Logopedia z językiem polskim jako obcym to kierunek studiów oferowany przez szkoły wyższe w Opolu. Studenci tego kierunku mogą zdobyć nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i umiejętności praktyczne, np. poprzez zajęcia w formie warsztatów czy praktyki zawodowe.
Kierunki studiów w Opolu takie jak Logopedia z językiem polskim jako obcym dają studentom możliwość podjęcia studiów II stopnia na kierunkach, które pozwolą im zdobyć kompetencje nauczycieli języka polskiego we wszystkich typach szkół lub nauczycieli logopedów.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Logopedia z językiem polskim jako obcym możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Kierunki studiów takie jak Logopedia z językiem polskim jako obcym umożliwiają studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. literaturoznawstwa, językoznawstwa, glottodydaktyki polonistycznej czy logopedii. Program studiów zakłada też, że studenci zapoznają się z lingwistycznymi podstawami logopedii czy zdobędą wiedzę z zakresu psychologii, nauk medycznych oraz pedagogiki.
Studenci kierunku Logopedia z językiem polskim jako obcym mogą także zdobyć umiejętność oceny zjawisk logopedycznych, klasyfikowania różnych postaci zaburzeń mowy oraz rozpoznawania nieprawidłowości w rozwoju mowy. Mają również możliwość zapoznania się z procedurami postępowania diagnostyczno-terapeutycznego wybranych zaburzeń rozwoju języka i mowy oraz zaburzeń mowy.
Program studiów zakłada, że studenci zdobędą zapoznają się z metodyką i dydaktyką pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym, podstawami psychologii klinicznej dzieci i neuropsychologii, psycholingwistyką rozwojową czy wczesną interwencją logopedyczną. Studenci mogą też uczestniczyć w warsztatach językowo-stylistycznych, zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu surdopedagogiki i oligofrenopedagogiki czy diagnozowania kompetencji językowych i komunikacyjnych w języku obcym.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie w Opolu na kierunku Logopedia z językiem polskim jako obcym: terapia logopedyczna dziecka z palatolalią, terapia dziecka z zaburzeniami sensomotorycznymi, elementy neonatologii.