Grafika wydawnicza- studia podyplomowe w Lublinie

Grafika wydawnicza- studia podyplomowe w Lublinie

Grafika wydawnicza- studia podyplomowe w Lublinie
Dodaj do ulubionych

Grafika wydawnicza- studia podyplomowe w Lublinie

Studia na kierunku grafika wydawnicza to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej.

 

Grafika wydawnicza to studia podyplomowe w Lublinie, które skupiają się na projektowaniu wszelkiego typu druków, czasopism, książek i albumów, w których układ typograficzny oraz materiał ilustracyjny tworzy jednolitą strukturę.

Studia pozwalają uzyskać absolwentom wykształcenie projektanta grafika, który jest wyposażony w szeroką wiedzę oraz umiejętności umożliwiające indywidualną działalność artystyczną oraz pracę w zespołach.

Zobacz, na jakich uczelniach w Lublinie jest kierunek grafika wydawnicza - studia podyplomowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania i

Gotowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

Na liście wyników wyszukiwania znajdują się wszystkie polskie uczelnie publiczne (państwowe) oraz promowane uczelnie niepubliczne (prywatne). Kolejność profili partnerów w wynikach wyszukiwania zależy od określonych czynników. Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w Regulaminie dostępnym tutaj

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Gotowe

Wyróżniony

Profil tego partnera wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ partner wykupił dodatkową, płatną usługę w otouczelnie.pl polegającą na pozycjonowaniu partnera w wynikach wyszukiwania.

JAKIE WYMAGANIA REKRUTACYJNE?

Studia w Lublinie na kierunku grafika wydawnicza, przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, kierunków plastyczno-pedagogicznych, architektury, kulturoznawstwa, edukacji w zakresie sztuk plastycznych i innych.

Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w systemie uczelni oraz złożenie kompletu dokumentów w określonym terminie przebiegu rekrutacji. Kształcenie wiąże się z dodatkowymi opłatami za czesne czy semestr, a liczba miejsc w grupie jest ograniczona.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU GRAFIKA WYDAWNICZA?

Studia na kierunku grafika wydawnicza skupiają się na przekazywaniu wiedzy i umiejętności w zakresie grafiki wydawniczej, związanej z projektowaniem czy edycją książki, ilustracji, plakatu, wydawnictw akcydensowych, prasowych itd.

Nauka obejmuje profesjonalną edukację w zakresie projektowania, a także obsługi programów graficznych: Photoshop, Illustrator, CorelDraw, In Design. Zajęcia mają formę wykładów, laboratoriów i warsztatów prowadzonych przez uznanych artystów grafików, którzy tworzą w tej dziedzinie sztuki.

I semestr nauki obejmuje blok programowy wstępny:

  • Poznanie obsługi programów graficznych pakietu ADOBE,
  • Program Photoshop, In Design, Ilustrator,
  • Poznanie obsługi programów, nauka podstawowych narzędzi i ich możliwości,
  • Pracę nad zadanym zestawem materiałów wydawniczych,
  • Opracowanie zdjęć, tekstu itd. ich edycją, obróbką, ustawieniem skali kolorystycznej, ustawieniem wielkości, rozdzielczości, kadrowania, połączenie tekstu z ilustracją, makietą wydawniczą, ustawień drukarskich,
  • Zajęcia w pracowni fotografii,
  • Określenie ekspozycji, oświetlenia, ustawienie przedmiotu, modela,
  • Wykonanie zdjęć reklamowych oraz do publikacji.

Semestr II to z kolei blok programowy zaawansowany:

  • Praca nad opracowaniem własnej (autorskiej) propozycji wydawniczej, na zaproponowany przez studenta temat,
  • Stworzenie autorskiej formy graficznej (książki, plakatu, katalogu, tomiku poetyckiego, folderu, znaku graficznego, próba opracowania zestawu ilustracji po końcowy montaż drukarski.

Przedmioty prowadzone w ramach studiów obejmują m.in.:

  • Zagadnienia historii grafiki i projektowania
  • Typografię
  • Edycję książki
  • Projektowanie graficzne - cyfrowe przetwarzanie obrazu
  • Plakat
  • Ilustrację
  • Fotografię
  • Warsztaty otwarte – plakat, ilustracja

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku grafika wydawnicza, możemy podzielić na:

1. Typ

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci studiów zyskują umiejętności i wiedzę w zakresie:

  • rozwiązywania złożonych problemów z dziedziny szeroko pojętej grafiki wydawniczej,
  • twórczego działania w zakresie metod projektowania
  • indywidualnego tworzenia w zakresie ilustracji, plakatu, typografii
  • realizacji komponentów druku
  • praktycznego posługiwania się oprogramowaniem graficznym: Photoshop, Illustrator, In Design.
  • kompleksowego przygotowania do druku
  • budowy systemów różnych formatów, jak: tekst, obraz, dźwięk i video.

 

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU GRAFIKA WYDAWNICZA?

Studia na kierunku grafika wydawnicza, trwają 1 rok (studia podyplomowe).

 

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU GRAFIKA WYDAWNICZA

Absolwenci studiów są przygotowani do podjęcia samodzielnej pracy projektowej, a także pracy w wydawnictwie, agencji graficznej i reklamowej oraz w mediach elektronicznych. Posługując się wiedzą opartą na historii i zasadach kultury wizualnej, mogą samodzielnie tworzyć oraz przygotowywać do druku projekty publikacji graficznych, a także wykorzystać je do dalszej edycji internetowej.

Absolwenci są przygotowani do tworzenia plakatów, ilustracji, logotypów, identyfikacji oraz innych rozwiązań graficznych służących komunikacji wizualnej.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku grafika wydawnicza

  • wydawnictwa,
  • agencje graficzne i reklamowe,
  • media elektroniczne,
  • samodzielne tworzenie i przygotowanie do druku projektów publikacji graficznych.

Studia na kierunku grafika wydawnicza pozwalają uzyskać kompetencje poszukiwane na rynku pracy.

Komentarze (0)