Biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie

Dodaj do ulubionych

Biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie

Dla kogo ten kierunek

Biofizyka molekularna to interdyscyplinarna dziedzina, która cały czas dynamicznie się rozwija w związku ze stosowaniem różnych metod i technik z zakresu fizyki w wielu obszarach życia. Dlatego też cały czas na rynku pracy potrzeba wykwalifikowanych specjalistów w tej dyscyplinie nauki. Zatem jeśli Twoją pasją są przedmioty ścisłe i przyrodnicze, a od swojej przyszłej pracy oczekujesz możliwości nieustannego rozwoju swoich kompetencji, to właśnie znalazłeś idealne studia dla siebie!

Program studiów i przedmioty

Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku biofizyka molekularna? Program zawiera zarówno zajęcia teoretyczne jak i praktyczne. Zdobędziesz wiadomości z zakresu matematyki, fizyki, biologii oraz chemii. Poznasz zawiłości biologii i biofizyki molekularnej oraz mechaniki kwantowej układów molekularnej. Dodatkowo czekają na Ciebie zajęcia z prawa oraz bioetyki, dzięki którym zdobędziesz wartościowe wiadomości przydatne w przyszłej pracy. Różnorodność zagadnień i typów zajęć powoduje, że jako absolwent tego kierunku studiów, będziesz wstanie sprostać każdemu wyzwaniu zawodowemu!

W jakich miejscach będziesz mógł podjąć pracę? Zatrudnienie czeka na Ciebie w placówkach badawczych, diagnostycznych i analitycznych. Jako absolwent tego kierunku będziesz mógł prowadzić badania z zakresu biofizyki oraz biomedycyny. Perspektywy zawodowe są szerokie zatem jeśli uważasz, że praca w obszarze nauk ścisłych jest dla Ciebie to właśnie znalazłeś idealny kierunek studiów!

Żeby dostać się na studia na kierunku Biofizyka molekularna, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język polski, matematyka, język obcy nowożytny, fizyka i astronomia, informatyka, chemia, biologia.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK BIOFIZYKA MOLEKULARNA – ZASTOSOWANIE FIZYKI W BIOLOGII I MEDYCYNIE

Nie znaleziono żadnej uczelni

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku biofizyka molekularna - zastosowanie fizyki w biologii i medycynie

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Fizyczne

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując Biofizykę molekularną

• analizowania problemów z zakresu nauk ścisłych oraz ich poprawnego interpretowania przy pomocy znanych metod
      • planowania eksperymentów i obserwacji naukowych przy wykorzystaniu posiadanej wiedzy i kompetencji
      • znajomości aparatury badawczej, technik doświadczalnych oraz programów komputerowych
      • specjalistycznej terminologii oraz zagadnień z zakresu biofizyki, matematyki, chemii
      • posiadania wiedzy z prawa autorskiego oraz ochrony własności przemysłowej
      • znajomości języka angielskiego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy

Jak wyglądają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Wyjątkowy kierunek biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować przede wszystkim w trybie dziennym. Stacjonarny charakter studiów umożliwi realizację szczegółowo zaplanowanego programu kształcenia, a także pozwoli podjąć praktyki zawodowe i staże, które mogą odegrać znaczącą rolę w przyszłym życiu zawodowym.

Bazę dla przedmiotów znajdujących się w siatce zajęć stanowią nauki ścisłe i stricte medyczne. Nie brakuje fizyki, biologii i chemii. Studenci uczęszczają, chociażby na biologię molekularną z genetyką, strukturę i funkcje makrocząsteczek biologicznych, chemię medyczną i podstawy projektowania leków, wstęp do mechaniki kwantowej układów molekularnych. Charakter przedmiotów jest różnorodny, jednakże celem kadry akademickiej jest przeprowadzenie teoretycznego kształcenia w praktyczny sposób, który pozwoli zdobyć nie tylko niezbędną wiedzę, ale i najważniejsze umiejętności. Warto także zaznaczyć, że program kształcenia konstruowany jest nie tylko z przedmiotów obligatoryjnych i obieralnych, ale także z przedmiotów specjalnościowych.

Absolwenci tego typu studiów medycznych uczą się, w jaki sposób projektować molekuły i makromolekuły pod kątem zastosowań biotechnologicznych i medycznych, znają metody projektowania molekularnego i bioinformatyki, szczycą się umiejętnościami analitycznymi i diagnostycznymi podczas pracy w laboratoriach różnego typu, opracowują statystyczne dane medyczne. Szereg niezbędnych umiejętności umożliwia pracę w szeroko pojętym sektorze biofizycznym i medycznym.

Ile trwają studia na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie?

Studia medyczne na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie możesz realizować w ramach dwóch komplementarnych cykli kształcenia. Studia licencjackie stanowią stopień pierwszy kształcenia. Trwają trzy lata i gwarantują tytuł licencjata, który zarazem umożliwia podjęcie dalszego kształcenia w ramach studiów drugiego stopnia. Studia magisterskie poszerzają wiedzę zdobytą na studiach pierwszego stopnia. Trwają dwa lata, czyli cztery semestry, a absolwenci tego etapu analogicznie zyskują tytuł magistra.

Czas trwania studiów na kierunku biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie na poszczególnych uczelniach