Studia na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej wyróżniają się ponad 65-cio letnią tradycją. W trakcie kształcenia wykładowcy korzystają z wypracowanego przez te lata autorskiego modelu kształcenia, który łączy w sobie gruntowną, specjalistyczną wiedzę zawodową, ćwiczenia praktyczne oraz bezpośredni kontakt z ekspertami.
	Kształcenie oferuje słuchaczom szeroką wiedzę ogólnokształcącą, która jest wzbogacona konkretnymi umiejętnościami praktycznymi. Studenci mają możliwość rozwoju swoich kompetencji w toku praktyk zawodowych, a także uczestniczenia w realizacji projektów filmowych, teatralnych, animowanych, widowiskowych.
	W programie kształcenia uwzględniona jest podstawowa wiedza z zakresu ekonomii, prawa, zarządzania, filmu i sztuk audiowizualnych, komunikacji medialnej, z zakresu historii kultury oraz sztuki.
	W dalszym toku nauki uzupełnia ją wiedza kierunkowa związana z:
	- 
		historią kinematografii,
- 
		analizą scenariusza,
- 
		sztuką operatorską,
- 
		podstaw reżyserii filmowej i teatralnej,
- 
		technologią produkcji filmowej i telewizyjnej,
- 
		scenografią,
- 
		montażem filmowym.
	i innymi przedmiotami, które przygotowują studentów do pracy w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Poza tym studenci mają także okazję poznać najnowsze osiągnięcia z obszaru technologii informacyjnej, technik rejestracji obrazu oraz dźwięku.
	 
	Typ i tryb studiów:
	Studia na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej możemy podzielić na:
	1. Typ
	- 
		Studia I stopnia (licencjackie),
- 
		Studia II stopnia (magisterskie),
	2. Tryb:
	- 
		Studia stacjonarne,
- 
		Studia niestacjonarne.
	 
	Zdobywana wiedza i umiejętności
	Uczelnie w Łodzi na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, przekazują absolwentom wiedzę z zakresu tego:
	- 
		Jak przygotować do realizacji projekt filmowy, telewizyjny i multimedialny,
- 
		Jak wygląda praca na planie filmowym, w studio tv oraz proces postprodukcji,
- 
		Jak wycenić koszty, gdzie szukać pieniędzy i jak aplikować o dofinansowanie,
- 
		Jak przekonać widzów do obejrzenia Twojego filmu w kinie, telewizji lub internecie,
- 
		Jak skutecznie zarządzać zespołem i przekonać innych do swoich pomysłówm
- 
		Jak uruchomić własny startup, znaleźć współpracowników i inwestorów.