Studia na kierunku marketing internetowy to nowoczesny program kształcenia, który został przygotowany z myślą o osobach planujących rozpoczęcie kariery zawodowej w branży związanej z Internetem.
W programie zajęć uwzględniono moduły kształcenia kierunkowego, specjalizacyjnego oraz fakultatywnego. Siatka dydaktyczna układana jest przy współpracy z biznesem na podstawie najnowszych standardów oraz trendów rynkowych. Zajęcia specjalizacyjne definiują z kolei ścieżkę zawodową uczestnika. Prowadzone są w ramach analizy studium przypadku, umożliwiając słuchaczom mierzenie się z prawdziwymi biznesowymi wyzwaniami. Wiedzę przekazują eksperci – przedsiębiorcy, praktycy w tej branży.
Omawiane są także praktyczne aspekty zawodu, w ramach którego student buduje swoje portfolio projektów i wzmacnia pozycję na rynku pracy. Uczelnie w Poznaniu w ramach tego kierunku realizują kształcenie jako specjalność e-commerce manager.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing internetowy możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia na kierunku marketing internetowy kształcą absolwentów, którzy wykazują się obszerną wiedzą i umiejętnościami w zakresie strategii marketingu internetowego oraz wybranych narzędzi w celu m.in. budowania content marketingu w firmie, pozycjonowania itd.
Absolwenci potrafią tworzyć strategie komunikacyjne firm, przygotowywać strategie zarządzania internetowego. Programują w xHTML i PHP, obsługują bazy MySQL, a także korzystają z narzędzi w celu pozyskiwania danych behawioralnych. Realizują audyty oraz optymalizują strony www.
Samodzielnie przygotowują także i wdrażają platformy sprzedażowe w Internecie. Konstruują reklamy w formie tekstowej, graficznej czy wideo na potrzeby e-commerce. Zarządzają firmą internetową i finansami przedsiębiorstw internetowych.