Studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna prowadzi kadra specjalistów, nauczycieli, a także badaczy okresu dzieciństwa. To właśnie od nich uczestnicy mogą czerpać wiedzę i doświadczenie, poznając nowoczesne techniki organizowania pracy z grupą dzieci w różnym wieku i z odmiennych środowisk.
W ramach kształcenia uczestnicy wybierają moduły przedmiotów specjalności, które pozwolą im rozwinąć warsztat metodyczny. Nad całym procesem edukacji czuwa tutor, który pomaga studentowi odnaleźć się w rzeczywistości akademickiej i w pełni wykorzystać jej zasoby.
Realizowane są też obowiązkowe praktyki zawodowe w placówkach edukacyjnych w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Uczelnie we Wrocławiu w ramach kierunku studiów pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, organizują także liczne wydarzenia naukowe, kulturalne czy edukacyjne, dzięki którym studenci poszerzą swoją wiedzę i wymienią doświadczenia.
W programie zajęć uwzględniono m.in. tematykę modułów edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwoju, innowacji edukacyjnych, glottodydaktyki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Kierunki studiów we Wrocławiu, do których zaliczana jest pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, obejmują m.in. przedmioty w zakresie pedagogiki zabawy, współczesnych kontekstów dzieciństwa, podstaw psycholingwistyki czy wprowadzenia do językoznawstwa.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna możemy podzielić na:
1. Typ
-
jednolite studia magisterskie.
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Kształcenie realizowane w ramach kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna umożliwia uczestnikom zdobycie wiedzy w zakresie pedagogiki i psychologii do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.
Potrafią wspomagać rozwój dzieci w tym wieku, diagnozować ich potrzeby oraz możliwości. Znają również nowoczesne techniki organizacji opieki i nauki dzieci w różnym przedziale wiekowym i z różnych grup społecznych.
Samodzielnie dobierają działania edukacyjne w zależności od potrzeb i problemów, z jakimi mierzą się dzieci. Wspierają ich rozwój intelektualny oraz emocjonalny. Absolwent wie również, w jaki sposób rozwiązywać spory i jak sprawować opiekę nad dziećmi, zapobiegając problemom wychowawczym.