Być może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie ma granicy wieku ograniczającej możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
podpisane podanie o przyjęcie wydrukowane z konta kandydata (dowód osobisty/paszport do wglądu), dokument matury: a) nowa matura – oryginał świadectwa dojrzałości lub oryginał świadectwa dojrzałości i oryginał aneksu do świadectwa dojrzałości, b) „stara matura” – oryginał świadectwa dojrzałości albo oryginał świadectwa dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego, c) matura europejska (EB), międzynarodowa (IB) – oryginał dyplomu, d) matura uzyskana za granicą – oryginał świadectwa lub inny dokument zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem dyplomu IB i EB: opatrzony apostille, jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r., znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 112 poz. 938) lub został wydany przez kraj, z którym Polska zawarła umowę o wzajemnym uznawaniu dokumentów, lub zalegalizowany przez odpowiednie władze, w przypadku państw nie będących stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r. decyzja administracyjna właściwego kuratora oświaty, o uznaniu świadectwa lub innego dokumentu za dokument potwierdzający uprawnienia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, wydana na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz.1457 ze zm.), zaświadczenie o nostryfikacji wydane przed 31 marca 2015 roku, jeśli dokument podlega obowiązkowi nostryfikacji, zaświadczenie od lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwskazań do podjęcia studiów, dokumenty potwierdzające uzyskanie: tytułu laureata bądź finalisty olimpiad stopnia centralnego lub medalisty i uczestnika finałów olimpiad międzynarodowych lub laureata konkursów międzynarodowych i krajowych, zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych z egzaminu wstępnego, dowód dokonania opłaty za I semestr nauki, W przypadku kandydatów, którzy zostali przyjęci na I rok studiów, a są studentami innego kierunku: a) dopuszcza się możliwość złożenia odpisu świadectwa, aneksu, b) oprócz wyżej wymienionych dokumentów dodatkowo składają zaświadczenie z dziekanatu o statusie studenta (dotyczy studiów w UM w Lublinie), c) dokument poświadczający status studenta w innej Uczelni.
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
Osobiście lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo. Dokumenty należy złożyć do właściwej komisji rekrutacyjnej, której siedziba mieści się w Collegium Novum przy Al. Racławickich 1, 20-059 Lublin.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Dopuszcza się dwie następujące formy składania dokumentów: 1) osobiście, 2) przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo, wzór pełnomocnictwa znajduje się na stronie Uczelni w zakładce rekrutacja.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
W przypadku składania dokumentów prze pełnomocnika, zobowiązany jest on okazać uwierzytelnioną przez notariusza lub urzędowo kopię dowodu osobistego lub paszportu kandydata (zgodnego z dokumentem wskazanym w formularzu rejestracyjnym).
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Tak, przez pełnomocnika.
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Nie, składają dokumenty w momencie umieszczenia ich na liście osób wstępnie zakwalifikowanych.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Tak.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Tak, część ustna bądź pisemna z korzystniejszą punktacją – w przypadku języka obcego nowożytnego.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Szczegółowe warunki rekrutacji laureatów i finalistów zawarte są w Załączniku do Uchwały W sprawie zasad przyjmowania laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, olimpiad międzynarodowych oraz laureatów konkursów międzynarodowych i krajowych w latach 2019-2023.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Na podstawie punktacji zdobytej w danym roku przez zarejestrowanych kandydatów w systemie elektronicznej rejestracji kandydata.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Należy śledzić naszą stronę internetową, na której umieszczane są listy osób wstępnie zakwalifikowanych. Ponadto wysyłane są sms-y do kandydatów. Nie przesyłamy informacji na indywidualne konta.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Nie, decyduje liczba punktów zdobytych przez kandydata.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Wstępnie zakwalifikowany, zmieni status na przyjęty na studia w przypadku złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłata rekrutacyjna może być wniesiona przez system Pay-U, zwykłym przelewem bankowym lub poprzez wpłatę na poczcie/w banku.
Co wpisać w tytule przelewu?+
W tytule przelewu należy wpisać numer rejestracyjny kandydata oraz kierunek za jaki jest wnoszona opłata.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w podanym przez Uczelnię terminie rejestracji elektronicznej.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Jeżeli opłata rekrutacyjna została wniesiona w terminie, ale nie została zaksięgowana- należy dostarczyć do Uczelni potwierdzenie wpłaty. Jeżeli opłata nie została wniesiona w terminie- kandydat nie bierze udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Przelew można zrobić z dowolnego konta bankowego.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Wymagania przedmiotowe są różne w zależności od kierunku studiów. W celu zapoznania się z wymaganymi przedmiotami zapraszamy na stronę internetową http://www.rekrutacja.umlub.pl/
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Kwalifikacja na dany kierunek studiów odbywa się na podstawie przedmiotów objętych postępowaniem rekrutacyjnym. Brak wymaganego przedmiotu dyskwalifikuje kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Kandydat może ubiegać się o przyjęcie na dowolną liczbę kierunków, jednakże przyjęty na I rok studiów może być tylko na jeden kierunek.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
Procedurą przeniesienia studenta z innej Uczelni zajmuje się Dziekanat odpowiedniego kierunku studiów.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Zdjęcie należy zamieścić podczas rejestracji elektronicznej. Zdjęcie musi być zgodne z wymaganiami jak do dowodu osobistego, o następujących parametrach: • format pliku: jpg, • nazwa zdjęcia: numer PESEL kandydata, • wymiary: 237x296 pikseli, • rozdzielczość: 300 dpi, • wielkość pliku: nie większa niż 50kB.
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.
super
Oceniam bardzo wysoko. Uczelnia na wysokim poziomie.