Studenci ścieżki kształcenia polityka oświatowa – menedżer oświaty rozwijają się kompleksowo w zakresie pełnienia funkcji np. kierowniczej lub doradczej w środowisku edukacyjno-dydaktycznym. Uczestnicy zajęć zdobywają interdyscyplinarną wiedzę oraz umiejętności, które niezbędne są np. do: sprawnego przeprowadzania działań negocjacyjno-mediacyjnych; pełnienia funkcji menedżera w oświacie; oceniania polityki oświatowej i edukacji w Europie; konstruowania projektów edukacyjnych czy twórczego rozwiązywania problemów.
Studia na tej ścieżce przygotowują także np. do wystąpień publicznych, zarządzania zespołem, regulowania stresu w pracy zarządczej, wprowadzania innowacji edukacyjnych, poprawiania jakości funkcjonowania instytucji edukacyjnych, przeprowadzania badań zgodnie z powszechną metodologią badań społecznych.
Absolwenci mogą szukać zatrudnienia np. w: ośrodkach szkoleniowych, placówkach oświatowych, przedsiębiorstwach.
W trakcie zajęć studenci ścieżki polityka oświatowa – menedżer oświaty poznają m.in.: metodologię badań społecznych, założenia antropologii kulturowej, zasady ewaluacji instytucji edukacyjnych, filozofię edukacji, współczesne kierunki pedagogiczne czy podstawy pedagogiki porównawczej. W programie znajdują się również przedmioty podzielone na dwa moduły, kształtujące umiejętności praktyczne studentów, które związane są kolejno z organizowaniem pracy instytucji oświatowych oraz pełnieniem roli kierowniczej w oświacie.
W programie studiów na ścieżce kształcenia polityka oświatowa – menedżer oświaty znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: roli pedagoga w organizacji oświaty; rodzajów instytucji oświatowych; specyfiki polityki oświatowej; zasad zarządzania oświatą,
Absolwenci mogą liczyć na zatrudnienie w dowolnej jednostce odpowiedzialnej m.in. za kształcenie, prowadzenie działań dydaktyczno-wychowawczych czy edukacyjnych. Ponadto osoby, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, mogą wykorzystać nabyte kompetencje również np. do pełnienia roli kierowniczej lub doradczej w innych organizacjach, charakteryzujących się podobną strukturą do systemu oświaty.
Absolwent ścieżki kształcenia polityka oświatowa – menedżer oświaty może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Polityka oświatowa – menedżer oświaty to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku pedagogika.
Studia na pedagogice umożliwiają studentom rozwinięcie cennych kompetencji miękkich, które związane są m.in. z: komunikacją społeczną, autoprezentacją, prowadzeniem warsztatów i szkoleń, budowaniem ścieżki kariery zawodowej. W trakcie nauki uczestnicy zajęć poznają np. techniki i narzędzia, które umożliwiają im m.in. projektowania, wdrażanie i ewaluowanie projektów wychowawczych - zarówno indywidualnych, jak i grupowych w środowiskach wielokulturowych.
Absolwenci pedagogiki są kompleksowo przygotowani do pracy na stanowiskach takich, jak np.: trener, szkoleniowiec, animator, doradca zawodowy, nauczyciel, opiekun, wychowawca czy specjalista ds. HR. Ponadto studia te umożliwiają absolwentom podjęcie zatrudnienia np. w instytucjach kultury i oświaty, jednostkach administracji rządowej i samorządowej, domach dziecka, ośrodkach wychowawczych czy organizacjach pomocy społecznej.
Dowiedz się więcej: pedagogika studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie