Kształcenie to łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, które są niezbędne do skutecznego zarządzania sprzedażą i marketingiem w Internecie. Program studiów jest zaprojektowany tak, aby przygotować studentów do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy, dostarczając im najnowszych narzędzi i technik stosowanych w e-commerce.
Kierunki studiów w Poznaniu związane z tą dyscypliną oferują studentom możliwość wyboru jednej z dostępnych specjalności, np. zarządzanie w e-commerce, zarządzanie e-sklepem. Studenci poznają podstawy e-commerce oraz marketingu. Uczą się teorii organizacji, zarządzania projektami i podstaw zarządzania finansami.
Poznają zaawansowane techniki tworzenia i zarządzania stronami internetowymi, integracji z systemami płatności. Uczelnie w Poznaniu na tym kierunku uwzględniły też obowiązkowe staże w firmach e-commerce, które pomagają w zdobyciu realnych umiejętności zawodowych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku e-commerce możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią zarządzać platformami e-commerce, konfigurować i zarządzać różnymi metodami płatności online. Tworzą, edytują i optymalizują katalogi produktów. Potrafią także optymalizować treści i struktury strony internetowej, aby poprawić widoczność w wyszukiwarkach.
Planują oraz zarządzają kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. Tworzą również i zarządzają kampaniami reklamowymi w mediach społecznościowych, segmentując bazy odbiorców.
Używają narzędzi analitycznych do monitorowania i analizowania wyników działań e-commerce. Potrafią także tworzyć raporty i prezentacje na podstawie danych analitycznych, identyfikować trendy i możliwości poprawy.