Studia na kierunku nowe media przeznaczone są dla osób, które interesują się rozwojem komunikacji medialnej oraz problematyką przemian, jakie zachodzą wśród społeczeństwa cyfrowego. Celem kształcenia jest nauczenie studentów rozpoznawania, diagnozowania i analizowania trendów czy kierunków rozwoju nowych mediów.
Uczelnie w Lublinie w ramach kierunku nowe media dają studentom takie możliwości, jak np.:
-
Działalność w mediach dla studentów,
-
Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez specjalistów z doświadczeniem w social mediach i komunikacji wizerunkowej,
-
Organizacja spotkań ze znanymi osobami z reklam, mediów i kultury,
-
Rozwój umiejętności w kołach naukowych.
Kierunki studiów w Lublinie, do których zalicza się nowe media, dają możliwość studentom wyboru jednej z dostępnych ścieżek kształcenia – komunikacja wizerunkowa i social media. Z pewnością dużą zaletą tego kierunku studiów, jest jego innowacyjność i połączenie wiedzy praktycznej z wymaganiami rynku pracy.
Program kształcenia umożliwia zdobycie umiejętności uznawanych za najbardziej pożądane przez pracodawcę. Uwzględnia także najnowsze trendy globalne i jest spójny ze standardami kształcenia na europejskich uniwersytetach.
Studia w trybie niestacjonarnym wiążą się z koniecznością uiszczenia opłaty semestralnej. Jej wysokość każda Uczelnia określa we własnym zakresie.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku nowe media możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia II stopnia (magisterskie).
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci studiów na kierunku nowe media potrafią dopasować działalność medialną do możliwości rozwijających się technik komunikacji i narzędzi, jakie ją wspierają – mediów społecznościowych, aplikacji itd.
W trakcie kształcenia nabywają także umiejętności związanych z copywritingiem, dopasowaniem contentu do ścieżek komunikacji, językiem mediów cyfrowych, weryfikacją informacji itd. Absolwent zyskuje także umiejętności niezbędne do procesu tworzenia i pozycjonowania marki. Dotyczy to m.in. zakresu projektowania strategii marketingowych na potrzeby nowych mediów czy przygotowywania systemu identyfikacji wizualnej.