarodowym środowisku branży turystycznej. Absolwenci zdobywają szeroki zakres umiejętności, które obejmują zarówno kompetencje techniczne, analityczne, jak i interpersonalne.
Potrafią tworzyć strategie operacyjne i zarządzać procesami w biurach podróży, hotelach, liniach lotniczych oraz innych firmach turystycznych. Organizują pracę zespołów i zarządzają zasobami ludzkimi w branży turystycznej.
Tworzą plany biznesowe i strategie rozwoju dla przedsiębiorstw w sektorze turystyki. Realizują kompleksowe projekty, takie jak wydarzenia turystyczne, konferencje, targi czy programy lojalnościowe.