Kształcenie na kierunku geoturystyka pozwala zdobyć kompleksowe informacje w zakresie nauk społecznych, geograficznych oraz przyrodniczych. Studenci mogą poznać specyfikę związaną z branżą turystyczną, a także dowiedzieć się więcej na temat zagadnień geologicznych czy powiązanych z ochroną środowiska.
Siatka zajęć obejmuje tak ciekawe przedmioty, jak np.:
-
Podstawowe informacje z zakresu turystyki,
-
Geologia regionalna Polski i świata,
-
Turystyka kwalifikowana,
-
Zajęcia terenowe o atrakcjach geoturyrstycznych Polski.
Studia na kierunku geoturystyka są więc idealnym wyborem dla osób, które interesują się podróżowaniem i poznawaniem nowych miejsc. To też propozycja dla tych, którzy są zainteresowani ekologią, historią Ziemi, procesami pod nią zachodzącymi oraz chcą pracować w branży turystycznej.
Uczelnie w Krakowie kładą ogromny nacisk, aby studenci geoturystyki podczas toku kształcenia zdobyli nie tylko pakiet obszernej wiedzy przyrodniczej, społecznej i humanistycznej, ale też wyspecjalizowali się w zakresie ochrony czy zarządzania dziedzictwem geologicznym i górniczym.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku geoturystyka możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (inżynierskie),
-
Studia II stopnia (magisterskie),
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studenci geoturystyki mają możliwość uczestnictwa w praktycznych zajęciach, dzięki którym wykształcą wiele cennych umiejętności do wykorzystania w przyszłego pracy. Zapoznają się z systemem GIS, dowiedzą się, jak zaplanować i zorganizować od podstaw event turystyczny.
Podczas wielu warsztatów w trakcie studiów, mogą też rozwijać swoje kompetencje związane z zarządzaniem i marketingiem. Poza tym w toku kształcenia na kierunku geoturystyka studenci rozwijają znajomość dwóch języków obcych. Dzięki temu znacznie zwiększają swoja szanse na rozwój kariery w środowisku międzynarodowym.
Celem kształcenia na studiach na kierunku geoturystyka, jest także nauczenie studentów, w jaki sposób zastosować wiedzę z zakresu psychologii czy socjologii w pracy pilota. Poza tym absolwent potrafi opracować elementy kampanii promującej atrakcje turystyczne, a także wie, jak opisać czy wyjaśnić związek między budową geologiczną i morfologią a historią terenu.